Gombamód épülnek az országban az akkumulátorgyárak és az azokhoz kapcsolódó létesítmények. Ezekben zömmel betanított munkásokat alkalmaznak majd, akik operátori feladatkörben rakják össze az akkukat a jövő kocsijaiba.
Felpöröghet az e-autóipar, a magyar gyárak ott lehetnek az élbolyban
A közép- és hosszútávú tervezést azonban egyelőre nehezíti, hogy a hazai autógyárak pillanatnyilag azt sem tudják, hogy holnap miből szerelik össze a mostani szériákat.
A kormány azt mondja, hogy a jövőt nyeri meg, aki az akkugyártó beruházásokat csábít országába. Erre már több mint 120 milliárd forintot áldozott, ennyi csak a beruházások közvetlen állami támogatása, és még legalább ennyi lehet az infrastrukturális fejlesztések költsége. Kérdés, tud-e ilyen gyorsan nőni az e-autók és az e-töltőállomások száma. Amíg nem, addig gondok lehetnek az akkumulátorok értékesítésével.
Az alábbi infografikán mutatjuk, mely – elsősorban távol-keleti – cégek hol, mit mennyiért, mekkora állami támogatással építenek: