Legördült az első új Mercedes-Benz Sprinter

1 perc

2006.07.11. 09:20

Az új Mercedes-Benz Sprintert két helyszínen, Düsseldorfban és Ludwigsfelde-ben gyártják. A ludwigsfelde-i gyárban a platós járművek és az alvázak gyártása folyik. Az új termékhez egy teljesen új, a legmodernebben automatizált berendezésekkel ellátott gyártósort hoztak létre. Így ott egy új építőcsarnok mellett egy új fényezőműhely is keletkezett.

© daimlerchrysler
Az új építési sorozat fejlesztésébe a DaimlerChrysler 1,8 milliárd eurót fektetett. Az elődmodellhez képest a horganyzott lemezek aránya jelentősen megnőtt. A hegesztési varratok tömítése, a kőfelverődés elleni töltőanyag használata az érzékeny helyeken és az alvázvédelem hosszú élettartamot és értékállóságot biztosítanak. A ludwigsfelde-i gyárban emellett egy új korrózióvédelmi módszert alkalmaznak: a RoDip-eljárás (forgatott merítéses módszer) során a nyerskarosszéria elemeket minden előkezelési fázisban, beleértve az elektrolitikus merülő-lakkozást (KTL) is, a keresztirányú tengely körül teljesen elforgatják.

Az új Sprinter az elődmodell sikertörténetét hivatott folytatni, amelyből tizenegy év alatt több mint 1,3 millió darabot gyártottak. Az új Sprinter egyre növekvő gyártási volumene lehetővé tette a Düsseldorf és Ludwigsfelde közötti termelésfelosztást.

A gyártás elindulása alkalmából Dieter Zetsche, a DaimlerChrysler konszern vezetője, egy arktik-fehér színű, duplakabinos platós Sprintert adott át a Teltow-Fläming székhelyű ifjúsági asztalosműhelynek.