 © Citroën |
Az új furgon széles karosszéria–választékkal, 5-7 köbméteres raktérfogattal, illetve 1000-1200 kilogrammra növelt hasznos teherbírással rendelkezik majd. A nagyméretű kombi-egyterűek akár 9 személy befogadására is alkalmasak. Az új furgonokat a két csoport által közösen üzemeltetett, közel 4400 főt foglalkoztató valencienne-i Sevel Nord üzemben gyártják. Itt, a PSA Peugeot Citroën által vezetett gyárban szerelik össze a Peugeot, a Citroën, a Fiat és a Lancia felsőkategóriás egyterű személygépkocsijait is. Az új furgonok gyártása közel 440 millió eurós befektetést jelent. A gyártáskapacitás eléri az évi 130 ezer darabot három műszakban.
A beruházás keretében felújították a műhelyeket, átszervezték a logisztikát és a munkaállomások is ergonomikusabbak lettek, mindezt azért, hogy a gyár meg tudjon felelni a széles kínálat gyártása által támasztott követelményeknek. A felsőkategóriás egyterűekkel, a furgonokkal és a combikkal a Sevel Nord üzem 14 különböző karosszéria-változatot gyárt majd.
Az 1995 óta gyártott előző generációs Peugeot Expert /Citroën Jumpy /Fiat Scudo családot közel egymillió példányban gyártották. Ezek a modellek kiemelkedő vezetési kényelmet biztosítottak, és fellendítették a kompakt furgonok szegmensét Európában.
A nagyobb termetű furgonok (Citroën Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato) májusi megújulása után a két csoport ezzel folytatja haszongépjármű-kínálatának megfiatalítását. Az új térhódítás következő fázisa 2008-ban következik, amikor színre lép a Tofas irányítása alatt, Törökországban gyártott kisáruszállító.