Nemsokára nem lesznek szénhidrogénes teherautóink, de a hidrogénhajtással vannak még problémák

Közeleg a hidrogénnel hajtott teherautók kora: a nagy gyártók többféle megközelítésekkel próbálkoznak, a technológia korlátja a nem elég gyorsan bővülő infrastruktúra lehet.

  • HVG HVG
Nemsokára nem lesznek szénhidrogénes teherautóink, de a hidrogénhajtással vannak még problémák

Egyre több nagyvállalat fogalmaz meg ambiciózus emissziós vállalásokat a közeljövőre, köztük olyanokat is, amelyek a logisztika területén csökkentenék a károsanyag-kibocsátást. Mindinkább terjednek az elektromos hajtású kis- és nagyteherautók: az előbbiek (rövid hatótávjuk miatt) főként a városi fuvarozásban jeleskedhetnek, az üzemanyagköltségeket pedig sikeresen le lehet szorítani, ha a telephelyen napelemről töltik a visszaérkező járműveket.

Kamionoknál, teherautóknál is terjed a megoldás, azonban ott már sokkal komolyabb problémákat okoz a rövid hatótáv és a hosszadalmas feltöltés, nem is beszélve arról, hogy bizonyos össztömeg fölött drámaian lecsökken a járművek hatékonysága.

A nagy teherautó-gyártók ezért több lábon szeretnének állni, és további lehetőségekkel kísérleteznek. Ezek közül – klímavédelmi szempontból – a hidrogén a legígéretesebb, hiszen elégetése vagy az üzemanyagcellákban történő felhasználása során mindössze víz termelődik.

Mandalórik, ragadozók, mutánsok, kalózok – több tízmilliárd dolláros iparág a cosplay, és messze még a csúcs

Mandalórik, ragadozók, mutánsok, kalózok – több tízmilliárd dolláros iparág a cosplay, és messze még a csúcs

Továbbra is tömegeket vonz Budapesten is, hogy belebújjanak kedvenc mesefigurájuk bőrébe, és egy-egy napra elszórakoztassák egymást a hasonszőrűekkel. A budapesti Comic Conon jártunk, ahol sorjáztak a lelkes kezek által készített páncélok és jelmezek, felbukkant az összes várható figura, összességében mégis a kalózok hagyták a legmélyebb nyomot. Olyan terepet jártunk be, amely minden érintett megelégedésére rohamosan fejlődik.