Sok esetben a gumik felelősek a balesetért
Lapos vagy defektes gumik a brit autóbalesetek azon harmadáért felelősek, amelyek műszaki okokra vezethetők vissza. A halálos balesetek 3 százaléka gumidefekt miatt következik be – derül ki a Norwich Union Risk Services (NURS) és a brit közlekedési minisztérium felméréséből.
 © hvg.hu |
A közlekedési minisztérium jelentése szerint a halálos balesetek 3 százalékát, és a súlyos sérüléseket okozó ütközések 2 százalékát gumidefekt okozza. Téli időszakban, még akkor is, ha az idén még nem volt komolyabb hó és keményebb fagy, sűrűbben kell ellenőrizni a gumik állapotát, a profil mélységét, illetve a tömlőkben lévő nyomást. A heti ellenőrzésből ne felejtsük ki a pótkerék abroncsait is. Egy brit teszt során megmérték, hogy az 1,6 milliméteres barázda mélységű gumival 8 méterrel később állt meg az autó 80-as tempóról fékezve, mint a 3 milliméteres gumikkal. Mindez száraz úton, pozitív hőmérsékleti viszonyok között. Vizes úton ennél csak rosszabb a helyzet. Nagy-Britanniában a balesetek 40 százaléka az esős napokon következik be.