Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","shortLead":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","id":"20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f.jpg","index":0,"item":"39832c21-85d6-4bae-87b6-174e7898e559","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","timestamp":"2025. május. 27. 06:59","title":"Alonso száguldozott még egyet Monacóban, egy Aston Martin Valhallában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e20bb82c-2d7c-42ea-84ee-8cae96227daa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Costner tagadja a vádakat, ügyvédje elmondása szerint a színész-rendező mindig odafigyel arra, hogy mindenki biztonságban érezhesse magát a forgatásain.","shortLead":"Costner tagadja a vádakat, ügyvédje elmondása szerint a színész-rendező mindig odafigyel arra, hogy mindenki...","id":"20250528_Kevin-Costnert-beperelte-egy-kaszkador-egy-nem-tervezett-nemieroszak-jelenet-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e20bb82c-2d7c-42ea-84ee-8cae96227daa.jpg","index":0,"item":"f484e0d8-7962-402c-9bbc-cfe015815233","keywords":null,"link":"/elet/20250528_Kevin-Costnert-beperelte-egy-kaszkador-egy-nem-tervezett-nemieroszak-jelenet-miatt","timestamp":"2025. május. 28. 10:17","title":"Kevin Costnert beperelte egy kaszkadőr egy nem tervezett nemierőszak-jelenet miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85360fde-297d-4a1a-b741-280e16b91644","c_author":"Ballai Vince","category":"kkv","description":"Tavaly 34 milliárd forint feletti bevételt ért el az állami megrendeléseken rendre jól szereplő Épkar Zrt., de a profitja elmaradt a 2023-astól, azért jutott szépen osztalék is.","shortLead":"Tavaly 34 milliárd forint feletti bevételt ért el az állami megrendeléseken rendre jól szereplő Épkar Zrt., de...","id":"20250527_epkar-zrt-szeivolt-istvan-ner-epitoipar-beszamolo-bevetel-nyereseg-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85360fde-297d-4a1a-b741-280e16b91644.jpg","index":0,"item":"c65e634d-4322-499e-9118-d98b22ddca60","keywords":null,"link":"/kkv/20250527_epkar-zrt-szeivolt-istvan-ner-epitoipar-beszamolo-bevetel-nyereseg-profit","timestamp":"2025. május. 27. 14:29","title":"Rekordbevételnek örülhet a NER karcagi építője, aki a Szuverenitásvédelmi Hivatal fölé is tetőt tart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0edf982-a19d-44a9-856c-a016ba14e07f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hét eleji erősebb forintárfolyam, most realizálódik. ","shortLead":"A hét eleji erősebb forintárfolyam, most realizálódik. ","id":"20250528_Kisebb-korrekcio-varhato-az-uzemanyagarakban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0edf982-a19d-44a9-856c-a016ba14e07f.jpg","index":0,"item":"b37b4b03-5e10-48c5-a769-bf2c7fe74afd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250528_Kisebb-korrekcio-varhato-az-uzemanyagarakban","timestamp":"2025. május. 28. 12:08","title":"Kisebb korrekció várható az üzemanyagárakban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8060197-7c0f-4383-b910-20f29f41edca","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Semmiségnek tűnik, de óriási politikai baklövést jelez az, ahogyan online is kitölthetővé tették a Voks 2025 nevű kormányzati szavazást. Pedig tizenöt év nemzeti konzultációinak sorában ez lett volna az első, amibe nem építik be eleve a csalás lehetőségét. Ennek csak önös politikai oka lehetett, de egy másik önös politikai érdek még erősebbnek bizonyult.","shortLead":"Semmiségnek tűnik, de óriási politikai baklövést jelez az, ahogyan online is kitölthetővé tették a Voks 2025 nevű...","id":"20250527_nemzeti-konzultaciokbol-csalas-voks-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8060197-7c0f-4383-b910-20f29f41edca.jpg","index":0,"item":"4c9622cd-dc94-4280-a2ee-ddee3831c898","keywords":null,"link":"/360/20250527_nemzeti-konzultaciokbol-csalas-voks-2025","timestamp":"2025. május. 27. 06:30","title":"Orbánék 15 év után ki akarták iktatni a csalásfaktort a nemzeti konzultációkból, de aztán rájöttek, hogy jobb, ha marad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester kitart amellett, hogy a főváros nem lehet nettó befizető a szolidaritási hozzájárulás által.","shortLead":"A főpolgármester kitart amellett, hogy a főváros nem lehet nettó befizető a szolidaritási hozzájárulás által.","id":"20250528_Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules-koltsegvetes-szolidaritasi-ado-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763.jpg","index":0,"item":"9898d09a-82a0-4f8b-9811-81aae755cf5c","keywords":null,"link":"/itthon/20250528_Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules-koltsegvetes-szolidaritasi-ado-ebx","timestamp":"2025. május. 28. 10:04","title":"Karácsony Gergely: Nem budapesti közfeladat az állami költségvetési lyukak finanszírozása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"556d93b6-c0e9-42a3-9adf-ad240c42fa6b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A legutóbbi frissítés komoly fejtörést okozhat sok Galaxy A56-tulajdonosnak. A jó hír, hogy van egy megoldás, ami a legtöbb felhasználónál működhet.","shortLead":"A legutóbbi frissítés komoly fejtörést okozhat sok Galaxy A56-tulajdonosnak. A jó hír, hogy van egy megoldás, ami...","id":"20250527_samsung-galaxy-a56-frissites-hiba-betoltes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/556d93b6-c0e9-42a3-9adf-ad240c42fa6b.jpg","index":0,"item":"6a654358-19cd-46cc-a0cd-4ccbc90399f8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250527_samsung-galaxy-a56-frissites-hiba-betoltes","timestamp":"2025. május. 27. 14:03","title":"Nem tölt be a Samsung mobilja frissítés után? Itt a megoldás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a2c39eb-4456-4a94-a940-da9baa43ee15","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Profi hegymászók sem érnek a nyomába.","shortLead":"Profi hegymászók sem érnek a nyomába.","id":"20250527_kami-rita-sherpa-mount-everest-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a2c39eb-4456-4a94-a940-da9baa43ee15.jpg","index":0,"item":"bac9aa51-7732-4164-9035-d5a970ed3f45","keywords":null,"link":"/elet/20250527_kami-rita-sherpa-mount-everest-rekord","timestamp":"2025. május. 27. 08:13","title":"Megdöntötte rekordját, harmincegyedik alkalommal is megmászta az Everestet egy nepáli serpa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kicsit lapos, kicsit hosszú, kissé orrnehéz az Audi új kombija, de szép.
am
Kicsit lapos, kicsit hosszú, kissé orrnehéz az Audi új kombija, de szép. Ahogy felvillantja cicaszemeit, összefut a nyál a számban. Kívánatos, délceg és csalfa: bűnre csábít. A sokat és drágán dolgozás bűnére, a gyors meggazdagodás ingoványos talajára hív. Egy jól felszerelt A4 Avant legalább 12 millió forint, igaz kilenc misi körül már haza lehet tolni egy fapadost. De ha Audi, hát legyen kövér. Tesztautóm kábé 13,5 milliót kóstál és nem fullos. A nappali fény egyszerűen csodálatos, látom, ahogy kacsint a szembejövő másik A4.
am
A négyajtós A4-esben megismert csúcstechnika, kényelem és biztonság ezúttal hasznossággal bővült, hisz bármennyire prémium- és presztízsautó az Avant, azért mégiscsak egy kombi. Igaz, csak saját kategóriájában mérhető, messze elmarad csomagterének űrtartalma a konszern testvér Passat Varianttól, a később érkező Superb kombitól vagy a középkategória nagyágyúitól, a Mondeótól, a hatos Mazdától, a C5-től vagy a Laguna Grandtourtól. Pedig az autó méretében majdnem A6-os kombi, ugyanúgy praktikus sínrendszerrel szerelték föl mint azt, de a kupés kombipopó bizony nem sok árut nyel el. Az A4 Avant amúgy sem az a tipikus bevásárló autó, pláne nem talicskahordó, de azért egy családapa, aki üzletember is egyben, joggal elvárhatná, hogy a nyaraláshoz szükséges négy bőrönd és egy babakocsi kényelmesen elférjen benne. A kalaptartó többfunkciós, a hátsó üléseken két felnőtt kényelmesen elfér, kényelmesebben mint a szedánban, pedig milliméterre megegyezik minden méretadat, kivéve a magasság. Palacktartó, zseb, tároló van bőven.
am
A beltér meggyőzően prémium, finom anyagok, szemre is csinos műszerek kényeztetnek, sehol egy megingás, sehol kompromisszum. A vajszínű bőrkárpittal sem spóroltak az ülések mellett az ajtó belső borítására is jutott, a memóriás fotelek jól tartják az embert, hosszú távon is kényelmesek. Hétórás út után ugyanolyan fitten szálltam ki belőle, mint az induláskor.
[[ Oldaltörés: Halkabb, mint egy benzines ]]
15 év van köztük
am
Egy ilyen autónak zörgésmentesnek kell lennie, amíg szól a hifi nincs is baj, de ha elhalkul a zene, bizony hallani a multifunkciós könyöktámasz nyikorgását úthibákon. Ezért nem kell lehalkítani a zenét, a dánok masinája egyszerűen isteni, egy Bang&Olufsennel szerelt autóban Grönlandon is eléldegélnék, sok akkumulátorral.
Navigáció, tempomat, dupla klíma, dupla tolatóradar, elektromos panorámatető motoros árnyékolóval, elektromosan nyitható csomagtérajtó (Először azt hittem megfogtam az Audit, folyton bevertem a fejem a csomagtartó ajtajába. Aztán rájöttem, hogy egy darabig elektromoson nyílik, amolyan női magasságokig, majd, ha nem akarjuk lefejelni, kézzel feljebb tolhatjuk az ajtót.) is van a kényelmi listán, persze ezek nem alapáron kényeztetnek (közel ötmilliós extracsomagot pakoltak a tesztautóba). A sávtartó asszisztens (audi lane assist) hasznos találmány, hatvan fölött rezeg a kormány a megfelelő oldalon, ha figyelmetlenül, jelzés nélkül haladunk át a záró, illetve a szaggatott felezővonalon. Ha beállítjuk, a fedélzeti számítógép kijelzőjén is tájékoztat a figyelmetlen félrelépésről a rendszer. Csak dicsérni tudom az információs központját az Audinak, a vezető minden infót egyszerre, egy helyen kap meg, legyen szó külső hőmérsékletről, az iPod-on éppen futó Iron Maiden számról, átlagfogyasztásról, megtett útról, aktuális sebességfokozatról vagy a navigációról.
am
Tesztautómból hiányoltam a dinamikus kormányt, a normál szervó kicsi többletmunkát igényelt hosszú kanyarokban, a korábbi modellekhez képest többet kellett korrigálni a kanyar ívén. De lehet, hogy csak a puttony okozta súlypont-változás okozta ezt az érzést.
Futóműve parádés, nem lehet érezni az út minőségét, a fekvőrendőröket is kisimítja, ugyanakkor nem hintáztat, csak egyszerűen csillapít.
Az új kétliteres, közös nyomócsöves turbódízel halk, benzinesnek tűnik, 140 lóereje magabiztosan mozgatja a nagy kasztnit, gyorsulása elfogadható, sportfokozatban még izgalmasnak is mondható. Ha a dinamizmus fontosabb a takarékos üzemmódnál, az 1,8 literes benzines turbót ajánlom, annak 160 lóereje több, mint elégséges. A gyengébb dízel cserében jóval takarékosabb, a 900 kilométeres tesztút során vegyes használatban, klímával 7,2 liter gázolajat kért száz kilométerenként.
B. Cs.
am
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Audi A4 Avant 2,0 TDI PDF Tiptronic
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1986
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
143 lóerő 4200-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
320 Nm 1750-2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2808
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4703 / 1826 / 1436
Csomagtér
490-1430 liter
Saját tömeg (kg)
1520
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
208
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
7,4
Országúti
4,7
Városi
5,7
Tesztfogyasztás
7,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
149
ÁRA
A tesztautó ára kb. 13,6 millió Ft, alapára ezzel a motorral 8,4566 millió forint