A piac egyik legvonzóbb ajánlata © hvg.hu |
Az új Dacia volánja mögé ülve kellemesen csalódtam, de szerintem így van mindenki aki bemerészkedik egy Loganba. A dízel változattal utazni pedig kifejezetten jólesett. A Logan csúcstechnológiás, második generációs közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsöves 1,5 dCi motort kapott, amely a gyári prospektus szerint 4,7 litert fogyaszt száz kilométerenként. Széria felszereltség a szervokormány és a vezetőoldali légzsák, a többi „extráért” sajnos csak felár ellenében jutunk hozzá. A Logan bevezető ára 2 millió 399 ezer forint, ez a legolcsóbb dízelajánlat a kategóriában, de valljuk be, nem is vártunk mást. A Romániában kapható motorral ellentétben Nyugaton és nálunk is a 68 lovas változat töltőlevegő hűtővel és új motorellenőrző rendszerrel is rendelkezik, így a kiváló teljesítmény mellett az új Euro 4-es szabványnak is mindenben megfelel.
Dudája még a régi
© Renault |
Az autó belseje szerény, minden csupa műanyag, bár tapintásuk nem kellemetlen. A kormány fogása jó, a váltóé pocsék, a középkonzol kialakítása szegényes, a kapcsolók többsége régi Clióból, Mégane-ból ismerős. Az autó legviccesebb egysége a baloldali bajuszkapcsoló végén elhelyezett duda, ami a régi Daciák hangulatát idézi. Az ülések kényelmesek, a hátralátás korlátozott, a hátsó szélvédő nem túl nagy, viszont óriási fej- és lábtér fogadja az utasokat. Öt felnőttre tervezték az autót, négyen bőségesen elférnek, a csomagtartó pedig óriási, a Thaliaból ismert 510 liter áll rendelkezésünkre.
[[ Oldaltörés: Pitesti-i csúcstechnológia (Oldaltörés) ]]
Pillanatkép a Dacia-gyárból © Renault |
A 160 Nm-es moci legnagyobb nyomatékát már 1700-as fordulaton leadja. A benzines verziókból származó, ötfokozatú manuális váltó élettartama során nem igényel kenőanyag-utántöltést. Fejlesztése során a fokozat-tartományokat meghosszabbították, így a dízelerőforrás teljes nyomatéka kihasználható. A próban a váltó is jól teljesített, bár egy picit erősen kellett belökni egyes fokozatokba, de inkább a váltó kar rakoncátlankodott, és nem a maga a váltó. A dízel Logan 15 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/óra sebességre. Alacsony fogyasztásához 50 literes üzemanyagtartály társul, így a Logan hatótávolsága több mint 1000 kilométer. Az üzemeltetési költségek alacsonyak, a karbantartási periódus 20 ezer kilométer.
© hvg.hu |
A Logan 1,5 dCi Ambiance és Lauréate változatban érhető el, 2 millió 399 ezer forintos, illetve 2 millió 599 ezer forintos bruttó áron. Utasoldali légzsák rendelhető (40 ezer forint), a manuális légkondiért 180 ezer forintot kérnek. A Logan 1,5 dCi 3 év vagy 100 ezer kilométer garanciával kapható. Az autót kezdetben árulják Ambiance Arctic limitált szériában is légkondicionálóval 2,499 millióért.
Műszaki adatlap
Dacia Logan 1,5 dCi |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 1461 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 68 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 160 Nm 1700-es fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2630 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4247/1740/1525 |
Üzemanyagtartály térfogata (liter) | 50 |
Saját tömeg (kg) | 1140 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 158 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 15 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Vegyes | 4,7 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 125 |
ÁRA | Az autó alapára 2,399 millió Ft |