Parászka Boróka: Analfabetizmus mint kormányprogram
Ha a kompetenciafelmérés eredményeinek térképét nézzük, igazán akkor nézünk szembe a magyar közoktatás siralmas helyzetével. Ezek az eredmények ugyanis Budapesten is jelentősen romlottak, ott, ahol elvileg az oktatás színvonala és hozzáférhetősége még biztosított. Ehhez képest Gulyás Gergely mégis elővette a "cigánykártyát". Vélemény.
„Nyilvánvaló, hogy iskolaügyben továbbra is integrációs nehézségek vannak. Ott, ahol a cigány gyermekek aránya nagyon magas, ott sokkal erősebben jelentkeznek ezek a problémák” – reagált a legutóbbi kompetenciafelmérés eredményeire Gulyás Gergely, és ezzel ledobta a füstbombát, hogy elterelje a figyelmet a kompetenciafelmérés eredményéről, és kisiklassa a magyarországi oktatás helyzetéről folyó közbeszédet.
Nevezték ezt a nyilatkozatot „szoftrasszista” nyilatkozatnak, vagy ahogy Trencsényi László, a Magyar Pedagógiai Társaság elnöke fogalmazott, „úriemberes rasszizmusnak”. De ne finomkodjunk, ne ringassuk magunkat eufemizmusokba. Ez pont az, aminek látszik: időzített, nem túl bonyolultan kódolt hergelés.
Csak betanított munkához elegendő képességeket szerez az általános iskolában a gyerekek 40 százaléka
A diákok kompetenciamérésének eredményei azt mutatják, hogy a távoktatás komoly károkat okozott a felkészültségben. Ráadásul az is kiderült, hogy a tanulók digitális készségei továbbra is gyengék.
A feszültség- és gyűlöletkeltés jelenkori nyelve bő két évtizede érik, fejlődik.
Ezt érlelte a magyar közéletbe befészkelődő, majd jelentős társadalmi támogatottságra szert tevő Jobbik, ezt vette át és fejlesztette tökélyre a Jobbikot is leszalámizó Fidesz. És ezt vették és veszik át az ellenzéki vitázók közül többen (szélsőséges formája ennek Orbán személyének dühödt cigányozása).