A csecsebecse-gyártók Obamát választották
Nagyságrendekkel több az Obama-szuvenír, mint a McCain-csecsebecse az elnökválasztásra készülő Egyesült Államokban.
A HVG az elnökválasztásról | |
Mindezek kiderülnek a HVG címlapsztorijából, amely esélylatolgatás mellett a választási tudnivalókat is ismerteti. |
A kínálat szinte áttekinthetetlen. Van például trikó "Fogadj szót a mamának, add a voksod Obamának" (Always Listen to Your Mama, Go Vote for Obama) felirattal, bögrék, hűtőmágnesek, kitűzők, tollak, és kutyanyakörv, amelyen az áll, hogy "Obamának ugatok" (Bark for Obama). A legnagyobb sláger a Sarah Palin arcképével díszített óvszer és az apró műanyagbaba hatalmas Obama- vagy McCain-fejjel, amely érintésre mozogni kezd. A bólogatójános-figurák darabja 19,99 dollárba (4000 forint) kerül.
A bevétel egy része általában az elnökjelöltek kampánykasszájába vándorol. Obama nemrég saját online kampány-divatáruházat is nyitott a hivatalos honlapján. A neve Runway to Change (Kifutó a változás felé), a ruhák és a kiegészítők pedig neves tervezők - például Diane von Fürstenberg, Vera Wang és Tracy Reese - munkái. Barack Obama butikjában borsosak az árak, egy női felső például 70 dollárnál kezdődik, divatmániával nehezen vádolható ellenfele kampányportálján viszont egy árva McCain-póló sem kapható.
Az eladási statisztikák szerint is a demokrata párti jelölt vezet. Az egyik legnagyobb online ajándéktárgy-áruház, a CafePress.com adatai szerint a politikai jellegű termékek osztályán az utóbbi hét napon a forgalom 47 százalékát az Obama-szuvenírok adták, és a McCain-csecsebecsékre csupán 21 százalék jutott. A harmadik helyen 18 százalékkal Sarah Palin republikánus alelnökjelölt áll, a negyedik pedig alig 9 százalékkal Joe Biden, a demokrata alelnökjelölt.