szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Toyota 9,7 millió gépkocsit kíván értékesíteni jövőre, kevesebbet, mint a korábban 2009-re célul kitűzött 10,4 millió jármű - jelentette be a konszern csütörtökön.

A Toyota az emelkedő nyersanyagárakat, a beszűkülő amerikai piacot és a dráguló benzinárakat jelölte meg a célok módosítása okaként. A vállalat korábban már az idei eladási céljait is lefelé módosította: 9,5 millió járműre a korábbi 9,85 millióról.

Watanaba Katsuaki elnök szerint Japán legnagyobb autóipari cége a jövőben is a benzin-áram meghajtású hibrid járműveket állítja stratégiája középpontjába, és a feltörekvő piaci eladások növelésével akarja pótolni az amerikai és az európai kereslet visszaesését.

A cég terveiben szerepel a Prius hibrid modell amerikai (Mississippi-ben lévő telepén történő) gyártásának beindítása, egyben egyes benzinfaló modellek gyártásának visszafogása. A Toyota a Priust jelenleg Japánban és Kínában gyártja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Porsche, Audi, Maybach, Toyota - mindent lopnak

Az orosz belügyminisztérium autólopásokkal foglalkozó osztályán csupán széttárt karokkal tudják konstatálni, hogy a múlt hétvégén ellopták az idei negyvenedik Porsche Cayenne terepjárót, s hogy az autótolvajok egyre felkészültebbek.

Hét nap gazdaság

Toyota

A japán Toyota nyolcszáz munkahelyet szüntet meg a Lexus hobbiterepjárókat és luxusautókat exportra gyártó...

Hét nap gazdaság

Toyota Prius

Toyota Prius hibrid autóból az amerikaiak tavaly többet vettek, mint a több mint egy évtizede a benzinfaló városi...

MTI/hvg.hu Autó

Már a Toyota a világ legnagyobb autógyártója

A hetven éve alapított japán autóipari vállalat, a Toyota amerikai vetélytársai fölé kerekedett: a General Motorst megelőzve immár a világ legnagyobb autógyártója, az amerikai piacon eladott járműveket tekintve a Fordot megelőzve a második, és csak kevéssel szorul a GM mögé.