Vezettük a világ legerősebb dízel terepjáróját
A 22 millió forintért már nálunk is rendelhető V8-as dízel nyáron érkezik a kereskedésekbe. A 326 lovas 4,2 TDI a világ legerősebb SUV-ja. A 760 Nm-es nyomatékkirály a müncheni sajtótájékoztatón elhangzottak szerint 11,1 liter gázolajat fogyaszt átlagosan. Motorja természetesen Győrben készül.
© hvg.hu |
Az A8-ból más ismerős 4,2 literes dízel erőforrás nyomatékmaximumát már 1800-as fordulatnál leadja és tartja egészen 2500-ig. Félve nyomtam le először a bálna gázpedálját. Meglepetésemre a hatalmas teljesítmény józanul uralható, a Q7 kezesen viselkedik, nem él vissza bődületes erejével. Izgalmas a hangja, egyáltalán nem emlékeztet dízelre, igaz V8-asra sem. Öblös benzines V6-os hangján csendül fel a motor- és kipufogózaj. A 4,2-es dízel az izomnövekedés mellett gazdagabban is felszerelt, mint háromliteres tesója, alapban kapja a bőrt, az MMI információs rendszert és az intelligens légrugós futóművet négyféle beállítással (134-205 milliméter között) (plusz a lift üzemmód: 240). A München környékén szervezett teszt során néhányszor lementünk a kijelölt útvonalról és bizonyítottuk, hogy a nagy nyomaték terepen is hasznos. Persze nem mocskoltuk be a Calla-fehér színben is kipróbált nagytestű ragadozót, pedig egy patakba is behajtottunk.
© hvg.hu |
Német autópályán lévén önkéntelenül is megnéztük az autó végsebességét, a papíron 236 a való életben 254 – ennyit csal az óra, vagy ennyivel vadabb az autó. Valószínű, hogy az előbbi, bár ez nem von le semmit az autó értékéből. A hatsebességes tiptronic váltó és a 40:60 arányban elosztott quattro összkerék-hajtás élvezetes autózást kínál, legyen szó bármilyen időjárásról és burkolatról.
A 32 szelepes, biturbós, részecskeszűrős győri alumotor csupán 257 kilót nyom, a befecskendezés 1600 bár nyomáson történik, a levegő hűtésében intercoolerek segítenek. A legnagyobb Audi 6,4 másodperc alatt gyorsul nulláról száz kilométer/órás sebességre.
B. Cs.
Műszaki adatok (Oldaltörés)
© hvg.hu |
Audi Q7 4,2 TDI quattro |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 4134 (V8) |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 326 lóerő 3750-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 760 Nm 1800-2500-as fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 3002 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 5086 / 1983 / 1697-1772 |
Csomagtér | 775-2035 liter |
Saját tömeg (kg) | 2420/2450 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 236 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 6,4 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Vegyes | 11,1 |
Tesztfogyasztás | n.a. |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 294 |
ÁRA | A nyolchengeres dízel Q7 alapára 22,0914 millió forint |