PR-konferencia Prágában
Október 20-21-én Prágában zajlik a kommunikációs szakma egyik legnagyobb nemzetközi eseménye, a kétévente megrendezett ICCO Global Summit.
A konferencia témái többek között a globális brandek nemzetközi kommunikációs kihívásaira, a márkák átpolitizálódására, a globális kommunikációs tevékenység szervezési/tervezési kérdéseire, az etikus brand építésre, valamint a médiakapcsolatok nemzetközi menedzsmentjére koncentrálnak.
A legfontosabb front Ázsia, ahol a vállalatok most ébrednek rá a brandépítés jelentőségére, kiemelt figyelmet kap Kína és India. A globális márkák nem értik ezeket a piacokat, ezért hangsúlyozottan fordulnak tanácsadókhoz.
Ami a külső kommunikációt illeti, ma már senki nem PR-ről beszél, hanem percepcióról és reputáció managementről. Ez utóbbi alatt egy holisztikus vállalati kommunikációt értenek, amiben a médián túl benne van többek közt a filantrópia/szponzoráció, valamint a krízismenedzsment is - számol be Schillinger Attila, az Avantgarde Group ügyvezető igazgatója, az ICCO egyetlen magyar résztvevője, hozzátéve: a z üzenetfaragásról áttevődött a hangsúly a vállalati „sztori” építésre.
A belső kommunikáció terén a személyes kontaktus és igazi dialógus fontosságát hangsúlyozzák, szemben a technológiai megközelítéssel. A dolgozók információs igényének felmérése nélkül nincs jó belső kommunikáció – vallják a szakemberek. Ma már mindenki belátja, hogy a dolgozók a „front line” a külső kommunikációs szempontjából is (pl. blogok). Elsősorban a kétirányúságot emelik ki, és hogy jól kell tudni „hallgatni” a munkatársak véleményeit. További információk a konferenciáról.