Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tiszások kivonultak a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről, majd amikor visszatértek, nem szavaztak. Emiatt viszont egy sor javaslat bukott meg. Magyar kommentben sunnyogással vádolta meg a kutyapártos képviselőket. ","shortLead":"A tiszások kivonultak a Fővárosi Közgyűlés szerdai üléséről, majd amikor visszatértek, nem szavaztak. Emiatt viszont...","id":"20250130_magyar-peter-mkkp-budapest-fovarosi-kozgyules-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcdf7d05-3bd1-45b5-b6df-02b7f4137a97.jpg","index":0,"item":"5a2ae413-ad8b-4b1e-b749-3313a2028c94","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_magyar-peter-mkkp-budapest-fovarosi-kozgyules-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 07:34","title":"Összekapott a Kutyapárt Magyar Péterrel: „Az nem felelős városvezetés, ha bárki megakasztja Budapest működését”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"689faaab-d340-4017-85b9-ba850ccd01f3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfihoz azért mentek ki a rendőrök, mert bejelentést tett arról, hogy öngyilkosságot fog elkövetni.","shortLead":"A férfihoz azért mentek ki a rendőrök, mert bejelentést tett arról, hogy öngyilkosságot fog elkövetni.","id":"20250129_Baltat-es-fejszet-dobott-a-rendorok-fele-letartoztattak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/689faaab-d340-4017-85b9-ba850ccd01f3.jpg","index":0,"item":"5246b6d5-df03-4fa9-a0f9-cba39ac40223","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_Baltat-es-fejszet-dobott-a-rendorok-fele-letartoztattak","timestamp":"2025. január. 29. 11:48","title":"Baltát és fejszét dobott a rendőrök felé, majd nem értette, miért tartóztatták le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3df478f7-5da7-41df-9109-270d99400072","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Valószínűleg a kapcsolatrendszere felhasználásával jutott hamis személyazonossághoz a bűnszervezetben elkövetett jövedéki orgazdaság miatt elítélt nő.","shortLead":"Valószínűleg a kapcsolatrendszere felhasználásával jutott hamis személyazonossághoz a bűnszervezetben elkövetett...","id":"20250130_B-Zs-ne-8-eve-volt-top-50-es-korozott-de-a-heten-ratalaltak-Munchenben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3df478f7-5da7-41df-9109-270d99400072.jpg","index":0,"item":"a97673d8-54a4-4829-bd1e-40084accf73d","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_B-Zs-ne-8-eve-volt-top-50-es-korozott-de-a-heten-ratalaltak-Munchenben","timestamp":"2025. január. 30. 20:00","title":"B. Zs.-né 8 éve volt top 50-es körözött, de a héten rátaláltak Münchenben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. január. 29. 14:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"19a02c03-c76a-4324-9cda-09e089cef6ab","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Sőt, senkitől: a kormány gyorsan kapcsolt, és eltakarította korábbi belepiszkálását a Btk.-ba. ","shortLead":"Sőt, senkitől: a kormány gyorsan kapcsolt, és eltakarította korábbi belepiszkálását a Btk.-ba. ","id":"20250130_alkotmanybirosag-buncselekmeny-covid-igazolvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19a02c03-c76a-4324-9cda-09e089cef6ab.jpg","index":0,"item":"c4e9690b-5a71-4d18-bbf1-255365605002","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_alkotmanybirosag-buncselekmeny-covid-igazolvany","timestamp":"2025. január. 30. 12:30","title":"Alkotmányos-e bűncselekménynek nyilvánítani, ha valaki visszaél az oltási igazolvánnyal? Nem az Ab-tól fogjuk megtudni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfad9afc-66ed-4947-b721-121bbc2cef91","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Szóban ismertették a minisztériumban azokat a megszorításokat, amelyekről Demeter Szilárd azonnal körlevelet írt. De vajon miért?","shortLead":"Szóban ismertették a minisztériumban azokat a megszorításokat, amelyekről Demeter Szilárd azonnal körlevelet írt. De...","id":"20250130_Titkos-kormanyhatarozatot-fecsegett-ki-Demeter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfad9afc-66ed-4947-b721-121bbc2cef91.jpg","index":0,"item":"0262f687-6ed4-4567-840f-668a5b4476e8","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_Titkos-kormanyhatarozatot-fecsegett-ki-Demeter","timestamp":"2025. január. 30. 15:38","title":"Bizalmas kormányhatározatot fecseghetett ki Demeter Szilárd","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Érkeznek az állampapírok utáni kifizetések, ez pedig láthatóan egyre jobban foglalkoztatja az embereket.","shortLead":"Érkeznek az állampapírok utáni kifizetések, ez pedig láthatóan egyre jobban foglalkoztatja az embereket.","id":"20250130_google-trends-nagy-marton-allampapir-kamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"dd04b2aa-7960-4652-af70-663a0b4e03a9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_google-trends-nagy-marton-allampapir-kamatok","timestamp":"2025. január. 30. 15:43","title":"Már látszik, mennyire érdekli a magyarokat az őrület, amit Nagy Márton ígért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42c12e46-3ed6-4cdb-84a6-1cb68d901002","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Maha Kumbh Melát 12 évente tartják Észak-Indiában, és olyankor emberek milliói igyekeznek megmártózni a hinduk számára szent Gangesz-folyóban.","shortLead":"A Maha Kumbh Melát 12 évente tartják Észak-Indiában, és olyankor emberek milliói igyekeznek megmártózni a hinduk...","id":"20250129_halalos-tomegbaleset-india-kumbh-mela-vallasi-unnep-gangesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42c12e46-3ed6-4cdb-84a6-1cb68d901002.jpg","index":0,"item":"b5ce2f32-f07b-4604-89df-8fb12791b1cd","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_halalos-tomegbaleset-india-kumbh-mela-vallasi-unnep-gangesz","timestamp":"2025. január. 29. 06:42","title":"Többeket halálra taposott a tömeg Indiában a világ legnagyobb vallási ünnepén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mintha Öland szigetén sétálnék a sűrű, magas fűben, a háttérben lágyan füstölő kis kémény, tenger- és tehénszag, susogó, alacsony fák. Tücskök zenélnek a fényes éjszakában. Így tudnám leírni a Volvo V70-est.
A Volvo először ebben a típusban próbálkozik a nagy autó, kis motor kombinációval. A célnak megfelel, ha nem is tűnik sportosnak a nagy kombi a 140 lovas géppel, minden helyzetben meglehetősen dinamikusnak bizonyult.
A korábban tesztelt Volvókhoz képest újdonság volt ebben a kocsiban a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer – amely pityegéssel jelzi, hogy figyelmetlenül váltunk sávot, 65 kilométer/óra fölött – , valamint az elalvásra figyelmeztető jelzés, amelyet nem tudtam kiprovokálni (a kettő együtt plusz 165 ezer forintért). Utóbbi lényege, hogy országúti tempónál kamerák figyelik az autó úttartását, és ha sokáig bizonytalan nyomvonalon halad, hangjelzés kíséretében megjelenik egy üzenet: tartson pihenőt. A biztonsági övek becsatolására vehemensen figyelmeztet, nem csak elöl, még a hátsó üléseken is.
A kézi váltó hibátlanul működött, a parkolófék elektronikus, ami, ha sebességbe tesszük az autót, magától kiold. A motor indítása gombnyomásra történik. A klíma kétzónás, automatikus, a befújás erősségét is lehet állítani a központi menüben. A kormány multifunkciós, a nagyszerű benne az, hogy elengedése nélkül lehet vezérelni a hangrendszert, a telefont és a tempomatot. A műszerfal kijelzői tetszetősek, az analóg számlapok hátterében a digitális kijelzők minden fontos menetadatról tájékoztatnak. Nagyautósan fordul, alulkormányozásra hajlamos, a tolatóradarnak nagy hasznát vesszük.
Csomagtartója hatalmas és széles, nyitása elektronikus, sínek, rögzítők és rejtett rekeszek teszik nélkülözhetetlenné. Nagyon tetszett a hátsó szélső ülésekbe beépített kétfunkciós gyári gyerekülés (70 ezer forint). Használata egyszerű, nem foglal el külön helyet, mert az ülésből szabadítható ki, 15-36 kiló közötti gyerekek számára ideális, kötelezővé tenném minden autógyártó számára, alapáron.
A futómű kényelmes, nagyautósan hullámzik, fiam és feleségem őszinte sajnálatára, akik a hasonlóan hajózó nagytestű autókban mindig rosszul vannak. Szerintük én vezetek rosszul. Bírtam a kocsit, a bőrfotelek süppedése, valamint a mindent belengő komfort és kényelem, a gyermekkoromra emlékeztető tehénszag, a tökéletességre fejlesztett ergonómia az általam tesztelt eddigi legjobb Volvóvá emelik a V70-est. Pedig ez nem is fullos verzió. 10,1 milliós alapárához azért szépen rápakolt a megrendelő. Az alapáras fűthető első ülések és a magyar nyelven kommunikáló fedélzeti számítógép mellett volt állítható intenzitású sebességfüggő szervokormány (60 ezer forint), xenon-fényszórók (190 ezer forint), audiorendszer (145 ezer), tolatóradar (135 ezer), Bluetooth-os telefonelőkészítés (90 ezer forintért működött is, ráadásul kiválóan). Néhány további extrával kiegészítve a V70-es tesztautó kínálati ára 11,5 millióra ugrott.
Nem olcsó autó, de azt kell, hogy mondjam, megéri. Volvót ennyire még nem kedveltem meg, pedig nem is mentem vele sokat. Kényelmes volt, megbízható, viszonylag halk és takarékos. Persze, mint minden autóban, itt is találtam hibát: a mennyezetbe épített, a biztonsági övek becsatolását kijelző kis panel rossz úton zörgött. Más zavaró tényezőre nem emlékszem, talán még az erősen túlzó fogyasztásmutatót említhetem: 6,2 literen állt, amikor leadtam az autót, ehhez képest én 8,2 literes fogyasztást mértem a főként városban megtett 300 kilométer során. A 8,2 nem rossz, de jobban örültem volna a 6,2-es átlagnak.
Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül.