Így tud egy autó az üzletember legjobb társa lenni a hétköznapokban
Sokan tudják, hogy nem a külső számít, mégis gyakran előfordul, hogy bizony nagyon is a megjelenés alapján ítélnek meg valakit, mondjuk az első találkozás alkalmával. Az üzleti életben például komoly tételek dőlhetnek el azon, hogy a felek milyen járművel érkeznek a tárgyalásra. A cégeknek fontos a méretgazdaságosság, és hogy megjelenésük kifinomult és vonzó legyen, ugyanakkor szerény. Íme, a megoldás.
Az elegáns autó klasszikus négyajtós, azaz „lépcsős hátú” karosszériát visel. Legalábbis ez épült be a köztudatba, talán azért, mert az igazi luxusautók többsége is ilyen karosszériával készül. Tartja magát az elvárás, hogy az üzleti tárgyalásra érkező partnert autója alapján is megítélik, és ez befolyásolhatja, mennyire veszik komolyan.
Tekintélyt parancsoló és elegáns nem csak egy nagy luxusautó lehet, hanem a kisebb, praktikusabb és olcsóbban fenntartható típusok is. Így a valóban komoly cégek ma már megengedhetik maguknak, hogy minden ügyfélkapcsolattal foglalkozó munkatársuk elegáns és kényelmes autóval közlekedjen.
Mik az „üzleti” autó főbb ismérvei?
- A pontos érkezés nem a parkoláson múlik, mert könnyű vele manőverezni (pl. parkolóradarral)
- Korszerű sofőrasszisztensek segítik a biztonságos és kényelmes közlekedést (pl. holttérfigyelő)
- A Bluetooth funkció nem csak zenehallgatásra kiváló, de a telefonhívások kezelését is biztonságossá teszi menet közben.
- Fűthető kormánykerék a felelős azért, hogy télen ne fagyos kezekkel kerüljön sor az első kézfogásra egy üzleti reggelin.
- Szellőzőrendszerrel ellátott bőrülések nyáron megakadályozzák, hogy a cég képviselője ne verejtékben úszó inggel szálljon ki az autóból.
- Kiváló minőségű szórakoztató rendszer segíti a vezetőt a stressz oldásában, mely a mobiltelefon használatot is biztonságossá teszi, akár telefonálásra, akár navigációra használjuk menetközben.
- Érintéssel válthat a sofőr a rádiócsatornák között – és az egész audiorendszert kényelmesen kezelheti.
- Az automata sebességváltó tehermentesíti a vezetőt városi forgalomban is.
- Alacsonyak a fenntartási költségei (pl. szerény üzemanyag-fogyasztás és szervizigény)
Új Elantra a Hyundai kínálatában |
A Hyundai kínálatában kiválóan megfelel az üzleti autóval szemben támasztott elvárásoknak az új Elantra, amely valójában egy lépcsős hátú i30. Nagyobbnak mutatja magát, mint amekkora valójában: a 4, 57 méteres hosszúsága még a kevésbé gyakorlott munkatársat sem állítja megoldhatatlan kihívás elé városi parkoláskor, és ebben az első és hátsó lökhárítókba épített érzékelők is segítenek. Menet közben holttérfigyelő-rendszer könnyíti meg a sávváltást. A stresszoldáshoz hozzájárulhat az opcionális, felső kategóriás Infinity hifi rendszer. Az új Hyundai Elantra a gazdaságosság szempontjából is ésszerű alternatívákat kínál. Mindegy, hogy az 1,6 literes benzines vagy dízelmotor kerül az autóba, hiszen az egyaránt 130 lóerő feletti teljesítmény messzemenően elegendő a nagyjából 1300 kilogramm körüli karosszéria dinamikus. Mindegyik erőforrás rendelhető a Hyundai saját fejlesztésű, 7 fokozatú duplakuplungos automata sebességváltójával. Ezzel még a benzinmotor esetében is 7 liter alatt marad az Elantra átlagfogyasztása, a dízel pedig literekkel szerényebb étvágyú. Nagyon eltalált az automata váltóval szerelt Elantrában a duplakuplungos rendszer, érdemes az autót így rendelni, mivel rendkívül kényelmessé és gazdaságossá teszi a vezetést. Nem beszélve az amerikai ízlést követő ülésekről.* A gazdaságos autózásban, főleg városban jelent segítséget az extraként rendelhető Stop and Go rendszer (ISG), amely álló helyzetben automatikusan leállítja az erőforrást, majd a gázpedál lenyomásakor szinte észrevétlenül indítja azt újra. Az autó üzembentartásának költségeit kordában tartja az Elantrához is kínált 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia. |
*Az Elantrával készült tesztvezetés teljes egészében olvasható a HVG Cégautó 2016 különszámában.
Az oldalon elhelyezett tartalom a Hyundai Holding Hungary közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.