Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e148e9db-14b7-4121-ab2d-b91dd61d670a","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Személyi sérülés nem történt, közvetlen veszély nem keletkezett, a tartálykocsikból kerozin nem jutott ki.","shortLead":"Személyi sérülés nem történt, közvetlen veszély nem keletkezett, a tartálykocsikból kerozin nem jutott ki.","id":"20250307_kisiklott-tehervonat-kerozin-xviii-kerulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e148e9db-14b7-4121-ab2d-b91dd61d670a.jpg","index":0,"item":"78b5441a-7775-4a44-81b2-237c6499ae99","keywords":null,"link":"/itthon/20250307_kisiklott-tehervonat-kerozin-xviii-kerulet","timestamp":"2025. március. 07. 10:26","title":"Kisiklott egy kerozint szállító tehervonat a XVIII. kerületben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b82ed6a8-416a-4f79-b39f-6a724c5c26f2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Drágán, néhány megkötéssel nyithat az Apple első szétnyitható mobilja, de ha hinni lehet az értesüléseknek, ezektől függetlenül is komoly iPhone-ról lehet szó.","shortLead":"Drágán, néhány megkötéssel nyithat az Apple első szétnyitható mobilja, de ha hinni lehet az értesüléseknek, ezektől...","id":"20250307_apple-hajlithato-iphone-specifikaciok-adatok-megjelenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b82ed6a8-416a-4f79-b39f-6a724c5c26f2.jpg","index":0,"item":"985f5132-147f-4dec-a5e4-c991c90ba0eb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_apple-hajlithato-iphone-specifikaciok-adatok-megjelenes","timestamp":"2025. március. 07. 15:03","title":"2026-ban jöhet az Apple első összehajtható iPhone-ja – itt van minden, amit a mobilról tudni lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e95efdc8-b592-4f56-a034-115f29176740","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Papíron Európa az USA nélkül sem gyenge katonailag, ami a hagyományos hadieszközöket illeti, de az amerikaiak kritikus képességei rövid távon kiválthatatlanok. HVG-Ténytár.","shortLead":"Papíron Európa az USA nélkül sem gyenge katonailag, ami a hagyományos hadieszközöket illeti, de az amerikaiak kritikus...","id":"20250207_hvg-EU-katonai-ero-eszkozok-kepessegek-USA-Oroszorszag-tenytar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e95efdc8-b592-4f56-a034-115f29176740.jpg","index":0,"item":"c89831ae-4c24-43eb-b46e-c639548279d2","keywords":null,"link":"/360/20250207_hvg-EU-katonai-ero-eszkozok-kepessegek-USA-Oroszorszag-tenytar","timestamp":"2025. március. 07. 16:30","title":"Van-e félnivalója Európának Oroszországtól katonailag?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec624045-24a5-4007-ac2e-0c35807b1059","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"„Ukrajna fegyveres erőinek támogatása soha nem volt ennyire sürgető, ezért szorosan együtt fogunk működni Ukrajnával és a védelmi iparral annak érdekében, hogy az katonai szükségletei teljesüljenek” – jelentette ki.","shortLead":"„Ukrajna fegyveres erőinek támogatása soha nem volt ennyire sürgető, ezért szorosan együtt fogunk működni Ukrajnával és...","id":"20250307_eu-csucs-uvdl-ukrajna-beke-trump-macron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec624045-24a5-4007-ac2e-0c35807b1059.jpg","index":0,"item":"0b321846-3161-48e6-902f-d5ce4f541c05","keywords":null,"link":"/vilag/20250307_eu-csucs-uvdl-ukrajna-beke-trump-macron","timestamp":"2025. március. 07. 05:34","title":"Ursula von der Leyen: ha Donald Trump erővel akar békét teremteni, az csak az EU támogatásával lehetséges","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5709df2-d949-467a-92d3-585463be4a35","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több ezer baktérium bújik meg a fej- és fülhallgatókon, amiről nem szeretünk tudomást venni. A struccpolitika azonban fertőzésekhez is vezethet – ezzel a néhány perces gyakorlattal megakadályozhatjuk a bajt.","shortLead":"Több ezer baktérium bújik meg a fej- és fülhallgatókon, amiről nem szeretünk tudomást venni. A struccpolitika azonban...","id":"20250307_fulhallgato-fejhallgato-tisztitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5709df2-d949-467a-92d3-585463be4a35.jpg","index":0,"item":"f3537435-2924-42c2-b9c0-c33985391d12","keywords":null,"link":"/elet/20250307_fulhallgato-fejhallgato-tisztitasa","timestamp":"2025. március. 07. 06:01","title":"A tavaszi nagytakarításnak legyen része a fülhallgatók tisztítása is – mutatjuk, hogyan!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Több cégnek is volt elővásárlási joga a Mini- vagy Rákosdubajként elhíresült projekt területére, de végül csak egy élt vele, a fővárosé, a Budapest Közművek Zrt. A vevőnek tíz munkanapja lesz kicsengetni a 12,5 milliárdos első részletet. ","shortLead":"Több cégnek is volt elővásárlási joga a Mini- vagy Rákosdubajként elhíresült projekt területére, de végül csak egy élt...","id":"20250307_rakosrendezo-rakosdubaj-mini-dubaj-ngm-elovasarlasi-jog-bkm-zrt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7.jpg","index":0,"item":"594ec3c5-8595-4a9d-8ab1-9c13eea3bf0c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250307_rakosrendezo-rakosdubaj-mini-dubaj-ngm-elovasarlasi-jog-bkm-zrt","timestamp":"2025. március. 07. 10:20","title":"Csak egy cég élt az elővásárlási jogával Rákosrendezőn, Habonyék lemondtak róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1eac21fa-dd8f-4b04-82b0-be591ce040b4","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"elet","description":"A balatoni mérőpontokon csökkent, a nagy tavak mentén összességében viszont nőtt a biciklisek száma a KSH legújabb kísérleti statisztikája szerint. ","shortLead":"A balatoni mérőpontokon csökkent, a nagy tavak mentén összességében viszont nőtt a biciklisek száma a KSH legújabb...","id":"20250307_ksh-kerekpar-statisztika-balaton-velencei-to","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1eac21fa-dd8f-4b04-82b0-be591ce040b4.jpg","index":0,"item":"7eeafcb9-7e9c-40f6-9386-33ecdd989844","keywords":null,"link":"/elet/20250307_ksh-kerekpar-statisztika-balaton-velencei-to","timestamp":"2025. március. 07. 05:40","title":"Már ezt is méri a KSH: többet bringáztunk a tavak mentén tavaly nyáron, mint előtte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1f9d3ce-d1b0-4feb-bf5f-9bed584f2592","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Trump hajlik rá, hogy az oroszokkal szoros kapcsolatot ápoló Magyarországra küldje az amerikai katonákat – írja a brit lap.","shortLead":"Trump hajlik rá, hogy az oroszokkal szoros kapcsolatot ápoló Magyarországra küldje az amerikai katonákat – írja...","id":"20250308_Trump-amerikai-csapatokat-vonhat-ki-Nemetorszagbol-Magyarorszagra-kuldheti-oket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1f9d3ce-d1b0-4feb-bf5f-9bed584f2592.jpg","index":0,"item":"4a31df68-8113-4757-8ad2-dcc895b893d4","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Trump-amerikai-csapatokat-vonhat-ki-Nemetorszagbol-Magyarorszagra-kuldheti-oket","timestamp":"2025. március. 08. 10:10","title":"Telegraph: Donald Trump amerikai csapatokat vonhat ki Németországból, Magyarországra küldheti őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Kicsit lapos, kicsit hosszú, kissé orrnehéz az Audi új kombija, de szép. Ahogy felvillantja cicaszemeit, összefut a nyál a számban. Kívánatos, délceg és csalfa: bűnre csábít. A sokat és drágán dolgozás bűnére, a gyors meggazdagodás ingoványos talajára hív. Egy jól felszerelt A4 Avant legalább 12 millió forint, igaz kilenc misi körül már haza lehet tolni egy fapadost. De ha Audi, hát legyen kövér. Tesztautóm kábé 13,5 milliót kóstál és nem fullos. A nappali fény egyszerűen csodálatos, látom, ahogy kacsint a szembejövő másik A4.
A négyajtós A4-esben megismert csúcstechnika, kényelem és biztonság ezúttal hasznossággal bővült ki, hisz bármennyire prémium- és presztízsautó az Avant, azért mégiscsak egy kombi. Igaz, csak saját kategóriájában mérhető, messze elmarad csomagterének űrtartalma a konszern testvér Passat Varianttól, a később érkező Superb kombitól vagy a középkategória nagyágyúitól, a Mondeótól, a hatos Mazdától, a C5-től vagy a Laguna Grandtourtól. Pedig az autó méretében majdnem A6-os kombi, ugyanúgy praktikus sínrendszerrel szerelték föl, mint azt, de a kupés kombipopó bizony nem sok árut nyel el. Az A4 Avant amúgy sem az a tipikus bevásárló autó, pláne nem talicskahordó, de azért egy családapa, aki üzletember is egyben, joggal elvárhatná, hogy a nyaraláshoz szükséges négy bőrönd és egy babakocsi kényelmesen elférjen benne. A kalaptartó többfunkciós, a hátsó üléseken két felnőtt kényelmesen elfér, kényelmesebben mint a szedánban. Palacktartó, zseb, tároló van bőven.
A beltér meggyőzően prémium, finom anyagok, szemre is csinos műszerek kényeztetnek, sehol egy megingás, sehol kompromisszum. A vajszínű bőrkárpittal sem spóroltak az ülések mellett az ajtó belső borítására is jutott, a memóriás fotelek jól tartják az embert, hosszú távon is kényelmesek. Hétórás út után ugyanolyan fitten szálltam ki belőle, mint az induláskor.
Egy ilyen autónak zörgésmentesnek kell lennie, amíg szól a hifi nincs is baj, de ha elhalkul a zene, bizony hallani a multifunkciós könyöktámasz nyikorgását úthibákon. Ezért nem kell lehalkítani a zenét, a dánok masinája egyszerűen isteni, egy Bang&Olufsennel szerelt autóban Grönlandon is eléldegélnék, sok akkumulátorral.
Navigáció, tempomat, dupla klíma, dupla tolatóradar, elektromos panorámatető motoros árnyékolóval, elektromosan nyitható csomagtérajtó (Először azt hittem megfogtam az Audit, folyton bevertem a fejem a csomagtartó ajtajába. Aztán rájöttem, hogy egy darabig elektromoson nyílik, amolyan női magasságokig, majd, ha nem akarjuk lefejelni, kézzel feljebb tolhatjuk az ajtót.) is van a kényelmi listán, persze ezek nem alapáron kényeztetnek (közel ötmilliós extracsomagot pakoltak a tesztautóba). A sávtartó asszisztens (audi lane assist) hasznos találmány, hatvan fölött rezeg a kormány a megfelelő oldalon, ha figyelmetlenül, jelzés nélkül haladunk át a záró, illetve a szaggatott felezővonalon. Ha beállítjuk, a fedélzeti számítógép kijelzőjén is tájékoztat a figyelmetlen félrelépésről a rendszer. Csak dicsérni tudom az információs központját az Audinak, a vezető minden infót egyszerre, egy helyen kap meg, legyen szó külső hőmérsékletről, az iPod-on éppen futó Iron Maiden számról, átlagfogyasztásról, megtett útról, aktuális sebességfokozatról vagy a navigációról.
Tesztautómból hiányoltam a dinamikus kormányt, a normál szervó kicsi többletmunkát igényelt hosszú kanyarokban, a korábbi modellekhez képest többet kellett korrigálni a kanyar ívén. De lehet, hogy csak a puttony okozta súlypont-változás okozta ezt az érzést.
Futóműve parádés, nem lehet érezni az út minőségét, a fekvőrendőröket is kisimítja, ugyanakkor nem hintáztat, csak egyszerűen csillapít.
Az új kétliteres, közös nyomócsöves turbódízel halk, benzinesnek tűnik, 140 lóereje magabiztosan mozgatja a nagy kasztnit, gyorsulása elfogadható, sportfokozatban még izgalmasnak is mondható. Ha a dinamizmus fontosabb a takarékos üzemmódnál, az 1,8 literes benzines turbót ajánlom, annak 160 lóereje több, mint elégséges. A gyengébb dízel cserében jóval takarékosabb, a 900 kilométeres tesztút során vegyes használatban, klímával 7,2 liter gázolajat kért száz kilométerenként.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.
Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.
Szinte szűz volt még, alig 800 kilométert futott előttem. Azt csináltam vele, amit akartam, mindent megtett nekem. Az együtt töltött háromnapos frigy übergotti hangulata kiradírozhatatlan emlékezetemből. Meghajtottam az Audi S8-ast.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.
Csodálni lehet az Audi allroad quattro képességeit, használni annál kevésbé. Ki menne terepre egy 20 milliós finom lelkű luxusautóval? Skizofrén jellem, tesztünk során kombi énje kerekedett fölül.
Az Audinál gondoltak egy nagyot, munkára fogták Walter de’Silvát és megrajzoltatták vele a legizgalmasabb talján-német kupét. Az A5 angyali szépségét, az S5 ördögi sportosságát a Garda-tó szerpentinjein éltük át.
Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.