szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jean-Martin Folz, a PSA Peugeot Citroën csoport, és Sergio Marchionne, a Fiat csoport elnöke november 7-én, a valencienne-i Sevel Nord üzemben bemutatta legújabb kompakt furgon családját. Az új járművek 2007 januárjának közepétől veszik át a Peugeot Expert, a Citroën Jumpy és a Fiat Scudo helyét, így a nevek változatlanok maradnak.

© Citroën
Az új furgon széles karosszéria–választékkal, 5-7 köbméteres raktérfogattal, illetve 1000-1200 kilogrammra növelt hasznos teherbírással rendelkezik majd. A nagyméretű kombi-egyterűek akár 9 személy befogadására is alkalmasak. Az új furgonokat a két csoport által közösen üzemeltetett, közel 4400 főt foglalkoztató valencienne-i Sevel Nord üzemben gyártják. Itt, a PSA Peugeot Citroën által vezetett gyárban szerelik össze a Peugeot, a Citroën, a Fiat és a Lancia felsőkategóriás egyterű személygépkocsijait is. Az új furgonok gyártása közel 440 millió eurós befektetést jelent. A gyártáskapacitás eléri az évi 130 ezer darabot három műszakban.

A beruházás keretében felújították a műhelyeket, átszervezték a logisztikát és a munkaállomások is ergonomikusabbak lettek, mindezt azért, hogy a gyár meg tudjon felelni a széles kínálat gyártása által támasztott követelményeknek. A felsőkategóriás egyterűekkel, a furgonokkal és a combikkal a Sevel Nord üzem 14 különböző karosszéria-változatot gyárt majd.

Az 1995 óta gyártott előző generációs Peugeot Expert /Citroën Jumpy /Fiat Scudo családot közel egymillió példányban gyártották. Ezek a modellek kiemelkedő vezetési kényelmet biztosítottak, és fellendítették a kompakt furgonok szegmensét Európában.

A nagyobb termetű furgonok (Citroën Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato) májusi megújulása után a két csoport ezzel folytatja haszongépjármű-kínálatának megfiatalítását. Az új térhódítás következő fázisa 2008-ban következik, amikor színre lép a Tofas irányítása alatt, Törökországban gyártott kisáruszállító.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Peugeot 207 teszt: a kisautók krémje

A franciák új üdvöskéjéhez nagy reményeket fűz a hazai importőr, feladata nem más, mint kirántani az egyre gyengébben teljesítő Peugeot-t az eladási görbe negatív oldaláról. A 207-esen nem múlhat. Az autó a megfelelő motorral kész főnyeremény.

automenedzser.hu Autó

Tartós teszt: Erdélyben a legkisebb Peugeot-val

Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.

hvg.hu Autó

4007: az első terepjáró a Peugeot-tól

A Peugeot belép a négykerék-meghajtású szabadidő terepjárók (SUV) világába a 4,64 méter hosszú, HDi-motorral hajtott új modelljével. A Mitsubishi Motors Corporation és a PSA Peugeot Citroën együttműködésének gyümölcseként megszületett új autó forgalmazása 2007 júliusában kezdődik.

hvg.hu Autó

Hidrogénes Fiat: kész van, mégsem gyártják

Kész van, mégsem tervezi tíz éven belüli sorozatgyártását a Fiat a Panda hidrogénhajtású változatának. A helykínálata megegyezik a szériaváltozattal, ám károsanyag-kibocsátása nulla.

automenedzser.hu Autó

Citroen-teszt: szoba kilátással

A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.