Lévai Richárd marketingszakértő: A kormány szőnyegbombáz a közösségi médiában

Bár a közösségi média nagy előnye, hogy szinte egyénre szabhatók a hirdetések, inkább erőből folyik a kampány, mintha nem lenne holnap – mondja Lévai Richárd, az online marketing szakértője.

  • Tarnay Kristóf Ábel Tarnay Kristóf Ábel
Lévai Richárd marketingszakértő: A kormány szőnyegbombáz a közösségi médiában

Választás 2022

Működik-e a sokadik ellenzéki összefogás-recept? Meggyőző tud-e lenni Márki-Zay Péter? Vagy marad minden a régiben, és győz a Fidesz, legfeljebb kétharmada nem lesz? Vagy akár az is? Egyáltalán: le lehet győzni ma Magyarországon Orbán Viktort? Belelendült a választási kampány, mi pedig minden pillanatát követjük. Tartsanak velünk!

HVG: Kiket céloz meg a kormányoldal parodisztikus mémek beemelésével folyó kampánya?

Lévai Richárd: A „piros volt a paradicsom” társadalmi státusztól függetlenül sokak számára érthető, s bár a többség nem ismeri az Austin Powers-filmeket, a nagy szereplő kicsi klónja, a „Mini Feri” is átjön. A mémek politikai kampányban való szerepeltetése éppen azért előnyös, mert mindenki számára érthető: a kép könnyen rögzül, a szöveg pedig fülbemászó. Ahogyan az ellenzéknek, a kormányoldalnak is két fő célközönsége van: saját elkötelezett hívei és a bizonytalanok. Az ellenzékieket biztosan nem hatja meg a „Magyarország előre megy”, viszont

a közbülső széles tömegeket, amelyek talán az utolsó nap döntik el, hova szavaznak, meg lehet erősíteni az ilyen üzenetekkel a kormány támogatásában.

'MiniFeri'-plakátok /// Mémesedés és tömegtermelés
Túry Gergely