2005 a japán autók éve volt
A japánok tavaly 2,7 százalékkal több autót gyártottak, mint egy évvel korábban. 2005-ben 10,8 millió autó gördült le a japán gyártosorokról.
A Toyota F3R Detroitban © AP |
A japánok tavaly 2,7 százalékkal több autót gyártottak, mint egy évvel korábban. 2005-ben 10,8 millió autó gördült le a japán gyártosorokról.
A Toyota F3R Detroitban © AP |
A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.
Teljesen megújul a Toyota szegmensteremtő szabadidőautója, a RAV4. A harmadik generációs RAV4 elveszítette terepjárós jellegét, bár az intelligens összkerékhajtás, a masszív biztonság és az emelt hasmagasság megmaradt. A jókora kombira hasonlító új Toyota ezzel szemben kényelmi és műszaki újdonságokkal nyűgözi le a szakmát és a vásárlókat egyaránt.
A detroiti autókiállításon a Nissan amerikai prémiummárkája, az Infiniti bemutatta új arcát. A márka vonalait előrevetítő Infiniti Coupé tanulmányautó egyszerre kecses és erőteljes, agresszív és megnyerő.
Felturbózzák a GYSEV-et, és közben Tiborczék GYSEV Cargója is jól jár.
Trump aránytalan finanszírozásra és túlzott kínai befolyásra hivatkozva léptetné ki az USA-t az Egészségügyi Világszervezetből, ám a problémás jogi folyamathoz kevésnek tűnik egy elnöki rendelet. Az amerikai hozzájárulás Washingtonból nézve aprópénz, kiesésével mégis mindenki, még az USA is nagyot veszít. Kína előtt pedig új lehetőségek nyílhatnak.
Bár a második világháború utáni Albániára szokás egy ultrasztálinista módon kommunista államként gondolni, ám a valóságban az országot egy marxista mázzal leöntött, nagyon is nacionalista eszmeiség égisze alatt vezették. Csaplár-Degovics Krisztiánnal, a HUN-REN BTK Történettudományi intézet Délkelet-Európa Története Osztályának vezetőjével beszélgettünk.
„Azt volt a legnehezebb megélni, hogy egy ponton elkerült tőlem a szerep, és csak hosszú idő múltán lett végül mégis az enyém” – mondta A brutalista Tóth Lászlójának megformálója a HVG-nek. Adrien Brodyt egy online kerekasztal-beszélgetésen kérdezhettük a forgatásról, magyar kötődéseiről, az antiszemitizmusról és a bevándorlósorsról. Beszélgettünk a tíz Oscar-díjra jelölt film rendezőjével, Brady Corbettel is, aki szerint a híresen nehéz magyar nyelv tele van agresszívnak ható hangokkal.
Nem kétséges, hogy a szabadulók között lesznek olyanok, akik ugyanott folytatják az erőszakot, ahol abbahagyták, vagy még erőszakosabbá válnak. De olyanok is vannak, akiknek teljesen megváltozik a viszonyuk az izraeliekhez és Izraelhez is. Sokszor egyetlen gesztus is elég a változáshoz. Van olyan palesztin kollégám, aki a börtönben megnézte a Schindler listáját – ez indította el a békeaktivistává válás útján, aki képes és akar az izraeliekkel együtt dolgozni a mindenki számára jobb jövőért. Vélemény.
A pénzügyi befektető jelentése a forintpiac kilátásait bizonytalannak látja.