Az EU másfélszer több biciklist szeretne 2030-ra, ehhez a kormánynak nagyon rá kellene hajtania
Hiába készül az egységes európai kerékpáros-stratégia, a kormány autósbarát hozzáállása miatt aligha kapnak tömegek nyeregre.
Az Európai Parlament (EP) márciusban megszavazta, hogy szükség van uniós biciklisstratégiára, megvannak az iránycélok 2030-ig. Egyelőre nehéz előre látni, mit jelent ez magyar kontextusban. Több városban már vannak helyi törekvések egy fenntartható bicikliskultúra kialakítására, viszont az állami politikai akarat hiányzik. Eközben a vidéki életből lassan, de biztosan kezd kikopni a biciklizés.
Statisztikai alapon Magyarország igazi kerékpáros nemzetnek számít. Az Eurostat adatai szerint az EU-ban itt a harmadik legmagasabb a kerékpárt elsődleges közlekedési eszközként használók aránya. Csakhogy ez nem azért van, mintha Magyarország igazi biciklismennyország lenne remek infrastruktúrával, ösztönző szabályozással és igazi, a társadalmat átfogó kerékpáros-mentalitással. Sokkal inkább arról van szó, hogy a vidéki magyar lakosság, főleg alternatíva híján, még mindig jelentős arányban biciklizik.