Tegyük fel, hogy nagyon sok pénzünk van és hajót akarunk venni. Olyan hajót, mint amilyenen Mészáros Lőrincék lazítottak az olasz partoknál, és ami néhány nappal a róluk a hajón készült fotók publikálása után Monacóba ment, cikkünk írásának pillanatában pedig a francia Riviérán horgonyozik. De tegyük fel azt is, hogy valamiért nem akarjuk egyben letenni a sok milliárdot, vagy nem akarjuk saját nevünkre venni a hajót. Ekkor jön a képbe a lízingkonstrukció.
A Rose d'Or nevű hajó olyan nagy, hogy vannak olyan tengeri kikötők, ahova be sem fér.
A lízing egy adó- és könyveléstechnikailag kissé megbonyolított részletfizetés, amelynél a lízingcégé az adott dolog (amit a bérbevevő kérésére vesz meg) és a futamidő alatt végig a lízingcégé is marad, a használó pedig részletekben fizet érte, amíg használja. De nem fizeti ki az egészet, így, ha lejár a futamidő, akkor a hátralévő összegért (konstrukció függvényében) vagy megveszi a tárgyat, vagy nem. Az úgynevezett zárt végű lízingnél kötelező megvennie, a nyílt végűnél nem, ott vissza is adhatja, vagy megállapodhat egy harmadik féllel, hogy ő vegye meg.
A 27 milliárd forint értékű Rose d’Or jacht a máltai hajóregiszter szerint egy lízingcégé, az Euroleasing Zrt.-é, a cég pedig a Mészáros Lőrinchez köthető MBH tulajdona.
Az Euroleasing honlapján elérhető információk szerint viszont egy átlagember nagyot koppanna, ha egy ilyen jachtot így akarna megvenni vagy használni.