Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b520b202-4d6d-4456-b946-3ee22f98988b","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Senki sem akar szenvedni. Felnőttkorunkban azonban kudarcos párkapcsolataink rákényszeríthetnek, hogy szembenézzünk elérhetetlen apánkkal. Már ha valóban szeretnénk bensőséges párkapcsolatot, és bátrak vagyunk elviselni a fájó érzéseket.","shortLead":"Senki sem akar szenvedni. Felnőttkorunkban azonban kudarcos párkapcsolataink rákényszeríthetnek, hogy szembenézzünk...","id":"20250102_Tisza-Kata-Nem-faj-ha-tagadjuk-az-apavagyunkat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b520b202-4d6d-4456-b946-3ee22f98988b.jpg","index":0,"item":"a2b13b42-3fe4-412e-a9d1-2f8324340db3","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250102_Tisza-Kata-Nem-faj-ha-tagadjuk-az-apavagyunkat","timestamp":"2025. január. 02. 18:20","title":"Tisza Kata: Nem fáj, ha tagadjuk az apavágyunkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90bffef9-8933-4f1a-8ea2-fdc1ced284dc","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A Lakers klasszisa 562 meccsen is 30 pont felett zárt.","shortLead":"A Lakers klasszisa 562 meccsen is 30 pont felett zárt.","id":"20250103_LeBron-James-Michael-Jordan-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90bffef9-8933-4f1a-8ea2-fdc1ced284dc.jpg","index":0,"item":"4a22fbf0-fc7a-4501-9ab9-6e5e6650d25e","keywords":null,"link":"/sport/20250103_LeBron-James-Michael-Jordan-rekord","timestamp":"2025. január. 03. 14:39","title":"LeBron James beállította Michael Jordan hihetetlen rekordját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b35516ea-2d88-4e8d-bd93-31c8776c1257","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Egy kórházi dolgozó szerint nem történt több baleset, de a sérülések súlyossága szokatlannak mondható. ","shortLead":"Egy kórházi dolgozó szerint nem történt több baleset, de a sérülések súlyossága szokatlannak mondható. ","id":"20250102_berlin-tuzijatek-szilveszter-szabalyozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b35516ea-2d88-4e8d-bd93-31c8776c1257.jpg","index":0,"item":"7d82217e-79a7-4d4a-bc95-f906678ea8da","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_berlin-tuzijatek-szilveszter-szabalyozas","timestamp":"2025. január. 02. 21:22","title":"Németországban öt ember vesztette életét a tűzijátékok miatt, vannak, akik betiltanák az árusításukat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9cfdc58-6ebb-48f1-b4e0-7e9126ee2586","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Samszúd bin Dzsabbar egyedül cselekedett, de a szakemberek szerint félő, hogy lesznek követői.","shortLead":"Samszúd bin Dzsabbar egyedül cselekedett, de a szakemberek szerint félő, hogy lesznek követői.","id":"20250103_new-orleans-merenylet-fbi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9cfdc58-6ebb-48f1-b4e0-7e9126ee2586.jpg","index":0,"item":"c168234b-4e72-48c8-8e71-5cd8d4495666","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_new-orleans-merenylet-fbi","timestamp":"2025. január. 03. 20:48","title":"A hatóságok attól tartanak, hogy lesznek, akik követik majd a New Orleans-i merénylő példáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95c26f43-faa2-4889-a62c-3fadbf1ac1fb","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Havi bruttó 521 ezer forintot keres majd minden új belépő eladó vagy pénztáros az Aldinál a 8 százalékos emelés után. A régiek akár 721 ezer forint bruttóval is számolhatnak.","shortLead":"Havi bruttó 521 ezer forintot keres majd minden új belépő eladó vagy pénztáros az Aldinál a 8 százalékos emelés után...","id":"20250102_8-szazalekos-beremeles-aldi-berfejlesztes-fizetesemeles-elado-penztaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95c26f43-faa2-4889-a62c-3fadbf1ac1fb.jpg","index":0,"item":"ff0cda69-26a0-4084-ad0b-e9ba201bfe50","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_8-szazalekos-beremeles-aldi-berfejlesztes-fizetesemeles-elado-penztaros","timestamp":"2025. január. 02. 13:05","title":"Aldi: Nyolcszázalékos lesz a béremelés idén, félmillió felett a kezdő bruttó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7a14814-3db3-4ae1-9dd9-bdfcd8b70d93","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Romanowski-ügy miatt az amúgy is fagyos lengyel–magyar kapcsolat még tovább hűlt. ","shortLead":"A Romanowski-ügy miatt az amúgy is fagyos lengyel–magyar kapcsolat még tovább hűlt. ","id":"20250103_lengyel-magyar-orban-nagykovet-varso-romanowski-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7a14814-3db3-4ae1-9dd9-bdfcd8b70d93.jpg","index":0,"item":"8702c47d-9f65-49c6-a148-40347e0784ae","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_lengyel-magyar-orban-nagykovet-varso-romanowski-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 11:52","title":"„Nem szívesen látott vendég”, így nem hívták meg a varsói magyar nagykövetet a lengyel uniós elnökség nyitóünnepségére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a98ecfb0-0ad4-41f6-a803-5afb8a64d863","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elkövető egy maga által eszkábált késsel támadt rá a személyzetre.","shortLead":"Az elkövető egy maga által eszkábált késsel támadt rá a személyzetre.","id":"20250103_franciaorszag-borton-arles-tuszejtes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a98ecfb0-0ad4-41f6-a803-5afb8a64d863.jpg","index":0,"item":"b0fcba7d-912d-4b73-88dc-f6c11f3d9664","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_franciaorszag-borton-arles-tuszejtes","timestamp":"2025. január. 03. 15:12","title":"Túszokat ejtett egy rab egy francia börtönben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25c99a6b-9c2d-4b90-a7b5-35cfe4cf3979","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A rendszerváltás óta sokan ígérték, de hatalomra kerülve vagy bele se kezdtek az elszámoltatásba, vagy nem jutottak szinte semmire. Ami korábban sem volt könnyű, most még nehezebb, hiszen 2010 óta a NER sok területen törvényesítette is a lopást, a célzott közpénzherdálást. Mégis, Magyar Péter is elszámoltatást tervez: a kishalaknak immunitást ígér, de több ezer, milliárdossá vált embert számonkérne: mibű’?","shortLead":"A rendszerváltás óta sokan ígérték, de hatalomra kerülve vagy bele se kezdtek az elszámoltatásba, vagy nem jutottak...","id":"20250102_Magyar-Peter-elszamoltatasi-program-Fidesz-bortonvalogatott-ner-milliardosok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25c99a6b-9c2d-4b90-a7b5-35cfe4cf3979.jpg","index":0,"item":"ca3802b5-256f-48e6-b298-19fa6268b077","keywords":null,"link":"/360/20250102_Magyar-Peter-elszamoltatasi-program-Fidesz-bortonvalogatott-ner-milliardosok","timestamp":"2025. január. 02. 14:32","title":"Magyar Péter elszámoltatási programja: nem csak börtönválogatottal fenyeget, stadionnyi embert vonna kérdőre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.
A Columbia szabadidő-ruházat gyártó és a Nissan közös terméke a Nissan X-Trail Columbia. Az együttműködés ellenére az autó alapanyaga maradt a vas, a divatcég a belső kialakításában és a közös marketingben vette ki a részét. Vásárlói egy dzsekivel is gazdagabbak lesznek, a kocsihoz jár.
Az X-Trail kívülről nem tűnik nagynak, ám beülve és használva kinyílik a világ. Tárolórekeszek, praktikus rejtekhelyek, kényelmes ülések és hatalmas tér mind elöl, mind pedig hátul. Az X-Trail nem csupán a kényelemben, az ergonómiában és a praktikumban adja a kategória élvonalát, hanem 314 Nm-es nyomatéka és 136 lóereje révén izgalmas autó is.
Úgy vág át a városon, mintha a szabadba hajtaná az ösztön. A lendülethez jókora hangterjedelem is jár, méretéhez és rendeltetésnek megfelelően teherautós a dallam.
Első perctől kezdve küzdeni kell vele, mert nagyon menne, a gázpedál érzékeny, csak úgy szökik az autó. Pedig a 136 lóerő nem a világ teteje, ráadásul az X-Trail nem lehetne szögletesebb és nehezebb, mint amilyen. Ennek ellenére izgalmas, sportos, úgy, hogy közben nem fogyaszt többet 8,5 liternél átlagban száz kilométerenként. Az együtt megtett hatszáz kilométeres tesztút során beérte ennyivel. A hatsebességes váltó jól illik hozzá.
A 2,2 dCi turbó motorok a legkorszerűbb közös nyomócsöves befecskendezőt és az M-fire égésrendszert használják a 100 kilowattos erő átadásához. 314 Nm-es nyomatékát már kétezres fordulattól használja. Rendelhető hozzá részecskeszűrő is.
A biztonságos megállást hármas fékrendszer segíti. Az elektronikus fékerő-elosztó (EBD) automatikusan osztja el a fékerőt az első és hátsó féktárcsák között. Így minden kerékre optimális fékerő hat. Ez különösen nagy terhek vontatásakor vagy szállításakor hasznos. Hirtelen fékezéskor a fékasszisztens megnöveli a fékekre kifejtett erőt, majd az ABS megakadályozza a kerekek blokkolását, ami által könnyebb kikerülni a tárgyakat.
[[ Oldaltörés: Terepen is elboldogul (Oldaltörés) ]]
Az X-Trail határozott formája minden tekintetben eszközszerű funkcionalitást sugall. Meredek orr és hátsó rész a meredek emelkedőkön/lejtőkön való indításhoz és megálláshoz. Széles sárvédői rengeteg helyet hagynak a kerék futásának, miközben a felfüggesztés könnyedén megbirkózik a makacs kövekkel. A négy független felfüggesztéssel minden kerék úgy reagál az egyenetlenségekre, hogy a rázkódást nem továbbítja a többi kerékhez. Bármilyen legyen is az időjárás vagy a terep, biztosak lehetünk benne, hogy a négykerék-meghajtás automatikusan bekapcsol, amikor a körülmények azt megkívánják.
Terepen is jól viselkedik, igaz megfelelő gumik hiányában nem faggattam szélsőséges körülmények között. 200 milliméteres hasmagassága nem is engedné meg az extrém túrákat. Kapcsolható állandó összkerékhajtása révén a legzordabb időjárás sem jelenthet akadályt, az ESP kikapcsolásával mélyebb sárból vagy latyakból is kiszabadulunk. Rossz úton is lehet vele gyorsan haladni.
Felszereltsége hibátlan
Az erős alumínium tetőcsomagtartó 100 kilót is elbír. A tetőn elhelyezkedő vezető lámpák 15 méter szélesen, 180 méter hosszan világítják meg a tájat, ez főként erdőben nagyon hasznos.
Tesztautóm a Columbia Elegance felszereltség gazdag tartozékait viselte, így volt benne hatalmas, elektromosan nyitható panorámatető, tempomat, ülésfűtés, elektromosan állítható első komfortülések, multifunkciós kormány, automata klíma, síbox, xenon-fényszórók, hat cédés, rádiós kazettás audiorendszer, négy légzsák és még rengeteg kényelmi, optikai és biztonsági elem. Ehhez mért az árcímke is: a kilencmilliós alapár elsőre mégis soknak tűnhet. Főként akkor, ha hiányoljuk a fedélzeti számítógépet, vagy például kifogásolnánk azt az apróságot, hogy este a kormányon található apró gombok nincsenek megvilágítva, a fényszórók nem kapcsolódnak le a gyújtás levételével, stb.
A 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák és a sötétített üvegek széria tartozékok a Columbia Sport felszereltségi szintnél és afölött. Akárcsak a hagyományosnál sokkal nagyobb napfénytető.
Meglepő a műszerfal középre rendezése, így nagy hely szabadul fel a vezető orra előtt. Itt kapott helyet a fűtés és a szellőzés egyik rostélya, ezzel akár hajat is száríthatunk. Az orrunk előtt egy tárolórekeszt rejt a műszerfal, a kesztyűtartó duplarekeszes, tárolóból rengeteg van. Pohártartóval nem állunk jól, az A-oszlop alatt felfedeztem egyet-egyet, de ezek nagyon kicsik, a félliteres palack kiesik belőlük. A hátsó fertályon már palacktartókat találunk, az első ülések háttámlájában pedig praktikus zsebeket. A csomagtartó hatalmas, az ülések előredöntésével 1841 literes teret kapunk, amely a karácsonyi fenyőfát is könnyedén elnyelte. A hátsó sorban nagyon jó ülni, az üléstámla öt fokozatban állítható.
A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.
Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.
Nyaraló Zebegényben, családi ház Solymár külterületén – a probléma ugyanaz: vajon felmegy a kocsink? És mi lesz télen? Az agglomeráció beépülésével divatba jöttek a terepjárók és az összkerekes autók. Terepgumit, sárcipőt fel, irány az erdő! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.
A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.