Ügyfélélmény a flottakezelésben
Mára lényeges szempont, hogy a finanszírozáson túl az autóflották menedzsmentjéhez milyen szolgáltatások kapcsolódnak, és egyre fontosabb a korábbinál nagyobb rugalmasság is.
Folyamatos konszolidáció zajlik a globális autópiacon, mely során a cégek egyre inkább a mérethatékonyságra törekednek, ennek következtében pedig összeolvadásokon, akvizíciókon keresztül egyre nagyobb méretű flottakezelők jönnek létre.
A konszolidáció egyik oka, hogy a kisebb, 500-600 autóból álló cégek beleütköznek egy eszközfinanszírozási korlátba. A flottakezelés egy tőkeigényes tevékenység, és egy bizonyos szint felett egyes vállalkozások már nem képesek a szükséges forrást előteremteni, nem tudnak tovább növekedni. Emiatt az AutoWallis Nyrt.-t is egyre többen keresik meg azzal, hogy érdekelne-e minket egyfajta együttműködés vagy vásárlás – mondja Ilyés Péter, az AutoWallis Csoport Mobilitási Szolgáltatások üzletágvezetője.
Az AutoWallis ilyen első jelentősebb akvizícióját 2023-ban hajtotta végre, amikor megvásárolta a Nelson Flottalízinget. Ez adta a nyáron elindult wigo fleet szolgáltatás alapjait, amely oszlopos tagja lett a cég mobilitási tevékenységének.
A wigo fleet három márka előnyeit ötvözi: az AutoWallis Csoport stabil hátterét, autókereskedelemben szerzett 30 éves tapasztalatát, a Nelson Flottalízing sokéves szakmai tapasztalatát és magas szintű ügyfélkiszolgálását, valamint a wigo digitális, dinamikus megközelítését. A wigo minőségi és elérhető mobilitási szolgáltatásai egyszerűbbé teszik a mindennapos autós közlekedést, hogy mindenki könnyebben, kényelmesebben, lendületesebben érhesse el céljait, legyen szó magán vagy vállalati szektorhoz tartozó ügyfelekről.
Az AutoWallis becslései szerint Magyarországon mintegy 30 piaci szereplő kezében összesen 110-120 ezer autó van flottakezelésben, ennek 50-60 százaléka nagyvállalatoknál. A wigo fleet jelenleg a KKV-szektor szolgáltatói közül emelkedik ki, sok éves szakmai tapasztalata van a kis-közepes ügyfelek (1-15 autós flották) kiszolgálásában.
„A szolgáltatást nyújtó cégeknek figyelembe kell venniük a változó technológiai trendeket. Például egyes cégek a vállalati ESG-követelmények teljesítése érdekében, mások meggyőződésből, esetleg költségmegtakarítási céllal vagy éppen az elérhető támogatások miatt növelik az elektromos autók iránti keresletet. A technológiai trendek változása persze a szolgáltatóktól is nagyobb rugalmasságot követel meg. Ez jelentheti azt, hogy egy vállalaton belül akár óra- vagy percalapú elszámolást kell biztosítani, vagy autómegosztási szolgáltatást, többnapos bérletet, éven túli finanszírozással egybekötve. Az, hogy az egyes flottamanagement cégek hogyan tudnak reagálni a rugalmassági követelményekre, fontos versenytényező lehet – a modellválaszték, illetve a finanszírozási konstrukció mellett.
Ami ezen felül egyre fontosabbá válik, az az ügyfélélmény” – hangsúlyozza az AutoWallis üzletágvezetője. Vagyis, hogy átláthatóvá, nyomon követhetővé váljon az elszámolás, ami pedig a digitalizáció terméke.
Emellett az AutoWallis Csoportnál úgy vélik, hogy komoly versenyelőnyt jelent a cégcsoport alaptevékenységéből adódó autóipari szaktudásuk, hozzáértésük. Ezt kamatoztatva a közép- és kelet-európai régió 16 országában 24 márkával foglalkozó cégként képesek az ügyfelek igényeinek legmegfelelőbb autót, modellt, azon belül hajtásláncot kínálni, az úgynevezett budget car-tól a luxusig, sokféle gyártó sokféle termékét. Ma már arra próbálják terelni az ügyfeleket, hogy ne azt nézzék meg, milyen autókat szeretnének, hanem hogy azokat milyen célra tudják használni. A szolgáltatóknak több különböző igényt is tudni kell kezelniük: például azt, ha egy cég nem feltétlenül szeretne minden alkalmazottjának autót biztosítani, vagy ha egyeseknek csak szolgálati célra, másoknak pedig szolgálati és magán célokra is biztosítanak autót. A wigo cégszintű mobilitást biztosít: a flottakezelésen kívül adómentes cafeteriaelemként leutazható carsharing-krediteket is kínál a vállalat munkatársai számára, amit szabadon használhatnak fel.
„A flottakezelő ügyfelei számára lényeges szempont az is, hogy az autóhasználaton túl milyen egyéb szolgáltatásokat kaphatnak, és ezek milyen minőségben érhetőek el. Egy logisztikai cégnek például nemcsak a töltési stratégia fontos, hanem az is, hogy ezt össze tudja hangolni a megszokott működésével, vagy hogy hatékony flottaszerkezetet tudjon kialakítani a hagyományos, a belső égésű és az új, e-autók megfelelő arányával. Az is kihívás, hogy egy cég képes-e meggyőzni az alkalmazottait arról, üljenek át egy elektromos autóba” – mutat rá Ilyés Péter.
Már az online ajánlatkérésnél egyéni szolgáltatáscsomag összeállítására van lehetőség, annak köszönhetően, hogy a wigo fleet a vállalkozások igényeit szem előtt tartva építette fel a weboldalát is: az online kínálatból autót választva, a szükséges paraméterek beállítása után néhány percben belül email-ben megérkezik az ajánlat.
A cég középtávon azt szeretné elérni, hogy a wigo fleet igénybevétele a nagyvállalati szektorban növekedjék, a digitális platformok fejlődjenek, és még inkább integrált mobilitási szolgáltatóvá váljanak.
„Az operatív lízing egy bonyolult konstrukció, szeretnénk ügyfeleink számára magát a szolgáltatást és a teljes lízingfolyamatot a lehető legegyszerűbbé és átláthatóbbá tenni” – jelentette ki Ilyés Péter.
Az AutoWallis Csoport Mobilitási Üzletágához tartozó vállalatok (wigo carsharing, wigo fleet, SIXT rent-a-car) olyan szolgáltatási portfóliót kínálnak, amely személyre szabott, egyszerű, elérhető és átjárható megoldásokat jelent az ügyfelek számára, így azok könnyen megtalálhatják az igényeiknek legmegfelelőbb kombinációt – a karbonlábnyomuk csökkentését is szem előtt tartva.
Az oldalon elhelyezett tartalom a wigo fleet megbízásából jött létre, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.