szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német autóipar nehéz időknek néz elébe. Júliusban a hazai piac alig nőtt, és a külföldi értékesítés 6 százalékkal csökkent.

Júliusban a német piacon az eladás növekedése egymás után másodszorra érte el a szerény 1,5 százalékot (262 ezer eladott autó) - áll a VDA (Verband der Automobilindustrie) közleményében. Ha csak a munkanapokat vesszük figyelembe, akkor az eredmény a tavalyit sem érte el. A sikeres exportágazat is gyengélkedik: a kivitelek júliusban 6 százalékkal csökkentek (338 ezer 100 autó)

A 2007-es nehéz év után a német piacon továbbra is várat magára a dinamikus fejlődés visszatérése. A VDA azonban kitart a 2008-ra kiadott előrejelzése mellett, miszerint év végéig összességében az új autók üzembe helyezésénél gyenge növekedés várható, az új autók száma várhatóan 3,15-ről 3,2 millióra nő.

Az iparág szakértői azonban még ezt a visszafogott prognózist is túl bizakodónak tartják. A vas, a réz és az alumínium növekvő piaci ára is tovább sújtja az ágazatot, illetve ezzel egy időben a rekord üzemanyagár és az infláció fékezik a fogyasztók vásárlási kedvét. A többletkiadások miatt Daimler az év végéig több gyárában kívánja visszafogni a gyártást. BMW is korrigálta az idei évre kiadott nyereségprognózisát.

A nemzetközi járműgyártók szövetségének (VDIK) elmondása szerint a megrendelések júliusban 5 százalékkal csökkentek. Az év eleje óta 3 százalékos értékesítési pluszt könyvelhettek el a gyártók (1,9 millió jármű), ami az első félév végén még plusz 4 százalék volt.

Jól fogynak a kisautók

© VW
A német fogyasztók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az alacsonyabb fogyasztású autókra. Júliusban a mini autók szegmense nőtt a legdinamikusabban (plusz 17,4 százalék). A legfeltűnőbb volt a gázüzemű (LPG, CNG) hajtású autók iránti kereslet növekedése, azonban még így is 1 százalék alatti az arányuk az új autók között. A német gyártók közül a Smart (32,7 százalék), továbbá BMW (7 százalék), VW (5,9 százalék) és Mercedes (4,7 százalék) értek el jelentősebb növekedést a vizsgált időszakban a kisautópiacon.

A német gyártók exportja az előző év azonos időszakában mért rekordhoz képest 6 százalékos csökkenést könyvelt el. A kivitel visszaesése lefékezte a gyártást, ami a hagyományosan gyenge júliusban 6 százalékkal, 435 ezer 300 járműre csökkent. Január óta közel 3,5 millió jármű gurult ki a gyárakból, mely a tavalyi azonos időszakhoz képest 1 százalékos növekedést jelent. Az amerikai piacon, ahol a fogyasztók figyelme egyre jobban az alacsonyabb fogyasztású autókra terelődik, a német márkák a csökkenő piaci trend ellenére 7 százalékos pluszt értek el.

Autómenedzser

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
hvg.hu Autó

Németországban tettük próbára az új Golf kombit

Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert korábban úgy vélték, a Touran és a Golf Plus kielégíti a nagyobb csomagterű vásárlók igényeit. A piac azonban követelte az egyszerű, nagy teherbírású és bő csomagterű Golfot, így a gyártó nem tehetett mást, a mexikói Jetta gyártósorán ontani kezdték a kombikat.

hvg.hu Autó

Német autók vs. japán autók - meglepő fordulat

Az ADAC német autóklub legújabb felmérése szerint a német autók megbízhatóbbak, mint a japánok. Idén a BMW nyerte a Sárga angyal elismerését – az eddigi abszolút győztes Toyotával szemben. Jó-jó, ezt a németek mondják. Ám ugyanők mondták az utóbbi 10 évben, hogy mennyire jók a japánok. Mi történt tavaly? A Spiegel német magazin ennek nézett utána.

MTI Autó

Megdrágultak az autók Németországban

Németországban újabb csúcsra emelkedett a személygépkocsik ára az idei év első felében. A Center Automotive Research (CAR) kutatóinak a Welt am Sonntag című lapban megjelent tanulmánya szerint egy átlagos autó listaára - extrák nélkül - 24 952 euró volt, 159 euróval, 0,6 százalékkal több, mint egy éve.

MTI Autó

Elad németországi benzinkútjaiból az OMV

A költségek csökkentése céljából az OMV 60 benzinkutat elad Németországban lévő 400 töltőállomásából, és megválik az OMV Bayern fűtőolaj-kereskedő cégétől is, s a jövőben szerződéses partnereken keresztül fogja lebonyolítani az értékesítést.

A bíróság szerint nem igaz, hogy Pikó első dolga volt megemelni a saját fizetését

A bíróság szerint nem igaz, hogy Pikó első dolga volt megemelni a saját fizetését

Két nap alatt másodszor büntették meg az RTL-t

Két nap alatt másodszor büntették meg az RTL-t

Jön az arcmaszk, ami felerősíti a hangunkat, ha érzi, hogy telefonálni akarunk

Jön az arcmaszk, ami felerősíti a hangunkat, ha érzi, hogy telefonálni akarunk