VASÚTON FERIHEGYRE
Szeptembertől a Nyugati pályaudvarról vonattal is elérhető lesz a Ferihegyi repülőtér 1-es terminálja - jelentette be...
Szeptembertől a Nyugati pályaudvarról vonattal is elérhető lesz a Ferihegyi repülőtér 1-es terminálja - jelentette be Kóka János gazdasági miniszter a múlt héten. Ehhez a MÁV Zrt. meglévő vonalszakaszán a Szemere-telepi megállót csupán át kell helyezni a terminállal szembe (ahonnan buszok szállítják majd a 2-es terminálra az utasokat), és gyalogos átjárót építeni a repülőtéri gyorsforgalmi út felett. A tervekben mozgójárda nem szerepel. A beruházás a 80 százalékban uniós kohéziós alapból finanszírozott, összesen 6,5 milliárd forintos - 2007 végéig elkészülő - Ferencváros-Vecsés vonalszakasz felújításának része. Az építkezés a MÁV szerint várhatóan júniusban kezdődik, a kivitelezésre most írják ki a közbeszerzési eljárást. A végleges megoldás, a két terminált a belvárossal összekötő, több tízmilliárd forint beruházást igénylő gyorsvasút két-három év múlva, ppp-konstrukcióban készülhet el, és a tárca tájékoztatása szerint hamarosan kiírják rá a pályázatot. Az Orbán-kormány a Demján Sándor nagyvállalkozó nevével fémjelzett Trigránit Rt.-nek kötelezte el magát, és a vasúttársasággal közös MÁV Ferihegy Express Kft. nevű cég el is készítette a terveket a Nyugati pályaudvarról induló gyorsvasútról. A Demján-verziót azonban ejtették, legalábbis a mostani tervekben kiindulópontként a Keleti pályaudvar szerepel.