Jönnek a fizetős csoportok a Facebookra
A Facebook már teszteli azt az új funkciót, amivel a csoportok adminisztrátorai olyan alcsoportot hozhatnak létre, amihez egy meghatározott díj ellenében lehet csatlakozni.
Mark Zuckerberg néhány napja jelentette be, hogy a tartalomgyártók pluszpénzekhez juthatnak a Facebookon – amivel egyúttal borsot tör az Apple orra alá –, most pedig kiderült, egy újabb bevételszerzési mód kerül a közösségi oldalra: a Facebook egy új funkciót kezdett el tesztelni, aminek köszönhetően a csoportok tulajdonosai juthatnak némi extra bevételhez.
A bejelentés szerint a megoldással a csoportadminok termékek árusításával és gyűjtéssel tehetnek szert bevételre, emellett pedig pénzt is kérhetnek a csatlakozásért.
A vállalat az éves Community Summit eseményen jelentette be az újdonságot, amely szerinte segít a csoportok létrehozóinak fenntartani az általuk épített közösséget. Az első két megoldás valójában nem újdonság, azzal a Facebook más részein már találkozhattunk, ám az előfizetéses csoport új megoldásnak számít.
Itt nem konkrétan a csoporthoz való tagságért kell fizetni. A Facebook szerint az adminok a csoportokon belül létrehozhatnak egy exkluzív alcsoportot, és megszabhatják, mekkora összegért cserébe tehetik meg ezt a felhasználók. A cég szerint ezért cserébe a tagok minőségibb tartalmakhoz, vagy hosszasabb beszélgetésekhez juthatnak hozzá.
Menőnek tűnik a Facebook új neve, de héberül nem cseng túl jól a Meta
Ha nem tudja elsőre, hogy héberül mit jelent a meta szó, akkor ne essen kétségbe: a jelek szerint Mark Zuckerberg sem tudta.
A Facebook egyelőre csak teszteli ezt a funkciót, és a tervek szerint csak lassan teszi elérhetővé az adminok számára, így eltart egy darabig, mire találkozhatunk vele. Ennek egyik legfőbb oka, hogy ezzel a megoldással ne lehessen visszaélni – fizetős falak mögé rejteni olyan tartalmakat, amelyek nem megengedettek a közösségi oldalon –, ugyanakkor így is szinte biztos, hogy lesznek, akik majd visszaélnek ezzel a lehetőséggel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.