Offline eszközök nem működnek a weben

2 perc

2006.01.23. 14:57

Pécsi Ferenc ezen a héten az OnContact Magyarország honlapját vette górcső alá. A hvg.hu Vállalkozó Szellem rovatában közölt elemzés legfontosabb tanulságaként leszűrhető, hogy a kommunikációs csatornákban sikeresen alkalmazott módszerek nem ültethetőek át közvetlenül az internetre.

Az OnContact Magyarország munkatársai valószínűleg tisztában vannak a telefonos meggyőzés fortélyaival, de láthatóan nem tudják, hogy ezek a módszerek nem ültethetők át közvetlenül a webre.  Az alábbi szöveget érezhetően a telefonos rutin ihlette:

„Üdvözlöm, Pusztai Gábor vagyok az OnContact Magyarországtól. Örülök, hogy találkoztunk. Az alábbiakban az értékesítési folyamat egyik legizgalmasabb…”

Sajnos ez nem így működik az interneten: túl hosszú és „internetellenes” a fenti bevezető szöveg, mert figyelmen kívül hagyja a „digitális olvasás” sajátosságait. Ilyenkor inkább a gyakran emlegetett „fejére állított piramis” elrendezést lenne célszerű alkalmazni: először a lényeget kellene megosztani az olvasókkal, aztán jöhetnek a részletek.

A jobb áttekinthetőség kedvéért mindenképpen érdemes a bevezető szöveget önálló tematikus egységekre bontani, s mindegyik téma elé beiktatni egy közcímet. Ez ne legyen intuitív, inkább konkrét, s lehetőleg tartalmazzon fontos kulcsszavakat.

Jóllehet a cég  számára fontos a közvetlenség, s nem is kell feltétlenül elvetni a személyes bemutatkozást. Legfigyelemfelkeltőbb, ha egy rövid hangfájl bizonyítja a cégvezető meggyőzőképességét. Videó felvételnek különösebb értelme itt nincs; a „beszélő fej” ugyanis nem hordoz különösebb többletinformációt egy jó fotóhoz képest.
 

Az egyszerűség sem mindig előny (Oldaltörés)

A honlapok egyik leggyakoribb hibája a túlbonyolított, a figyelmet elterelő, s a használatot nehezítő design. Az OnContact sikeresen elkerülte ezt, azonban átesett a ló túlsó oldalára. Esetében a végletesen puritán elrendezés már annyira leegyszerűsíti a site-ot, hogy az alig különböztethető meg egy A4-es papírlaptól.

Komoly tévedés, hogy csak a nyitóoldal legalján bukkan fel a főmenü. Így a látogató nem látja azonnal a továbblépési lehetőséget. Hiányoznak a referenciák, amelyek növelhetnék a cég hitelességét: egy tíz éve sikeresen működő vállalkozásnak pedig érdemes lenne  néhány elégedett ügyfél véleményét is idézni.

A kicsit suta „E-mail” menüpontot célszerű lenne  „Kapcsolat” -nak hívni, a profizmus hatását keltve ezáltal. Innen lehetne elérni a jelentkezéshez szüksége online űrlapot, s ide kerülhetne a kapcsolattartó címe, telefonszáma, fotója.

Összefoglalva: A honlap készítőjének törekednie kell rövid és tömör tartalommal felkelteni a látogató figyelmét. Ügyelnie kell viszont arra, hogy a csomagolás átlépje az ingerküszöböt. Az OnContact honlapja  kis munkával bizonyára sokkal hatékonyabbá, s működőképesebbé tehető.

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu

Szeretné, ha a hvg.hu szakértője szemlézné cége honlapját? Várjuk  jelentkezését a hvg.hu  e-mail címére.