Ezeknél az autómárkáknál a legnagyobb az eltérés a márkaszerviz és a független szervizek díjai között
Vélt vagy valós az autósoknál az a meggyőződés, hogy a márkaszerviz mindig drágább?
Egy friss felmérés szerint, amelyet a Bosch megbízásából a Medián piackutató végzett, jelenleg az autósok 78 százaléka független műhelyekben javíttatta az autóját. A magas szám annak tükrében nem meglepő, hogy a magyar autópark átlagéletkora közel 15 év, a márkaszervizek pedig leginkább az 5 évnél fiatalabb autók tulajdonosai körében népszerűek – írja a Napi.hu cikke, amely a szerviztípusok árazásáról számolt be.
A cikkben arra voltak kíváncsiak egy fiktív kárjavításra vonatkozó munkadíj-kalkulációt révén, hogy milyen árkülönbségek mutatkoznak egy márkaszerviz és egy független javítóműhely között. A kalkulációt a kártörténetének lekérdezését biztosító TotálKártörténet adatszolgáltató cég segítségével számolták ki.
A kapott adatok alapján a márkaszervizek ténylegesen magasabb munkadíjakkal számoltak, átlagosan 25 százalékkal kerülnek többe. Ugyanakkor márkánként igen nagyok az árazási eltérések, egyes ritkább típusok esetében az is előfordul, hogy a független szerviz lesz a drágább. Az ok egyszerű: nehezebben férnek hozzá az alkatrészekhez, szoftverekhez, vagy nincs nagy rutinjuk a márkával kapcsolatban. Példaként négy, nem túl gyakori márkát említenek, ilyen az Infiniti, a DS, a Porsche és a Jaguar.
A tömeggyártók többségénél 16–30 százalékos a különbség, vagyis ennyivel magasabbak a márkaszerviz-munkadíjak, azonban itt is vannak kivételek: a Nissan és a Peugeot esetében csak 6–7 százalékkal drágábbak, míg a Kiánál és a Toyotánál 33–35 százalékos a differencia.
A prémiummárkák 30 százaléktól indulnak, ennyi a különbség az Audinál, a Mercedesnél 36, a BMW-nél pedig 46 százalék. A Lexus- és a Volvo-szervizek 54–55 százalékkal kérnek többet, mint a függetlenek, ezzel a számmal pedig abszolút csúcstartók a márkák között.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.