Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Véletlenül lett KRESZ-oktató, a rendszerváltás után az elsők között volt, aki magán-autósiskolát nyitott. Annyit szerepelt a médiában, hogy egyszer csak KRESZ-professzorrá avanzsált. Már KRESZ TV-je is van a YouTube-on. HVG-portré.
HVG: Egyszer azt mondta, szívesen visszamenne a hetvenes évekbe, és beszélne azokkal, akik a KRESZ-t megalkották. Mit kérdezne tőlük?
Pető Attila: Például azt, hogy mi a fene az a kézikocsi. Persze, láttam én is háborús filmeket, amelyekben, miután kimúltak a lovak, akkor az emberek kézzel húzták a négykerekű szekereket. Lehet, hogy a hetvenes években még ez jelentett valamit, de ma már teljesen elavult a KRESZ-ben. Ezenkívül az is értelmetlen a szabályozásban, hogy hétféle megnevezéssel szerepel benne a mozgáskorlátozottak közlekedésére alkalmas jármű. De sorolhatnám még a nehezen értelmezhető apróságokat, összességében azt tudom mondani, hogy a jövőben oktathatóbb KRESZ-t szeretnék látni.
HVG: A rendszerváltás óta vezet autósiskolát, 15 évvel ezelőtt pedig egy nőknek szóló intézményt is nyitott, a Mosolyzónát. Miért kell a nőknek külön autósiskola?
P.A.: Olvastam egy angol tanulmányt arról, hogy a nőknek átlagosan 14 órával többre van szükségük a jogosítvány megszerzéséhez, mint a férfiaknak. Elkezdtem azon gondolkodni, más szakemberekkel közösen – marketingesekkel, pszichológusokkal –, hogyan lehetne megcélozni a nőket. Rájöttünk, mire van szükségük: türelemre, megértésre és alaposabb figyelemre. Már az elején sok olyan tanulónk volt, akik máshol kezdték el a képzést, de amikor megtudták, hogy a Mosolyzóna külön nőkkel foglalkozik, átiratkoztak.
Előfordult olyan is, hogy egy fiú látta a YouTube-csatornámon az oktatóvideóimat és ez alapján szeretett volna nálam tanulni, de amikor kiderült számára, hogy hova jelentkezett, kiiratkozott. Ennek hatására megcsináltam ezzel párhuzamosan a KRESZ-professzor autósiskolát, ahová a fiúkat várjuk, habár az oktatói gárda ugyanaz.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.