Az AOL kikosarazta a Microsoftot és a Google-t választotta
A Google internetes keresőprogram vállalkozása 5 százalékos részesedést szerzett a világ vezető médiavállalkozásának, az amerikai Time Warnernek a birtokában lévő AOL (American Online) cégben, egymilliárd dollárért. Az AOL gyakorlatilag kikosarazta a másik amerikai kérőt, a Microsoftot.
A megállapodás felértékeli az AOL-t, amely ezzel mintegy 20 milliárd dollárt ér. A Google minden AOL netes kapcsolatra utal majd keresőprogramjainak működtetésekor, hozzáférhetővé teszi annak minden internetes tartalmát, egyebek között videofilmeket, míg az AOL felületet biztosít a Google és rendszere által szerzett hirdetések részére.
Eredetileg a Microsoft szerette volna - lassan már egy éve próbálkozva - ezeket az elsősorban hirdetési bevételeket generáló előnyöket megszerezni. Kimaradásával az üzletből még inkább háttérbe szorul a keresőprogramok piacán, ahol a Google mellett még a Yahoo jelentős nemzetközi szereplő. A megállapodást a jelentések szerint még a Time-Warner igazgató tanácsának jóvá kell hagynia.