szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tovább bővül a 607-es Peugeot motorválasztéka, október közepétől a hazai kereskedésekben is megvásárolható a 407-ben már kapható 170 lóerős, 2,2 literes HDi DPFS biturbó dízelmotor. Ez a motor a negyedik, amelyet a PSA Peugeot Citroën és a Ford Motor Company együttműködésében fejlesztettek ki.

© Peugeot
Négyhengeres dízelmotoron világújdonságnak számít a párhuzamos biturbó-technika. Kiváló vezethetősége főként a rendkívüli forgatónyomatéknak köszönhető. E modern, nagyteljesítményű, gazdaságos és környezetkímélő motor segítségével még jobban megszilárdítja pozícióját a 607 a roppant kiélezett piaci versengésben.

A négyhengeres, két felülfekvő vezértengelyes, hengerenként négyszelepes motor lökettérfogata 2179 köbcenti. Tervezői különös figyelmet szenteltek az alacsony fordulatszámon kifejtett nagy nyomatéknak és élénk reagálásnak. Munkájuk sikerét jelzi, hogy már 1000 fordulat/percnél 200 Nm áll rendelkezésre, ami aztán 280-ra nő, 1250 fordulat/percnél. A motor nagyon lapos nyomatékgörbéje bármilyen fordulatszámon nagyszerű vezethetőséget eredményez (több mint 355 Nm 3000 fordulat/percnél). Csúcsteljesítménye 125 kW 4000 fordulat/percnél, nyomatékmaximuma 370 Nm, már 1500-fordulat/percnál, azaz 54 százalékkal több, mint amennyit az előző 2.2 literes HDi-nemzedék ugyanennél a fordulatszámnál rendelkezésre bocsátott.

© Peugeot
Négyhengeres dízelautóban világújdonság a szekvenciális párhuzamos turbófeltöltés. A rendszer (a Honeywell Turbo Technology szabadalma) két egyforma, kis átmérőjű turbót tartalmaz. Alacsony fordulatszámon egyetlen turbófeltöltő biztosítja a motor reakciókészségét. Később belép a másik turbó is, amely a teljesítményigénytől és a légköri viszonyoktól függően az elsővel párhuzamosan kezd működni, 2600 és 3200 fordulat/perc között. Ily módon a motor teljes fordulatszám-tartománya lefedett. A rendszert kizárólag az elektronikus motorfelügyelet (ECU) irányítja. A turbinák kis mérete és tehetetlensége csökkenti a reakcióidőt és élénkíti a motor válaszát a gázadásra. E műszaki újdonságok javára válnak a vezethetőségnek, különösen a kiváló nyomatékkifejtés révén. Alacsony fordulatszámon, takarékosan vezethető az autó.

© Peugeot
A 2,2 literes HDi motor dugattyúiban teljesen új formájú égésteret alakítottak ki. A motorelőddel összehasonlítva csökkent a sűrítés (18-ról 16,6-ra) és nőtt az égéstér átmérője (+25%), aminek hatására kevesebb üzemanyag csapódik ki a hengerfalra, és csökken az elégetlen gázolaj mennyisége. A különleges alakú és méretezésű dugattyúkat nagy mechanikai szilárdságú, hőálló alumíniumból állítják elő. Ez a kialakítás megengedi a töltőlevegő örvénylésének jelentős mérséklését az égéstérben, illetve, ennek köszönhetően, a hengerfal felé leadott hőveszteség leszorítását is.

Az ECCS égésrendszer vadonatúj, harmadik generációs közös nyomócsöves Bosch befecskendezéssel társul, amelynek nyomását 1800 barra emelték (az elsőző motoré 1350 bar volt). Az újfajta piezo-porlasztók hétfuratosak (a korább öttel szemben), egy-egy furat átmérője 135 mikron. Munkaütemenként maximum hat befecskendezésre kerül sor, messzemenően egyöntetű sugárképpel. Az ily módon optimalizált gázolaj/levegő keverék tökéletesebben és egyenletesebben ég el, úgyhogy már a forrásánál csökken az emisszió.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Peugeot 607 teszt: a főnök különgépe

A Peugeot 607 a hivatásos sofőrök rémálma. Ha a főnök egyszer a volánhoz ül, sosem fogja átengedni a vezetést. Én is nehezen engedtem el a volánt.

hvg.hu Autó

Tesztelték a brutál Peugeot-ot

A Genfi Autószalonon tavaly márciusban bemutatkozott Peugeot 207 R CUP a leendő 207 Super 2000 versenyautó előfutára volt. A Peugeot Sport műhelyében megszületett lejújabb oroszlán az eredeti ütemezésnek megfelelően folytatja útját murván és aszfalton egyaránt.

automenedzser.hu Autó

Tartós teszt: Erdélyben a legkisebb Peugeot-val

Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 1007 - Űrneszesszer vidám kalandokhoz

Ezt az autót közelről látni, beülni és vezetni kiváltság, hisz egy ritka madárról van szó. Ritkaságának oka nem különcsége és városi praktikuma, hanem borsos ára. Ha egymilliót le lehetne faragni az alapárból, ez az autó valóban a városi dzsungelek kiirthatatlan kaméleonja lenne.

hvg.hu Autó

Nagynyomású turbó a 207-es Peugeot-ban

A 207-esből április óta 110 ezer példány készült, az autót mostantól 150 lovas turbós változatban is lehet rendelni. Itthon november közepétől lehet megvásárolni a kis izompacsirtákat.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 CC teszt: az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

automenedzser.hu Autó

Csendes pusztító

A 407 kupé álomautó. Minden csupa bőr, lendületes vonalak, bődületes motor, elegáns belső tér, csúcstechnika, exhibicionista forma. Izmos luxuskocsi, csak néma.