Az egyszerűség és a személyesség vezet a bankoló Z generációnál

4 perc

2024.09.20. 17:41

2024.09.21. 09:07

Szeptember végéig regisztráció ellenében díjmentesen olvashatod a HVG360 Prémium hírlevelek egyes részeit, így az alábbi írást is.Kevés generációt elemeztek már annyira atomjaira, mint a Z-t. Ismerjük az összes létező sztereotípiát és azok cáfolatát is. Mémekkel és reelekkel dolgozó komikusok serege építi poénjait generációs különbségekre, a globális felületeken pedig rengetegen magukra ismerhetnek. A „szüleim a húszas éveikben: ház, gyerek, kocsi VS én a húszas éveimben: megvehetem magamnak ezt a kávét?” típusú viccelődésen teljes generációk nevethetnek (és sírhatnak). A Z még mindig az egyik legvonzóbb, fiatal, költeni képes célcsoport, amit minden szektor szeretne elcsábítani – köztük a banki is. APwC szakértője, Kiss Virág most sorba veszi, hogy az ismert sztereotípiákon túl – Revolut, Crypto, NFT, fintech, online ügyintézés – miként érdemes a fiatal felnőtt generációhoz közelíteni, ha pénzügyekről van szó.

A Z generációba a körülbelül 1995 és a korai 2010-es évek között született fiatalok tartoznak. Közép- és Kelet-Európában ők adják most a lakosság körülbelül 7,2 százalékát, rövidesen pedig ők teszik ki a globális munkaerő körülbelül egyharmadát is. Hogy pontosabb képet kapjunk róluk, négy tényezőre érdemes felhívni a figyelmet, ahol a szokások már a Z előtt közvetlenül járó Y-hoz képest is megváltoztak:

  • Pénzügyi viselkedés
  • Árérzékenység
  • Csatornapreferencia
  • Termékpreferencia
Mi ez a cikk?
A fenti írást a HVG360 Prémium hírlevelek – A jövő vállalata hírlevelében küldtük ki augusztus közepén. Ha szeretnél hasonló tartalmakat olvasni rendszeresen, itt tudsz feliratkozni. A szolgáltatás szeptember végéig díjmentes.
A muszáj az muszáj
PwC, World Economic Forum

A Finfluenszerek köztünk járnak