Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Fontos tényezőt azonosított egy jegybanki elemzés a magyar üzemanyagpiacon. A verseny újbóli beindulása nyomán talán lefelé indulhat a régió egyik legmagasabb árszintje.
Tavaly december 6-án este az Orbán-kormány viharos gyorsasággal szüntette meg az üzemanyagok ársapkáját. Azóta viszont több elemzés is arra jutott, hogy a piac „helyreállítási” periódusa alatt az üzemanyagárak magasan járnak a régiós országokéhoz képest. Nemrégiben az MNB műhelyében készült egy áttekintés arról, hogy mi lehet ennek az oka.
A konklúzió: a régiós áraknál magasabb hazai árszint kialakulásában fontos elem volt az árrések növekedése. A jó hír az, hogy az üzemanyagok ársapkájának kivezetését követően a piac várhatóan fokozatosan normalizálódik. A magasabb árrés kezdetben várhatóan még fennmarad, de az év során a régiós szintre süllyedése alacsonyabb árakkal és érdemi dezinflációs hatással járhat. (Egy tavaly decemberi másik jegybanki elemzés úgy számolt, hogy az üzemanyagoknál a magas árrés inflációs hatása 0,6–0,8 százalékpont.)
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.