szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Folytatják keddtől a budapesti 1-es villamos felújítását. Most a Kacsóh Pongrác út és a Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszt építik át teljesen Zuglóban, a Hős utca és a Közvágóhíd között pedig felújítják a megállókat. A nyári szünetben eltűntetik a Hungária körút és a Thököly út kereszteződésében lévő tankcsapdát, folytatják a Kőbányai úti átjáró felújítását és az új budai szakasz kiépítését a Fehérvári útig.

Már felújították az 1-es villamos pályáját a Vörösvári úti végállomás és a Reitter Ferenc utca között. A megállókban új perontetőket építettek, több helyen van már lift, újfajta táblákat szereltek fel és működnek a futáros kijelzők.

©
©
©

A Reitter Ferenc utcáig tartó szakasz átadása óta a Népligetig megy megszakítás nélkül az 1-es villamos, és onnantól járnak pótlóbuszok. Keddtől ez megint változik: az Árpád híd és a Népliget között az 1-es pótlóbusszal lehet utazni, a 103-as buszt pedig meghosszabbítják, így a kelenföldi pályaudvartól egészen az Árpád hídig viszi majd az utasokat. Villamos csak a Vörösvári út és a Róbert Károly körút között lesz, kivéve egy hétvégét.

A június 14-i és 15-i hétvégén cserélik majd ugyanis a felsővezeték keresztezéseit és az ahhoz tartozó sodronyokat az 1-es és a 14-es villamos találkozásánál a Róbert Károly körút és a Lehet utca csomópontjában, így akkor a 14-es villamos csak az angyalföldi kocsiszíntől jár majd a Megyeri úti végállomásig, az 1-es pedig csak az Árpád hídig.

Eltűntetik a zuglói tankcsapdát

Meglehetősen lepukkant mára az 1-es villamos pályája Zuglóban, sebességkorlátozással haladhatnak csak a járművek. Főleg a Thököly út és a Hungária körút kereszteződésében mentek tönkre a sínek illetve az aszfalt az erős átmenő forgalomtól. Itt elbontják majd az egykori 44-es, 67-es villamosok pályájának maradványait, kiveszik az 1-es vonalából a kanyarodó síneket, leszedik a felesleges felsővezetéket, és teljesen új burkolatot kap a kereszteződés.

©

A zuglói vasútállomásnál lévő villamosmegálló után olyan vágánykapcsolatot alakítanak ki, ahol üzemzavar esetén megfordíthatják a villamosokat, így kisebb szakaszon lesz szükség pótlóbuszokra.

A Kacsóh Pongrác út és a Puskás Ferenc Stadion között teljesen átépítik a pályát, az áramellátást, a felsővezetéket, megállókat és az átjárókat. Cserélik a tartóoszlopokat és a földkábeleket is. A Kerepesi útnál lévő síneket szintén cserélik.

A Kacsóh Pongrác úti megállóban liftet építenek az aluljáróba és átépítik a lépcsőket. Az Ajtósi Dürer sornál új zebrát alakítanak ki.

Nemcsak a zuglói szakaszon építenek új megállókat, hanem a Hős utca és a Közvágóhíd között is átalakítják a meglévőket. A Népligetnél már elkezdték az átépítést, valamint kicserélik a vágánykapcsolatot a Kőbányai útnál, ahol a 28-as villamos keresztezi az 1-est. Itt is új perontetők, padok, perontükrök és utastájékoztató elemek lesznek a megállókban, akárcsak az óbudai szakaszon.

A Kacsóh Pongrác út és a Puskás Ferenc Stadion között november végéig nem lesz villamos. Ősz elejétől az Árpád híd és a Vörösvári út, valamint a Puskás Ferenc Stadion és a Közvágóhíd között már lehet majd 1-es villamossal utazni. A kimaradó részeken pótlóbuszokra kell szállni továbbra is.

A menetrend

Keddtől augusztus 31-ig az 1-es villamos a reggeli illetve délutáni csúcsban 3-5 percenként, napközben pedig 6-7 percenként jár majd a Vörösvári út és a Róbert Károly körút között. Az 1A villamos továbbra sem közlekedik.

Az 1-es pótlóbusz és a 103-as busz új menetrendje a BKK oldalán érhető el.

Néhány troli és busz megállóját is máshol kell majd keresni a zuglói átépítés idején. A 75-ös troli végállomását a Kerepesi útra helyezik át, az 5-ös, 7-es, 7E-s, 107-es, 233-as, 239-es illetve az éjjeli járatok pedig nem a Hungária-kereszteződés előtt, hanem utána állnak meg.

Az autósoknak sem lesz egyszerű

Több helyen buszsávot jelölnek majd ki a pótlóbuszoknak a Róbert Károly körút-Hungária körút-Könyves Kálmán körút vonalon, és ahol kell, újprogramozzák a jelzőlámpákat, érdemes figyelni a sofőröknek.

A Hungária körúton egyik irányban sem lehet majd balra kanyarodni a Thököly útnál. Az Egressy útnál viszont lehet majd balra kanyarodni.

A Kacsóh Pongrác útnál a Kerepesi út irányában zárva lesz a belső sáv, így itt csak egy sáv marad, dugók jöhetnek.

A Hungária körút zuglói szakaszán a felújítás idején megszüntetik a parkolósávokat, az úton tilos lesz megállni, de több helyen jelölnek ki megállóhelyeket a járdákon. Ezekről is írnak részletesen a BKK közleményében.

A Hungária körút és a Tábornok utca kereszteződésében egy ideig nem lehet majd átmenni a Kerepesi úti villamosmegállóba, helyette a Kerepesi és a Mogyoródi út jelzőlámpás zebrákat használhatják a gyalogosok.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Szennyvízaknába fojtotta 2 éves testvérét egy 13 éves fiú Taktaharkányban

Szennyvízaknába fojtotta 2 éves testvérét egy 13 éves fiú Taktaharkányban

Radar360: Orvosbéremelés EU-pénzből, a kommunizmus szelleme járja be Budapestet

Radar360: Orvosbéremelés EU-pénzből, a kommunizmus szelleme járja be Budapestet

Májusban nyitnak a franciák

Májusban nyitnak a franciák