szerző:
hvg.hu

Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.

© Autómenedzser
Jól felszerelt, ízléses beltérrel megáldott példánnyal hozott össze a sors: a világos barna fautánzat, a puha műanyagból készült bézs színű műanyag borítás, az alumínium hatású betétek harmóniában vannak egymással és a prérifarkas-szürke, jól bordázott, sportos tartású ülésekkel. Az elektromosan mozgatható bőr/alcantara ülés háttámlája tökéletesen tartotta bennem a lelket, az ülőlap oldalmerevítései viszont nyomták a hátsómat, túl szűk, túl keskeny. Sok vevő panaszkodik is emiatt a kereskedőknek.

Extralistáján minden olyan tartozék szerepel, ami egy üzleti autóhoz elengedhetetlen: multifunkciós szervokormány, kétzónás automatikus klíma, Bluetooth-kihangosítás (nem sikerült a saját telefonommal társítani), beépített mobiltelefon, ülésfűtés, négy elektromos ablakemelő, elektromosan behajtható és állítható tükrök, bi-xenon fényszórók kanyarfénnyel, parkolássegítő radarok elöl és hátul, elektromosan mozgatható hátsó árnyékoló roló, akár 20 kilométer/órás sebességet is tartó, könnyen irányítható tempomat.

Ilyen technikai arzenállal, valamint az összerakás minőségével, menetdinamikájával, a vezetés komfortjával nem csak, hogy bekopogott a prémium autók ajtaján a Passat, de jócskán be is lépett az exkluzív klub ajtaján.

© Autómenedzser
Esti használatban vörös/kék fények orgiája kápráztatja el a bent ülőket, ám a kinti világot is kápráztattam rendesen, igaz, akaratomon kívül. Tesztautóm xenon-izzói ugyanis nem nyughattak, és miután a vezérlő elektronika a megfelelő magasságba beállította, indulás után gondolt egyet a rendszer és tompított helyett távolságiként működött. Minden szemből jövő autó villogott. Első este nem értettem ezt a felzúdulást és viszont vakítottam őket a távolságival. A kertben derült ki, hogy a kelleténél jobban sugárzik a kocsi, úgy bevilágította a teret, hogy a szomszéd utcában párzó egereket is jól lehetett látni. Második este már lincselős hangulat vett körbe a Pestről kivezető utakon, jobbnak láttam inkább nappal használni a kocsit. A probléma egyébként könnyen orvosolható, csak házilag kivitelezhetetlen, egy szervizlátogatás elég a gyógyuláshoz, ahol műszerrel beállítják a helyes szórási magasságot.

Kiváló motor, kiváló váltó (Oldaltörés)



© Autómenedzser
Futóműve tetszett, bár kicsit feszes, a kisebb úthibákon kellemesen átsiklik, a nagyokban ráz, kanyarokban jó az útfogása. Motorja elképesztően csendes. Ilyen kulturált és halk dízellel ritkán találkozni. A megdöbbentő az benne, hogy mindezt egy Passatról mondom, amelynek cicegő, rotyogó, kvartyogó és kattogó dízelhangjára még a lázas csecsemő is felébredt, ha megállt a taxi a lakótelepen. Nagy szerencséjük van azoknak, akik már a közös nyomócsöves turbóval vihetik haza jó pénzért megvásárolt autójukat, és fájhat a fejük azoknak, akik fél éve vették át új Passatjukat, még a TDI-k fúvókás őskorszakából.

A common-rail technika (CR) a Tiguan után a Passat kínálatába is megérkezett. Forgatónyomatékának 320 newtonméteres maximális értéke 1800 és 2500 percenkénti fordulatszám között áll a vezető rendelkezésére. A 140 lovas teljesítményű Passat 2.0 TDI csúcssebessége 206 kilométer/óra, miközben átlagfogyasztása gyári adatok alapján 6,4 liter 100 kilométerenként. Nálam városi használatban, a háromszáz kilométeres tesztelés során 7,5 liter gázolajat kajált száz kilométerenként az autó.

© Autómenedzser
A CR TDI mellett a DSG érdemel külön figyelmet, a hatsebességes, kettős tengelykapcsolós váltószerkezet pontosan és rázkódásmentesen dolgozik, ráadásul sokkal gyorsabban, mint ahogy azt az ember tenné. Eleinte szokni kell azt, hogy az automatákkal ellentétben itt nem kell folyamatosan nyomni a gázt, hanem együtt kell érezni a váltás örömét az autóval, néha felengedni a pedált, hagyni, hogy ugorjon egyet a sebesség, majd újra odalépni neki. Szinkronban a géppel, ezt kívánja meg a technika ördöge. Erős gázra jól reagál a váltó és a motor, az autó sportosan meglódul, sportfokozatban csikorgó kerekekkel indul.

© Autómenedzser
A Passat a német vásárlók legkedveltebb középkategóriájú modellje, 2007-ben 20,3 százalékos piaci részesedéssel szegmense legsikeresebb modelljének számított. A 2.0 TDI motor szintén „bestseller”, amelyet átlagosan minden második Passat-vásárló választ.

Generációról-generációra egyre jobb, mind közelebbről támadja a konszern topmodelljét, az A4-es Audit. Természetesen csak a minőségben, hisz méreteiben már túlszárnyalta amazt, elég csak az 565 literes csomagtartóra gondolni. A pakolást síalagút és síkban dönthető háttámlák teszik teljessé, az ülések hátul kényelmesek, a beszállás és a kiszállás fájdalommentes.

B. Cs.
Autómenedzser

Műszaki adatok (Oldaltörés)



Volkswagen Passat 2,0 CR TDI Highline, DSG
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 1750-2500-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2709
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4765 / 1820 / 1472
Csomagtér565/1091 liter
Saját tömeg (kg) 1476
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 206
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes8,7/5,2/6,4
Tesztfogyasztás7,5
CO2 kibocsátás (g/Km) 173
ÁRA 8,1518 millió forinttól




Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Vezettük a négyajtós kupét, a Passat CC-t

A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.

hvg.hu Autó

Passat BlueMotion: a legtakarékosabb limuzin

A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.

hvg.hu Autó

A németeknél a kombi Passat lett az év cégautója

Az Év Cégautójának választották a Volkswagen Passat Variant és a Seat Leon típusokat. Az évente megtartott versengést a Firmenauto szaklap és a Dekra hirdette meg. A Volkswagen konszern két típusa szerezte meg az első helyezést a 40, illetve a 20 ezer euró alatti kategóriában.

Lecsitítják a Jaguart: egyre nagyobb divat az oldtimerek villanyosítása

Lecsitítják a Jaguart: egyre nagyobb divat az oldtimerek villanyosítása

A kormány tízmilliókat pakolt át a Szent Jobb-díszkocsi rekonstrukciójára

A kormány tízmilliókat pakolt át a Szent Jobb-díszkocsi rekonstrukciójára

Itt az új Star Wars-sorozat első hosszú előzetese

Itt az új Star Wars-sorozat első hosszú előzetese

Védett cápák, tengeriuborkák, vidrák

Védett cápák, tengeriuborkák, vidrák

Több tízezren tiltakoztak az idegengyűlölet és az intolerancia ellen Drezdában

Több tízezren tiltakoztak az idegengyűlölet és az intolerancia ellen Drezdában

Kim Dzsong Un rakétákat lövöldözött a Japán-tengerbe

Kim Dzsong Un rakétákat lövöldözött a Japán-tengerbe