Zöldülési verseny: az e-autók mellett érvelőknek még nincs a kezükben az ász, de nyerésre állnak

Változatlanul folyik a vita arról, hogy az egész életciklusra kivetítve az elektromos vagy a belső égésű motorokkal szerelt járművek okoznak-e több környezeti kárt.

  • HVG HVG
Zöldülési verseny: az e-autók mellett érvelőknek még nincs a kezükben az ász, de nyerésre állnak

Az akkumulátorokhoz szükséges lítium kibányászása, az áramtárolók gyártása és az elhasznált akkuk újrafeldolgozása annyi energiát emészt fel, hogy az elektromos autók teljes életciklusra vetített károsanyag-kibocsátása nem kisebb, mint a belső égésű motorokkal szerelt járműveké – állítja számos szakértő.

Azt is hozzáteszik, hogy amennyiben a villanyautók hajtásához használt áramot széntüzelésű erőművekben termelik meg – ahogyan ez például Lengyelországban történik –, akkor legfeljebb annyi az elektromos kocsik előnye, hogy a légszennyezés nem a városokban, hanem a lakott településektől távolabb jelentkezik.

Ezek az állítások azonban csak részigazságot tartalmaznak.