Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"82afbcd7-b05f-4407-837f-d407b1c785be","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az előterjesztés szerint úgy tűnik, Szabó Péter elnökben megrendült a bizalom.","shortLead":"Az előterjesztés szerint úgy tűnik, Szabó Péter elnökben megrendült a bizalom.","id":"20241128_Rendkivuli-ulest-hivott-ossze-az-OBT-miutan-megirtuk-mit-mondott-az-elnok-a-biroi-fuggetlensegrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82afbcd7-b05f-4407-837f-d407b1c785be.jpg","index":0,"item":"8bf13f5e-284f-450c-b6c3-38df3f1a5014","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Rendkivuli-ulest-hivott-ossze-az-OBT-miutan-megirtuk-mit-mondott-az-elnok-a-biroi-fuggetlensegrol","timestamp":"2024. november. 28. 19:49","title":"Rendkívüli ülést hívott össze az Országos Bírói Tanács, miután megírtuk, mit mondott az elnök a bírói függetlenségről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49e74aed-c1a3-499c-9902-3ed735937059","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már kész van, de még nem indíthatják el – a Microsoft szerint ezért nincs még mindig androidos Xbox-áruház.","shortLead":"Már kész van, de még nem indíthatják el – a Microsoft szerint ezért nincs még mindig androidos Xbox-áruház.","id":"20241129_microsoft-xbox-alkalmazas-jatekok-letoltese-android-google-play-aruhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49e74aed-c1a3-499c-9902-3ed735937059.jpg","index":0,"item":"241a2d19-33fa-4e78-bc80-357947f64af4","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_microsoft-xbox-alkalmazas-jatekok-letoltese-android-google-play-aruhaz","timestamp":"2024. november. 29. 09:03","title":"Novemberre ígérték, de még mindig nem indult el az androidos Xbox-áruház – a Microsoft szerint nem az ő hibája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f4c04e4-c98d-4494-a563-c96bb7ca40b2","c_author":"Bridge Budapest","category":"brandcontent","description":"Mátyás-Kollár Gabriella, a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató budapesti irodájának Technology COO-ja 11 éves korában kezdett programozni, majd közgazdaságtudományi egyetemet és MBA-t végzett, de azóta is szenvedélye az IT. Ma, ha nem is programozással, de programozókkal foglalkozik, vezetőként pedig abban hisz, hogy folyamatos tanulás nélkül nem lehet az élen járni. Gajdács-Leszkó Georgina pedagógus és Gajdács Krisztián programozó matematikus, a RoboKaland ökotudatos digitális közösségi alkotóműhelyben óvodás kortól tervezésre, fejlesztésre barkácsolásra inspirálják a fiatalokat. Az áramkörépítés és szoftverfejlesztés alapjai révén a gyerekek megtanulnak gondolkodni, kérdéseket feltenni és megoldásokat keresni. Hármójukat a Bridge Budapest Árnyékprogramja kötötte össze azzal a céllal, hogy hidat képezzenek az üzleti és civil szféra között. A program során látszólag két távoli terület vezetői kapcsolódnak és inspirálódnak egymás vezetői tudásából, dilemmáiból és tapasztalataiból.","shortLead":"Mátyás-Kollár Gabriella, a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató budapesti irodájának Technology COO-ja 11 éves korában...","id":"20241129_A-profizmus-es-a-kozvetlenseg-nem-zarja-ki-egymast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f4c04e4-c98d-4494-a563-c96bb7ca40b2.jpg","index":0,"item":"393fc1ed-b548-4d17-adf4-754d9403dd4e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-profizmus-es-a-kozvetlenseg-nem-zarja-ki-egymast","timestamp":"2024. november. 30. 12:30","title":"A profizmus és a közvetlenség nem zárja ki egymást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12b90608-6ed9-4684-af6c-57ebaa277c82","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.","shortLead":"Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában...","id":"20241130_Kosz-jol-podcast-munkafuggoseg-munkahely-kieges-stressz-kun-bernadette-pszichologus-meresz-istvan-allianz-trade-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12b90608-6ed9-4684-af6c-57ebaa277c82.jpg","index":0,"item":"a0c45b58-c2bf-4f34-a325-9f546b69b849","keywords":null,"link":"/elet/20241130_Kosz-jol-podcast-munkafuggoseg-munkahely-kieges-stressz-kun-bernadette-pszichologus-meresz-istvan-allianz-trade-ebx","timestamp":"2024. november. 30. 10:00","title":"„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A két vitázó politikus között az SZGYF főigazgatója állt, de ő sem akarta átvenni a Magyar által az önkénteseknek hozott ajándékokat.","shortLead":"A két vitázó politikus között az SZGYF főigazgatója állt, de ő sem akarta átvenni a Magyar által az önkénteseknek...","id":"20241129_magyar-peter-bicske-gyermekotthon-csizi-vita-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a.jpg","index":0,"item":"c8d375e9-b574-4916-bc77-f0abd95cf093","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_magyar-peter-bicske-gyermekotthon-csizi-vita-ebx","timestamp":"2024. november. 29. 09:35","title":"Magyar Péter megpróbált bejutni a bicskei gyermekotthonba, de szócsatába keveredett a helyszínre siető államtitkárral","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23b4ee0c-fa39-4c8b-9217-7cd0a1952a30","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20241129_Marabu-Feknyuz-A-nagy-ugras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23b4ee0c-fa39-4c8b-9217-7cd0a1952a30.jpg","index":0,"item":"e58068fd-353a-477f-98fc-69d3458a1720","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_Marabu-Feknyuz-A-nagy-ugras","timestamp":"2024. november. 29. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: A nagy ugrás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b227095f-9400-4770-a372-c1d29347a32e","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Vasút is, villamos is.","shortLead":"Vasút is, villamos is.","id":"20241129_A-MAV-feltette-a-nagy-kerdest-Sinen-megy-es-100-bol-98-szor-pontos-mi-az","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b227095f-9400-4770-a372-c1d29347a32e.jpg","index":0,"item":"8d2f25fe-2a84-4ef8-b189-b1a7949653ee","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_A-MAV-feltette-a-nagy-kerdest-Sinen-megy-es-100-bol-98-szor-pontos-mi-az","timestamp":"2024. november. 29. 07:43","title":"A MÁV feltette a nagy kérdést: Sínen megy, és 100-ból 98-szor pontos – mi az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"add02f73-0afe-4a6f-b393-a78962825b21","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az évtized végéig marad a V8. ","shortLead":"Az évtized végéig marad a V8. ","id":"20241129_A-kovetkezo-Lamborghini-Urus-meg-biztosan-nem-lesz-elektromos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/add02f73-0afe-4a6f-b393-a78962825b21.jpg","index":0,"item":"d5c03d70-02f7-4590-a81e-2740eef50f46","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_A-kovetkezo-Lamborghini-Urus-meg-biztosan-nem-lesz-elektromos","timestamp":"2024. november. 29. 08:21","title":"A következő Lamborghini Urus még biztosan nem lesz elektromos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A korábbi Citroen Entreprise áruszállító sorozat mostantól Profi néven fut. Az eddigi C2-es, C4-es flottát a napokban törzskönyvezett C1-es Profi egészíti ki, amelynek alapára nettó 1,69 millió forinttól indul.
Az európai uniós piacon a személygépkocsiból átalakított kisáruszállítók (D1) piaca, ha kismértékben is, de folyamatosan növekszik. 2005-ben 355 ezer 788 darab kelt el, ami 0,28 százalékkal több, mint 2004. évben. A D1 szegmens az Európai Unióban 2005. évben az eladott haszonjárművek 16,88 százalékát tette ki. A D1 szegmensben 37 márka versengett a vevők kegyeiért 2005-ben, és a Citroën 8,61 százalékos piaci részesedésével az előkelő harmadik helyen áll.
Magyarországon a személygépkocsiból átalakított kisáruszállítók (D1) piaca egyre bővül: 2006 első öt hónapjában 1001 darab kelt el, ami 19,7 százalékkal több mint 2005 azonos időszakában. A D1 szegmens Magyarországon 2006 első öt hónapjában az eladott haszonjárművek 11,4 százalékát tette ki.
A Citroën a Saxo Entreprise-zel lépett be a D1 szegmensbe a haza piacon, ezt váltotta 2003 decemberében a C2 Entreprise, majd 2006 februárjában bemutatkozott a C4 kisáruszállító változata is. A C2 és a C4 kisáruszállító 2006 első öt hónapjában 6 százalékkal részesedett a D1 szegmensből (43 darab C2 Profi, 17 darab C4 Profi). A C2 és C4 kisáruszállító a Citroën kishaszongépjárművek eladásainak 7,8 százalékát képviselte 2006 első öt hónapjában.
A növekvő népszerűség is hozzájárult ahhoz, hogy a magyar fülnek jobban csengő és többet mondó Profi névre keresztelték az Entreprise családot, melynek legújabb tagját a C1 Profit 2006 júniusában már az új névvel „anyakönyvezték”.
Árak
Citroën C1 Profi 1.0i 68 LE 1,69 millió Ft+ ÁFA Citroën C2 Profi 1.1i 61 LE 1,94 millió Ft + ÁFA Citroën C2 Profi 1.4 HDi 70 LE 2,25 millió Ft + ÁFA (Készletről még rendelhető ABS nélkül 2,200 millió Ft + ÁFA) Citroën C4 Profi 1.6 HDi 92 LE 2,77 millió Ft +ÁFA (június 30-ig érvényes akciós ár)
A C1, C2, C4 Profi kívül belül személyautó, ám raktere jóval tágasabb, 810, 960 illetve 1081 literes. A Citroën Profik mind menettulajdonságaikat, mind pedig biztonsági felszereltségüket tekintve megőrizték a személyautó erősségeit. A Citroën Profi termékcsalád minden tagja legalább két légzsákkal, két hárompontos, pirotechnikai övfeszítővel ellátott biztonsági övvel szerelt, és ez utóbbi bekapcsolására hang- és fényjelzés figyelmeztet. A Citroën Profikban 2006 júniusától az ABS és az elektronikus fékerőelosztó szériafelszereltség. A C1, C2, C4 személygépkocsik által az Euro NCAP töréstesztjén megszerzett négy-négy-, illetve ötcsillagos minősítés a haszongépjárművet vezetők számára is garancia a biztonságra.
A Citroën az év első negyedévében összesen 2050 személy-, illetve haszongépjárművet értékesített, ami a piac 9,2 százalékos bővülésénél intenzívebb, több mint 30,4 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A Citroën ezzel a 8. legnépszerűbb márka Magyarországon. Piaci részesedése 4,3 százalék, ami 0,7 százalékponttal magasabb a 2005 első negyedévinél.
A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.
Április 5-én, Jean-Martin Folz, a PSA Peugeot Citroën elnöke új gyártóegységet avatott fel a Valenciennes-i gyárban, ahol a vezérelt MC típusú hatfokozatú mechanikus sebességváltók (MCP váltók) készülnek majd.
A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.
Az autózás újfajta élvezetét hirdeti a Citroën új, piros belsejű Bolognában bemutatott tanulmányautója. A kreatív kísérletezés gyümölcseként megszületett jármű elsődleges feladata a vezetés felhőtlen élvezetének megteremtése.
A Citroënt hosszú évek óta a könnyű haszongépjármű piac meghatározó szereplőjeként tartják számon. A könnyű haszongépjármű piaci tendenciákat folyamatosan követő típuskínálatnak köszönhető, hogy 2005-ben a Citroën 10,2 százalékos piaci részesedést ért el Európa 26 országában.
Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.