szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A New York-i Nemzetközi Autószalonon mutatták be a Lexus LS600h hibrid prémium limuzint. Az Európába, a tervek szerint 2007 júniusában érkező összkerékhajtású LS600h lesz a világ első teljes értékű hibrid V8-as erőforrással szerelt járműve.

© Toyota
Az LS600h a fejlesztés határait feszegeti a teljesítmény, a stílus és a biztonság területén. Az LS600h-ban a Lexus Hybrid Drive rendszer az RX400h-ban és a GS450h-ban kiforrott hagyatékra épül, egy teljesen új ötliteres V8-as motort társítottak egy nagy teljesítményű villanymotorral és egy új tervezésű, nagyteljesítményű akkumulátor csomaggal. A limuzin kombinált csúcsteljesítménye több mint 435 lóerő (320 kW). Az óriási teljesítmény közvetítésére egy új, mechanikus összkerékhajtási rendszert, valamint egy újonnan kifejlesztett kétfázisú elektronikusan vezérelt, folyamatosan változó áttételű váltóművet (E-CVT) alkalmaztak.

Az LS600h-ban található Lexus Hybrid Drive rendszer az autóipar eddigi legfejlettebb benzin-elektromos hibrid rendszere, amely egy modern 12 hengeres motor erejét és teljesítményét nyújtja, miközben üzemanyag-hatékonyság szempontjából a V8-as osztály legjobbja. Az LS600h-t úgy tervezték, hogy új mértéket állítson fel a gördülési zaj szempontjából a felső-prémium limuzinok osztályában. A hibrid LS lesz a valaha épített legcsendesebb autók egyike.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Autó

57 ezer Lexust hív vissza a Toyota

A Toyota 57 ezer Lexust hívott vissza, hogy kijavíthassa a hibás biztonsági övrögzítőt. A visszahívás 29 ezer Észak-Amerikában, 11 ezer Japánban, tízezer Európában forgalomba hozott, tavaly július és december között gyártott Lexus GS és IS modelleket érint.

automenedzser.hu Autó

Hova tűntek a régi szép autónevek?

Ferrari Testarossa. Lamborghini Diablo. Dodge Viper. Ford Thunderbird. Chevrolet Corvette. Pontiac Firebird. Ford Mustang. Szép emlékek. Hová tűntek az ütős márkanevek? Az autógyártók milliókat áldoznak a beszélő nevekért, ám új autóik sokszor nyelvi zsákutcába hajtanak.

automenedzser.hu Autó

Tíz leleplezett mítosz a hibrid autókról

Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.

MTI Autó

A Toyota a világ 8. legértékesebb cége

Tőkeérték szerint a japán Toyota Motor már a világ nyolcadik legnagyobb vállalata: a múlt héten a japán autógyártó részvényének árfolyama olyan szinten volt már, hogy a vállalat tőkeértéke túllépett a 200 milliárd dolláros vonalon, ezzel elérte az amerikai Wal-Mart áruházlánc, a tőkeértékét tekintve a világon nyolcadik helyen álló vállalkozás részvényeinek összesített aktuális értékét.

hvg.hu Autó

Félelmetes a legnagyobb Toyota

A Tundrát már egyszer bemutatta a Toyota. 1999-es premierje után, a chicagói autószalonon láthatta a közönség a pick-up-ok új generációját.

automenedzser.hu Autó

K.O.-val győznek az ázsiai autók Amerikában

Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.