Egy Renault a jövőből

1 perc

2006.02.06. 09:28

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.

© Renault
További fotókért kattintson a képre!
A 4,27 méter hosszú, 1,83 méter széles autó csupán 1,36 méter magas, így nem meglepő, hogy szárnyas ajtókon juthatunk be a futurisztikus utastérbe. A 21 hüvelykes kerekeken futó jármű valódi műszaki csemegéket rejt: LED-es fényszórója nappal nem az autó előtti területre vetíti a fényt, hanem nagy intenzitású szórt fényt bocsát ki, így nem vakít, viszont még messzebbről látható. Esti, éjszakai üzemmódban a LED-ek természetesen az utat világítják be. Egy másik érdekesség a repülésből ellesett Synthetic Jet nevű légellenállás-csökkentő szerkezet, amelynek lényege, hogy az autó tetején található kis nyílásokon keresztül levegőt szív vagy fúj a felületre. Ezzel módosítható a légáramlás jellege, annak érdekében, hogy mindig a lehető legkisebb legyen a légellenállási erő, hasonló megoldást egyébként a Citroen C-SportLounge-nál is láthattunk.

© Renault
További fotókért kattintson a képre!
Az Altica hosszú orrában keresztben helyezték el az új, kétliteres, 177 lovas, 380 Nm-es Renault-Nissan dízelmotort, amely mindössze 5,3 litert fogyaszt 100 kilométeren és az első kerekeket hajtja. Az új dízel a Synthetic Jet-rendszernek is köszönhetően 7,5 másodperc alatt gyorsítja fel száz kilométeres óránkénti sebességre az 1300 kilogrammos kocsit. Teszi ezt úgy, hogy közben 1300 literes puttonyt cipel a hátán, ennyi ugyanis az Altica csomagterének maximális űrtartalma. A műszerek és a pedálok automatikusan alkalmazkodnak a vezető méreteihez, a hátsó ülések a padlóból hajthatók ki, alaphelyzetben csupán kétszemélyes a kombi-kupé keverék. A sebességről, a fordulatszámról és minden egyéb adatról egy a kormány mögött található színes monitor tájékoztatja a szerencsés sofőrt. A monitor kijelzője a sebességtől függően változik, 130 fölött például vörösben izzik.