Törésteszt: ketten elbukták az öt csillagot
Az EuroNCAP által végzett törésteszteken egyre nő az ötcsillagos biztonsággal minősített autók száma. Egyes kategóriákban már-már cikinek számít a gyengébb eredmény. A csillagok ugyanakkor inkább Nyugat-Európában számítanak, nálunk az ár a döntő.
 © euroncap |
A négy csillagot szerző Mazda3 és Audi Q7 mellett gond nélkül vette az akadályokat, ötcsillagos minősítést kapott a Citroen új egyterűje a C4 Picasso, a Ford Galaxy és a Mercedes-Benz B-osztály. Jó hír ugyanakkor, hogy mindegyik autó jobban teljesített a gyalogosbiztonsági teszten, mint az átlag, sőt mindannyian megkapták az oldalütközéskor elérhető maximális 18 pontot.
Csalódást keltett a hatalmas méretű Audi Q7 (összesen 30 pont) frontális ütközéskor szerzett 12 pontja (a 16-ból). Gyermekvédelem terén viszont kiemelkedő eredményt ért el a terepjáró.
 © euroncap |
A legutóbbi teszt során a legjobb eredményt a Ford egyterűje, a megújult Galaxy érte el, összesen 35 ponttal. A gyermekvédelmi teszten négy csillagot, a gyalogosvédelmin két csillagot kapott. Ugyanezt a minősítést hozta el Mercedes-Benz is, annyi különbséggel, hogy a gyermekbiztonsági teszten két ponttal kevesebbet kapott. Az utasvédelemben ötcsillagos C4 Picasso gyermekbiztonságra csak három csillagot kapott. A teszt leggyengébb eredményét a Mazda3 kapta: négy, három, illetve két csillaggal.