szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Európa 27 országában rendezik meg idén is a Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető versenyt, amelynek kezdeményezője a Scania, de támogatja a Európai Bizottság Közlekedésügyi Igazgatósága és a közúti fuvarozók nemzetközi szervezete is.

A verseny szorosan kapcsolódik a hivatásos gépjárművezetői oktatásra vonatkozó EU-irányelvhez, mert a fiatal gépjárművezetők vezetési gyakorlatának és biztonságtudatának fejlesztésére irányul. A cél, hogy szakértelme és vezetési képességei alapján megtalálják Európa legjobb fiatal kamionsofőrjét.

A versenyre minden 1972-ben vagy azután született nehéz tehergépjármű-vezető nevezhet be, függetlenül attól, hogy milyen típusú teherautót vezet. A versenyen az uniós tagállamok (Románia és Bulgária kivételével), valamint Norvégia, Svájc és Törökország fiatal gépkocsivezetői vehetnek részt. Valamennyi ország helyi és regionális versenyeket rendez, hogy kijelölhessen egy győztest, aki szeptemberben a svédországi döntőben képviseli országát. Mintegy 18 ezer fiatal gépkocsivezető jelentkezésére számítanak, nálunk várhatóan 500-an vesznek részt.

Az alkalmasság felmérése után a két területi elődöntő Veszprémben és Szegeden lesz, április 20-21-én, illetve május 11-12-én, ahol manőverezési, üzemanyag-takarékos vezetési feladatokat kell teljesíteniük a versenyzőknek. Az országos döntőt június 1-2. között rendezik, ahol a manőverezés, üzemanyag-takarékosvezetés, elindulás előtti ellenőrzés mellett elsősegélynyújtásban is megmérkőznek a döntősök.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Gyorsabb, kényelmesebb váltók a kamionokban

A DaimlerChrysler a Mercedes-Benz Actros tehergépkocsiknál „Mercedes Power-Shift“ elnevezéssel fokozatosan vezeti be az automata váltók új generációját. Ezek a 12 vagy – speciális használatú járművek esetén akár – 16 fokozatú szinkronizálatlan, teljes automata váltót kombinálják a legmodernebb vezérlő-elektronikával és a sebességfokozat váltó-, illetve kuplung főfunkciók mellett számos egyéb funkcióval is rendelkeznek.

euractiv.hu Autó

Lecserélhetik az összes kamion tükreit az EU-ban

Szakértői becslések szerint évente mintegy 400 ember hal meg az EU-ben azért, mert a teherautók visszapillantó tükrének holt tere miatt nem veszi őt észre a sofőr. Brüsszel most a teherszállító járművekre vonatkozó „tükörreformmal” igyekszik javítani a gyalogosok és kerékpárosok biztonságát. A visszapillantó tükrök kötelező cseréje várhatóan 400-600 millió euróba kerül az unióban.

hvg.hu Autó

Biztonságosabb lesz a jövő kamionja

A DaimlerChrysler újabb és további kiegészítő asszisztens- és biztonsági rendszerek fejlesztésén dolgozik. A forradalmi újdonságnak számító Active Brake Assist (vészfék-asszisztens) csak egyik, igen jelentős képviselője ezeknek. Az Európai Unió projektjének időtartama alatt is – amely a halálos közúti balesetek számát 2010-re felére kívánja csökkenteni - további asszisztens- és biztonsági rendszereket alkalmaznak a Mercedes-Benz Actros járművekben.

Autó

Kamionosélet egykor és ma

Inkább egyhangú, mint kalandos; inkább irigyelt, mint vágyott a nemzetközi kamionsofőrök élete. Bezzeg húsz-harminc évvel ezelőtt...

hvg.hu Autó

Nem kell félni a kamiontól!

Közlekedési baleset áldozataként elveszíteni akárcsak egyetlen embert is - pótolhatatlan veszteség: ebben a közúti közlekedés minden résztvevője egyetért. A sokrétű intézkedéseknek köszönhetően a halálos sérüléssel járó közlekedési balesetek aránya évek óta csökkenő tendenciát mutat. Az Európai Unió 25 tagállamánál 1991-ben a halálos baleseti statisztika 71 ezer 160 haláleset volt; 2000-re ez a szám lényegesen, 52 ezer 489–re csökkent.

hvg.hu Autó

Nálunk is kapható a világ egyik legbiztonságosabb kamionja

Az Európai Unió nagy célokat tűzött ki a nemzetközi teherfuvarozásban: becslései szerint 2030-ra 75 százalékkal megnövekedett teherforgalommal számol. Az EU ugyanakkor 2001 és 2010 között a közlekedési balesetek halálos áldozatainak számát felére kívánja csökkenteni. Ezzel egyidőben a Mercedes-Benz olyan biztonságtechnikai fejlesztéseken dolgozik, amelyek hozzájárulhatnak, a még rossz baleseti statisztikák javításában.

hvg.hu Autó

Utazni, lakni, aludni: a jövő kamionja

A Mercedes-Benz Actros Space-Max annak a követelménynek a megvalósulása, hogy megfelelő körülmények között tudjanak dolgozni és lakni távolsági áruszállító járműveiben a hivatásos gépkocsivezetők. A tanulmány a Mercedes-Benz Trucks standjának egyik fő látványossága volt a 2006. évi Hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon.