Hónapokat csúszik a 4-es metró fúrásának kezdete
Újabb hónapokat csúszik a 4-es metró alagútfúrásának megkezdése, ami legkorábban jövő tavasszal várható, ez is csak akkor, ha nem változik a metróépítés jelenlegi finanszírozási módja - közölték kormánypárti politikusok szerdán.
Gulyás László, a BKV 4-es metró projektigazgatója megerősítette, hogy ezen a városházi megbeszélésen szó esett a 4-es metró alagútfúrása kezdési idejének csúszásáról. A szakember szerint a késés ellenére a fúrást végző Banco konzorcium jelenleg még tartani tudja a 2008 őszi határidőt, az alagútfúrás befejezését.
Gulyás László közölte, hogy az indítóakna azért nem épülhetett meg az előírt időben, mert az adott területet nem tudták megvenni egy magántulajdonostól. A hivatalos értékbecslésnél ugyanis csaknem hússzor nagyobb összeget, több száz millió forintot kért a tulajdonos néhány száz négyzetméteres ingatlanért. Emiatt az eredeti helytől mintegy 50 méterrel távolabb épül meg az indítóakna márciusig.
Az igazgató részletek kifejtése nélkül elmondta azt is, hogy a fővárosi önkormányzat vezetésével találtak olyan megoldást is, amellyel akkor sem csúszna a metróépítés első szakaszának 2009 december végi befejezési határideje, ha módosulna a beruházás finanszírozása. A kormány ugyanis fontolgatja azt, hogy az EIB-vel kötött finanszírozást az EU kohéziós alapjainak forrásaival váltja fel. Az igazgató szólt arról is, hogy jelenleg Budán a kelenföldi kivételével, már minden metróállomás építése megkezdődött.