szerző:
hvg.hu

Kupéformájú, masszív terepjáró, erős motorral, kis szépséghibával eladó. Így keresi gazdáját számos SsangYong Actyon. Jó autó, amire mindenki csúnyán néz.

© Autómenedzser
Azok után, hogy vezettem Kiát, Hyundait és most SsangYongot, nem értem, hogy az emberek miért vesznek drágábban jobb nevű autókat, amikor ezek is pont annyit tudnak. Nézzük ezt a szerencsétlen Actyont. Mindenki csúfolja az óvodában, az iskolában, pedig nem csúnya, csak más mint a többiek. Persze egy olyan dizájn érzékeny piacon,mint az autós, nehéz úgy betörni, hogy direkt a közízlés ellen szól a külalak. Ha a maszlagot lebontjuk, jó autó a SsangYong: erős, megbízható, kényelmes, mindenjáró és versenytársaihoz képest olcsó. A formáját szokni kell, presztízse nulla, kevés a szervizpont, az alkatrész-ellátás sem lehet túl rózsás, ennek ellenére magamnak ajánlanám. Egy éve van a piacon, alig tucatnyi fogyott belőle, tízszer kevesebb, mint a koreai sláger pickupból, az Actyon Sportsból.

Motorja a Mercedes-Benztől megvásárolt gyártósoron készül a félig kínai állami kézben lévő koreai gyárban, járása kulturálatlan, erős, alacsony fokozaton hangos, nagy sebességnél csendes, váltója ősrégi, ausztrál származású, négyfokozatú és kapcsolható rajta fix 3, 2, 1-es is. Van neki téli és sport fokozata, előbbinél kettesből indul,utóbbinál néhány száz fordulattal később vált az automatika.

© Autómenedzser
A legjobban felszerelt változatot tesztelhettem. Az extrák száma nem túl hosszú, ám nagyon sok lényeges elem helyet kapott rajta: ESP, függönylégzsákok (oldallégzsákok helyett), bőrgarnitúra, ülésfűtés, elektromos ablakok, tükrök, lejtmenetvezérlő, fűthető ablaktörlő lapátok. Nagyjából ennyi, az RDS-et sem tudó cédésrádió és a külön kapcsolóval megvilágítható csomagtér-lámpa nem túl modern megoldás.

Tesztautómra nem jutott téligumi, ezért négyévszakos Hankookkal szánkáztam a jeges, havas, latyakos újévben. Megint megtanultam, hogy semmit sem számít csúszós úton az összkerék-hajtás, annál többet a téligumi: minden komolyabb ráfordulásnál számítanom kellett arra, hogy kipörög a feneke. Meg is történt sokszor, néha frászt is hozott rám, az ESP, bár késve, de azért besegített. Az Actyon alapból hátsókerék-hajtású, de kapcsolható 4WD High és extrém körülmények között 4WD Low fokozat is. Ez utóbbit szerencsére nem kellett használnom, pedig eveztem mély sárban és nagy hóban is. Ebben segítségünkre van a csavarrugós, merev tengelyes hátsó felfüggesztés. Futóműve lágy, ringatózik a hibátlan országúton is. Annyira, hogy pásztorórára nem alkalmas, feltűnő lesz a himbálózás. Autópályán, szélben, kamionok mellett fogjuk erősen a kormányt, magas építésének köszönhetően, komolyan rángatja a huzat.

A cikk folytatásában kiderül, bírta-e az 1700 kilométeres tesztet a kocsi, mennyi a fogyasztása és az ára. Kattintson.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Újabb vádak Assange ellen

Újabb vádak Assange ellen

A NER-közeli cégeket és termékeiket listázó appot mutatott be a Momentum

A NER-közeli cégeket és termékeiket listázó appot mutatott be a Momentum

Napjai lehetnek már csak hátra Malajzia utolsó hím szumátrai orrszarvújának

Napjai lehetnek már csak hátra Malajzia utolsó hím szumátrai orrszarvújának

Lezárták az M3-as autópályát Hajdúnánásnál baleset miatt

Lezárták az M3-as autópályát Hajdúnánásnál baleset miatt

Nem engedik be a Magyar Narancsot a Fidesz eredményvárójára

Nem engedik be a Magyar Narancsot a Fidesz eredményvárójára

Árokba csúszott Borsodban a Google utcaképfotózó autója

Árokba csúszott Borsodban a Google utcaképfotózó autója