szerző:
hvg.hu

A német autóipar nehéz időknek néz elébe. Júliusban a hazai piac alig nőtt, és a külföldi értékesítés 6 százalékkal csökkent.

Júliusban a német piacon az eladás növekedése egymás után másodszorra érte el a szerény 1,5 százalékot (262 ezer eladott autó) - áll a VDA (Verband der Automobilindustrie) közleményében. Ha csak a munkanapokat vesszük figyelembe, akkor az eredmény a tavalyit sem érte el. A sikeres exportágazat is gyengélkedik: a kivitelek júliusban 6 százalékkal csökkentek (338 ezer 100 autó)

A 2007-es nehéz év után a német piacon továbbra is várat magára a dinamikus fejlődés visszatérése. A VDA azonban kitart a 2008-ra kiadott előrejelzése mellett, miszerint év végéig összességében az új autók üzembe helyezésénél gyenge növekedés várható, az új autók száma várhatóan 3,15-ről 3,2 millióra nő.

Az iparág szakértői azonban még ezt a visszafogott prognózist is túl bizakodónak tartják. A vas, a réz és az alumínium növekvő piaci ára is tovább sújtja az ágazatot, illetve ezzel egy időben a rekord üzemanyagár és az infláció fékezik a fogyasztók vásárlási kedvét. A többletkiadások miatt Daimler az év végéig több gyárában kívánja visszafogni a gyártást. BMW is korrigálta az idei évre kiadott nyereségprognózisát.

A nemzetközi járműgyártók szövetségének (VDIK) elmondása szerint a megrendelések júliusban 5 százalékkal csökkentek. Az év eleje óta 3 százalékos értékesítési pluszt könyvelhettek el a gyártók (1,9 millió jármű), ami az első félév végén még plusz 4 százalék volt.

Jól fogynak a kisautók

© VW
A német fogyasztók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az alacsonyabb fogyasztású autókra. Júliusban a mini autók szegmense nőtt a legdinamikusabban (plusz 17,4 százalék). A legfeltűnőbb volt a gázüzemű (LPG, CNG) hajtású autók iránti kereslet növekedése, azonban még így is 1 százalék alatti az arányuk az új autók között. A német gyártók közül a Smart (32,7 százalék), továbbá BMW (7 százalék), VW (5,9 százalék) és Mercedes (4,7 százalék) értek el jelentősebb növekedést a vizsgált időszakban a kisautópiacon.

A német gyártók exportja az előző év azonos időszakában mért rekordhoz képest 6 százalékos csökkenést könyvelt el. A kivitel visszaesése lefékezte a gyártást, ami a hagyományosan gyenge júliusban 6 százalékkal, 435 ezer 300 járműre csökkent. Január óta közel 3,5 millió jármű gurult ki a gyárakból, mely a tavalyi azonos időszakhoz képest 1 százalékos növekedést jelent. Az amerikai piacon, ahol a fogyasztók figyelme egyre jobban az alacsonyabb fogyasztású autókra terelődik, a német márkák a csökkenő piaci trend ellenére 7 százalékos pluszt értek el.

Autómenedzser

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Németországban tettük próbára az új Golf kombit

Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert korábban úgy vélték, a Touran és a Golf Plus kielégíti a nagyobb csomagterű vásárlók igényeit. A piac azonban követelte az egyszerű, nagy teherbírású és bő csomagterű Golfot, így a gyártó nem tehetett mást, a mexikói Jetta gyártósorán ontani kezdték a kombikat.

hvg.hu Autó

Német autók vs. japán autók - meglepő fordulat

Az ADAC német autóklub legújabb felmérése szerint a német autók megbízhatóbbak, mint a japánok. Idén a BMW nyerte a Sárga angyal elismerését – az eddigi abszolút győztes Toyotával szemben. Jó-jó, ezt a németek mondják. Ám ugyanők mondták az utóbbi 10 évben, hogy mennyire jók a japánok. Mi történt tavaly? A Spiegel német magazin ennek nézett utána.

MTI Autó

Megdrágultak az autók Németországban

Németországban újabb csúcsra emelkedett a személygépkocsik ára az idei év első felében. A Center Automotive Research (CAR) kutatóinak a Welt am Sonntag című lapban megjelent tanulmánya szerint egy átlagos autó listaára - extrák nélkül - 24 952 euró volt, 159 euróval, 0,6 százalékkal több, mint egy éve.

MTI Autó

Elad németországi benzinkútjaiból az OMV

A költségek csökkentése céljából az OMV 60 benzinkutat elad Németországban lévő 400 töltőállomásából, és megválik az OMV Bayern fűtőolaj-kereskedő cégétől is, s a jövőben szerződéses partnereken keresztül fogja lebonyolítani az értékesítést.

Kész csoda, hogy Notre-Dame még áll! - állítják a párizsi tűzoltók

Kész csoda, hogy Notre-Dame még áll! - állítják a párizsi tűzoltók

A szudáni elnök szerette a készpénzt – 130 millió dollár volt a rezidenciáján

A szudáni elnök szerette a készpénzt – 130 millió dollár volt a rezidenciáján

Nem engedik be a saját üzletébe az egykori motorversenyzőt

Nem engedik be a saját üzletébe az egykori motorversenyzőt

Két pályán is vesztésre áll a kormány

Két pályán is vesztésre áll a kormány

Sok pénzt keresni kevés munkával? Ez ma már nem megy

Sok pénzt keresni kevés munkával? Ez ma már nem megy

Soros: Orbán szupergonosza lettem

Soros: Orbán szupergonosza lettem