Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a0ed43eb-8ab4-4062-ac57-69088de17ecb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Nemzetközi Űrállomás űrhajósai rizsből és szójababból fermentáltak miszót, hogy kiderüljön, el lehet-e készíteni a pasztát az űrben.","shortLead":"A Nemzetközi Űrállomás űrhajósai rizsből és szójababból fermentáltak miszót, hogy kiderüljön, el lehet-e készíteni...","id":"20250407_miszo-fermentalas-nemzetkozi-urallomas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0ed43eb-8ab4-4062-ac57-69088de17ecb.jpg","index":0,"item":"15d00140-f9e4-4278-b3f1-773a2a743b01","keywords":null,"link":"/tudomany/20250407_miszo-fermentalas-nemzetkozi-urallomas","timestamp":"2025. április. 07. 13:03","title":"Megcsinálták a japán konyha legfontosabb elemét az űrben, és egészen finom lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0418af01-0cbc-49c2-8f04-1be58506fc2b","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Sokkal olcsóbb lett a benzin, a szolgáltatásoknál működik a bázishatás, a rezsit a sok vitára okot adó módszertannal sokkal olcsóbbra hozta ki a KSH, az élelmiszerek ára pedig stagnált, így jött ki az, hogy 4,7 százalékosra lassult az infláció.","shortLead":"Sokkal olcsóbb lett a benzin, a szolgáltatásoknál működik a bázishatás, a rezsit a sok vitára okot adó módszertannal...","id":"20250408_inflacio-arak-dragulas-ksh-szolgaltatas-elelmiszer-benzin-rezsi-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0418af01-0cbc-49c2-8f04-1be58506fc2b.jpg","index":0,"item":"d4808acc-5502-4de7-adce-c5f2670612f4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_inflacio-arak-dragulas-ksh-szolgaltatas-elelmiszer-benzin-rezsi-ebx","timestamp":"2025. április. 08. 08:35","title":"Nagyot fékezett az infláció, de bármit mondanak, ennek nincs köze az árrések szabályozásához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f3a9ab1-d138-4ec1-91e6-0a7bccbb6359","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína lenyomná a NASA-t és a Lockheed Martin a saját Concorde-utód fejlesztésével. A Comac C949-es repülőgépe a vállalat ígérete szerint 11 ezer km-es hatótávolsággal rendelkezik majd.","shortLead":"Kína lenyomná a NASA-t és a Lockheed Martin a saját Concorde-utód fejlesztésével. A Comac C949-es repülőgépe a vállalat...","id":"20250406_kina-comac-c949-repulogep-hangsebesseg-concorde","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f3a9ab1-d138-4ec1-91e6-0a7bccbb6359.jpg","index":0,"item":"61e81e21-6c24-4dc8-8318-9a4c5bfe0c8d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250406_kina-comac-c949-repulogep-hangsebesseg-concorde","timestamp":"2025. április. 06. 16:03","title":"Kína felforgatná a repülést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22196ce1-4b47-4534-92a7-746cad896535","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A budapesti demonstrációval egyidőben lesz egy megmozdulás.","shortLead":"A budapesti demonstrációval egyidőben lesz egy megmozdulás.","id":"20250407_miskolc-tuntetes-ahang-gyulekezesi-jog","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22196ce1-4b47-4534-92a7-746cad896535.jpg","index":0,"item":"2c0b9996-6a7e-4422-b865-240428a8d802","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_miskolc-tuntetes-ahang-gyulekezesi-jog","timestamp":"2025. április. 07. 12:37","title":"Miskolcon is tüntetni fognak a gyülekezési törvény szigorítása ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aee9be8e-1d84-4240-9881-b868858953f3","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Ilyen fényes miniszteri kiállást is régen láttunk.","shortLead":"Ilyen fényes miniszteri kiállást is régen láttunk.","id":"20250406_veszabo-noemi-hanko-balazs-schmidt-maria-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aee9be8e-1d84-4240-9881-b868858953f3.jpg","index":0,"item":"152763ba-caa2-498b-a6a0-dbb63fcec719","keywords":null,"link":"/kultura/20250406_veszabo-noemi-hanko-balazs-schmidt-maria-ebx","timestamp":"2025. április. 06. 18:30","title":"A Munkácsy-díjas giccsfestőnél járt a kulturális miniszter, Schmidt Mária is elkísérte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da67a3c-0c54-4631-baf6-06aab47403c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Meta négy modellt is készít az új, LLaMA 4-hez, amiből kettőt már meg is mutatott a világnak. A másik kettő érkezéséről még nincs hír, de részleteket már ezekről is tudni.","shortLead":"A Meta négy modellt is készít az új, LLaMA 4-hez, amiből kettőt már meg is mutatott a világnak. A másik kettő...","id":"20250407_meta-llama-4-nagy-nyelvi-modell-mesterseges-inteligencia-llama-4-scout-llama-4-maverick-llama-4-behemoth","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da67a3c-0c54-4631-baf6-06aab47403c0.jpg","index":0,"item":"1e3235a1-8a5f-4eaa-929a-a6edb24602c5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250407_meta-llama-4-nagy-nyelvi-modell-mesterseges-inteligencia-llama-4-scout-llama-4-maverick-llama-4-behemoth","timestamp":"2025. április. 07. 11:03","title":"Továbbfejlesztette mesterséges intelligenciáját a Meta, állítja, ez most az egyik legerősebb a piacon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az áldozat közelében több gyanús tárgyat is találtak. ","shortLead":"Az áldozat közelében több gyanús tárgyat is találtak. ","id":"20250407_Langolo-holttestet-talaltak-egy-kiskunmajsai-viztarozo-mellett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"15b6efec-6a4f-41c9-8a1d-90e038625153","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_Langolo-holttestet-talaltak-egy-kiskunmajsai-viztarozo-mellett","timestamp":"2025. április. 07. 13:28","title":"Lángoló holttestet találtak egy kiskunmajsai víztározó mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1401252c-5380-4e21-9d0a-eed5b70130c9","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia hosszú távon csökkentheti azt az időt, amíg a beteg ellátáshoz jut, és segíthet megelőzni az állapot rosszabbodását.","shortLead":"A mesterséges intelligencia hosszú távon csökkentheti azt az időt, amíg a beteg ellátáshoz jut, és segíthet megelőzni...","id":"20250408_ChatGPT-borproblema-felismeres-szoftver-Semmelweis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1401252c-5380-4e21-9d0a-eed5b70130c9.jpg","index":0,"item":"362a7c6e-d649-470a-80ee-31492e1db713","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_ChatGPT-borproblema-felismeres-szoftver-Semmelweis","timestamp":"2025. április. 08. 10:37","title":"A ChatGPT szinte hibátlanul felismeri a leggyakoribb bőrproblémákat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Kicsit lapos, kicsit hosszú, kissé orrnehéz az Audi új kombija, de szép. Ahogy felvillantja cicaszemeit, összefut a nyál a számban. Kívánatos, délceg és csalfa: bűnre csábít. A sokat és drágán dolgozás bűnére, a gyors meggazdagodás ingoványos talajára hív. Egy jól felszerelt A4 Avant legalább 12 millió forint, igaz kilenc misi körül már haza lehet tolni egy fapadost. De ha Audi, hát legyen kövér. Tesztautóm kábé 13,5 milliót kóstál és nem fullos. A nappali fény egyszerűen csodálatos, látom, ahogy kacsint a szembejövő másik A4.
A négyajtós A4-esben megismert csúcstechnika, kényelem és biztonság ezúttal hasznossággal bővült ki, hisz bármennyire prémium- és presztízsautó az Avant, azért mégiscsak egy kombi. Igaz, csak saját kategóriájában mérhető, messze elmarad csomagterének űrtartalma a konszern testvér Passat Varianttól, a később érkező Superb kombitól vagy a középkategória nagyágyúitól, a Mondeótól, a hatos Mazdától, a C5-től vagy a Laguna Grandtourtól. Pedig az autó méretében majdnem A6-os kombi, ugyanúgy praktikus sínrendszerrel szerelték föl, mint azt, de a kupés kombipopó bizony nem sok árut nyel el. Az A4 Avant amúgy sem az a tipikus bevásárló autó, pláne nem talicskahordó, de azért egy családapa, aki üzletember is egyben, joggal elvárhatná, hogy a nyaraláshoz szükséges négy bőrönd és egy babakocsi kényelmesen elférjen benne. A kalaptartó többfunkciós, a hátsó üléseken két felnőtt kényelmesen elfér, kényelmesebben mint a szedánban. Palacktartó, zseb, tároló van bőven.
A beltér meggyőzően prémium, finom anyagok, szemre is csinos műszerek kényeztetnek, sehol egy megingás, sehol kompromisszum. A vajszínű bőrkárpittal sem spóroltak az ülések mellett az ajtó belső borítására is jutott, a memóriás fotelek jól tartják az embert, hosszú távon is kényelmesek. Hétórás út után ugyanolyan fitten szálltam ki belőle, mint az induláskor.
Egy ilyen autónak zörgésmentesnek kell lennie, amíg szól a hifi nincs is baj, de ha elhalkul a zene, bizony hallani a multifunkciós könyöktámasz nyikorgását úthibákon. Ezért nem kell lehalkítani a zenét, a dánok masinája egyszerűen isteni, egy Bang&Olufsennel szerelt autóban Grönlandon is eléldegélnék, sok akkumulátorral.
Navigáció, tempomat, dupla klíma, dupla tolatóradar, elektromos panorámatető motoros árnyékolóval, elektromosan nyitható csomagtérajtó (Először azt hittem megfogtam az Audit, folyton bevertem a fejem a csomagtartó ajtajába. Aztán rájöttem, hogy egy darabig elektromoson nyílik, amolyan női magasságokig, majd, ha nem akarjuk lefejelni, kézzel feljebb tolhatjuk az ajtót.) is van a kényelmi listán, persze ezek nem alapáron kényeztetnek (közel ötmilliós extracsomagot pakoltak a tesztautóba). A sávtartó asszisztens (audi lane assist) hasznos találmány, hatvan fölött rezeg a kormány a megfelelő oldalon, ha figyelmetlenül, jelzés nélkül haladunk át a záró, illetve a szaggatott felezővonalon. Ha beállítjuk, a fedélzeti számítógép kijelzőjén is tájékoztat a figyelmetlen félrelépésről a rendszer. Csak dicsérni tudom az információs központját az Audinak, a vezető minden infót egyszerre, egy helyen kap meg, legyen szó külső hőmérsékletről, az iPod-on éppen futó Iron Maiden számról, átlagfogyasztásról, megtett útról, aktuális sebességfokozatról vagy a navigációról.
Tesztautómból hiányoltam a dinamikus kormányt, a normál szervó kicsi többletmunkát igényelt hosszú kanyarokban, a korábbi modellekhez képest többet kellett korrigálni a kanyar ívén. De lehet, hogy csak a puttony okozta súlypont-változás okozta ezt az érzést.
Futóműve parádés, nem lehet érezni az út minőségét, a fekvőrendőröket is kisimítja, ugyanakkor nem hintáztat, csak egyszerűen csillapít.
Az új kétliteres, közös nyomócsöves turbódízel halk, benzinesnek tűnik, 140 lóereje magabiztosan mozgatja a nagy kasztnit, gyorsulása elfogadható, sportfokozatban még izgalmasnak is mondható. Ha a dinamizmus fontosabb a takarékos üzemmódnál, az 1,8 literes benzines turbót ajánlom, annak 160 lóereje több, mint elégséges. A gyengébb dízel cserében jóval takarékosabb, a 900 kilométeres tesztút során vegyes használatban, klímával 7,2 liter gázolajat kért száz kilométerenként.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.
Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.
Szinte szűz volt még, alig 800 kilométert futott előttem. Azt csináltam vele, amit akartam, mindent megtett nekem. Az együtt töltött háromnapos frigy übergotti hangulata kiradírozhatatlan emlékezetemből. Meghajtottam az Audi S8-ast.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.
Csodálni lehet az Audi allroad quattro képességeit, használni annál kevésbé. Ki menne terepre egy 20 milliós finom lelkű luxusautóval? Skizofrén jellem, tesztünk során kombi énje kerekedett fölül.
Az Audinál gondoltak egy nagyot, munkára fogták Walter de’Silvát és megrajzoltatták vele a legizgalmasabb talján-német kupét. Az A5 angyali szépségét, az S5 ördögi sportosságát a Garda-tó szerpentinjein éltük át.
Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.
Donald Trump-ellenes egységfront alakul? Az Európai Unió és Kína vezetői arról tárgyalnak egymással, mi legyen a reakció az Egyesült Államok vámháborújára.