 © Autómenedzser |
A hidegháború idején a Tatra 603-as a vasfüggöny keleti felén olyan volt, mint a nyugati oldalon a Mercedes-Benz S-osztály. A Faurecia cég most úgy döntött, tanulmányautóként újra életre kelti a Tatrát. A nagyszerű karosszérián nem sokat változtattak, a belsején viszont annál inkább. Így a modern technológia felhasználásával igazi high-tech limuzint hoztak létre. A járgány világpremiere a Los Angeles-i Autoshow-n volt, december közepén ezt követte a berlini bemutató.
Kezdetben a keleti tömb pártfunkcionáriusai és állami vezetők utaztak a szokatlanul elegáns luxuslimuzinnal. A Tatra 603-at szinte soha nem vezette a tulajdonosa, hiszen egy ilyen járgányhoz sofőr is járt. A kereken öt méter hosszú autót eleve az állami vezetőknek tervezték és 1955-1972 között 20 ezer darabot gyártottak belőle az egykori Csehszlovákiában. A jármű nem is volt kapható a piacon egészen a 90-es évek elejéig.
 © Autómenedzser |
A Faurecia egy 1972-es gyártású Tátrát épített át, és Premium Attitude néven mutatta be Los Angelesben. Rob Fitzpatrick tervező szerint, egy igazán különleges, szokatlan prémiumautót akartak létrehozni, ezért vették elő a régi szocialista Tátrát. - A Premium Attitude-el bemutattuk, egy veterán autó is lehet rugalmas és nemes. A kiállított darab érdekessége az áramvonalas külsőn túl a belső elrendezés. Az egykori keleti sármból ugyanis semmit nem tartottunk meg. A Premium Attitude a Mini Cooper, a Fiat 500 és a Citroen C6 keverékére emlékeztet leginkább.
 Nem jellemző színben © www.classiccar.hu |
További képek, nulla emissziós motor, forradalmi dizájn, vicces korabeli videó rendőri üldözéssel cikkünk folytatásában. Kattintson.