Zöldülési verseny: az e-autók mellett érvelőknek még nincs a kezükben az ász, de nyerésre állnak
Változatlanul folyik a vita arról, hogy az egész életciklusra kivetítve az elektromos vagy a belső égésű motorokkal szerelt járművek okoznak-e több környezeti kárt.
Az akkumulátorokhoz szükséges lítium kibányászása, az áramtárolók gyártása és az elhasznált akkuk újrafeldolgozása annyi energiát emészt fel, hogy az elektromos autók teljes életciklusra vetített károsanyag-kibocsátása nem kisebb, mint a belső égésű motorokkal szerelt járműveké – állítja számos szakértő.
Azt is hozzáteszik, hogy amennyiben a villanyautók hajtásához használt áramot széntüzelésű erőművekben termelik meg – ahogyan ez például Lengyelországban történik –, akkor legfeljebb annyi az elektromos kocsik előnye, hogy a légszennyezés nem a városokban, hanem a lakott településektől távolabb jelentkezik.
Ezek az állítások azonban csak részigazságot tartalmaznak.