szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai Packard 1903 és 1958 között tehetős ügyfelek részére készítette luxusautóit. 1995-ben Roy Gullickson megszerezte a Packard jogait, és most ismét gyártani akarja az egykori szuperjárgányt.

Packard Twelve
Kereken 1,5 millió dollárért sikerült Gullicksonnak – az arizónai Packard Motors vállalat elnökének – megszereznie a jogokat a megmaradt járművekre, az alkatrészekre, a történelmi dokumentumokra és egy 1998-ban kifejlesztett prototípusra. Gullickson – aki szinte az egész tőkéjét a Packard Twelve prototípus fejlesztésébe fektette – reméli, hogy lesz vevő a márkára, és így ismét piacra kerülhet a Packard. Médiaértesülések szerint már most négy lehetséges befektető érdeklődött a márka iránt, így elképzelhető, hogy igen hamar megkezdődik a prototípus gyártása.

A Packard Twelve-nek alumínium a váza, saját fejlesztésű 460 lóerős, V12-es motor hajtja az összkerékmeghajtású modellt. A luxuslimuzinnal – amelyet a tervek szerint egy kupé és egy kabrió is követne majd – Gullickson az európai konkurenciával akarja felvenni a versenyt.

Autómenedzser

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Krízisben a német autógyártók

A német autóipar nehéz időknek néz elébe. Júliusban a hazai piac alig nőtt, és a külföldi értékesítés 6 százalékkal csökkent.

MTI Világ

Új terepjárókat kap az afganisztáni magyar misszió

Új felszerelést kap az afganisztáni magyar újjáépítési csoport (PRT): az Egyesült Államok mintegy harminc terepjárót ajándékoz a magyar honvédségnek - jelentette be Szekeres Imre honvédelmi miniszter hétfőn Szolnokon az ötödik afganisztáni váltás ünnepélyes búcsúztatásán.

MTI Világ

Óriási közlekedési dugók Horvátországban

Óriási közlekedési dugók alakultak ki szombaton délre Horvátországban; Dalmáciában 22, Szlovénia felé 35 kilométeres kocsisor torlódott össze - közölte honlapján a Horvát Autóklub (HAK).

hvg.hu Autó

Megújult a 27 éves Mercedes-Benz legenda

Az aktuális modellfrissítésen átesett klasszikus terepjáró 1979-es alapjain töretlenül őrzi markáns alakját. A Mercedes-Benz SUV-járművek legifjabb leszármazottja a legmodernebb dízelmeghajtást kapja. A G 320 CDI teljesítménye 224 lóerő, szériafelszereltségként kapja a dízelrészecske-szűrőt és teljesíti az EU4 által előírt szigorú kipufogógáz előírásokat. A Mercedes-Benz G 320 CDI már rendelhető Magyarországon.