Útnak indult a világ első teherhajója, ami szélenergiával is megy
A Shofu Maru Ausztrália felé vette az irányt Japánból, szenet fog szállítani.
Útnak indult a világ első teherszállító hajója, amin részben a szél biztosította a mozgáshoz szükséges energiát. A japán hajótársaság, a Mitsui O.S.K. Lines (MOL) október 7-én szállította le a hajót, ami hétfőn hagyta el a kikötőjét, és az ausztráliai Newcastle felé vette az irányt.
Az Offshore Energy azt írja, a hajó korszakalkotó fejlesztés, mert ez az első, amivel visszatérhet a szélenergia a hajózásba. A Shofu Marut az úgynevezett Wind Challenger rendszerrel szerelték fel, amely a szélenergiát hasznosítja a hajó számára.
A lap azt írja, a „vitorla” jelentősen csökkenti a hajó üzemanyag-fogyasztását, ami pedig összességében 5-8 százalékkal csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását. Az 55 méteres vitorla lehet rövidebb és hosszabb is, előnye pedig, hogy 360 fokban forgatható, így mindig a széliránynak megfelelő módon lehet vele hajózni.
The world’s first bulk carrier to be partially powered by wind, the Shofu Maru, sailed into #Newcastle this morning on its maiden voyage.
— Port of Newcastle (@PortofNewcastle) October 24, 2022
The vessel’s unique hard sail will reduce greenhouse gas emissions by around 5% on its Japan-Australia journey. pic.twitter.com/RXNEqO8zB8
Iroikus módon a Shofu Maru egy szénszállító hajó. A tervek szerint főként Ausztráliából, Indonéziából és Észak-Amerikából szállít majd szenet.
A japán MOL egy újabb hajó építését tervezi, ez utóbbi 2024-ben szállhat majd vízre először.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.