„Ha rendes nyugdíjat kapnánk, nem lenne szükség a 30 ezer forintra” – miért dolgozik több mint százezer nyugdíjas Magyarországon?
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
A kilencvenes évek óta nem csak az autólopási statisztikák, de a módszerek és az eszközök is sokat változtak, így érdemes körülnézni: kik, milyen típusokat, miért és főleg hogyan lopnak. A következőkben profi bűnüldözők és bűnözők mondják el, hogyan védhetjük meg autónkat, ha megvédhetjük egyáltalán.
© sxc.hu |
Hamis személyi igazolvánnyal és munkáltatói igazolással, nulla vagy tízszázalékos kezdő befizetéssel bárki kihozhat egy új autót a szalonból. Ha néhány hónapon át elmarad a részletfizetéssel, a bank nyomozni kezd. Ilyenkor legjobb esetben egy elhagyott parkolóban találják meg az autót, de az is elképzelhető, hogy külföldre viszik, vagy egyszerűen eladják alkatrésznek – mondja Iványi Tibor, aki korábban rendőrként találkozott hasonló esetekkel, ma pedig saját vagyonvédelmi cégét vezeti. Iványi szerint az elmúlt szűk két évtizedben az autólopásokra szakosodott bandák módszerei pontosan követték a piac változásait. A kilencvenes években például jó üzlet volt a nagy értékű autók lopása és továbbítása Oroszországba, a volt Jugoszlávia területére, vagy épp Afrikába. Ott nem jelentett gondot, ha papír nélkül futott a jármű. Mára átrendeződött a piac: a tolvajok inkább a kisebb kockázattal járó lízingcsalásokat részesítik előnyben.
Az utóbbi két-három évben több olyan bűnözői körre csapott le a rendőrség, melyek hamis iratokkal vagy strómanokkal lízingeltek autókat. Előfordulnak olyan esetek is, amikor a kocsit külföldön eladják, majd Magyarországon bejelentik, hogy ellopták.
Az is gyakorlat, hogy az ellopott autót egy másik, összetört autó helyett mutatják be a biztosítónak. Ilyenkor a törött jármű azonosítóit – általában az alváz- és a motorszámot – az azzal nagyjából egyidős, lopott autóba "építik be", míg az összetört autó még használható alkatrészeit bontóknak, autószerelőknek passzolják tovább. Így olcsón helyre tudnak pofozni egy összetört kocsit, hiszen a biztosító azt az összeget fizeti ki a károsultnak, amennyibe a törött autó tényleges rendbehozatala került volna.
A folytatásban a védekezésről is szó lesz. Mit mond a bűnüldöző és mit a tolvaj? Kattintson.
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
Eltűnhet a Revolut egyik előnye, ha a cég számára kellemetlen módon értelmezik a nemrég elfogadott, Sulyok Tamás aláírására váró törvényt.
A sérültnek élete végéig jár ingyen az összkomfortos lakás.
A Bonbonetti irodákat is fog építeni.
Rendkívül értékes lehet a Magyar Stratégiai Zrt. nevű cég tulajdonában álló ingatlan.
Tizenkét devizahiteles ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.