szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elindult hódító útjára nálunk is a Skoda Superb. Az új generációs felső-középkategóriás autóból idén 500 eladását tervezik. Erősségei a Twindoor csomagtérajtó, az AFS intelligens világítás, az összkerékhajtás és a választható 260 lovas V6-os motor, illetve a DSG duplakuplungos váltó.

Skoda Superb
© Skoda
Nagyjából azonos hosszúsága mellett jelentősen megnövelt térkínálatával, az új Superb elöl keresztben beépített motorjának köszönhetően elődje eleve bőséges belső méreteit is csaknem minden tekintetben felülmúlja. Ez mindjárt az első lábtérben kezdetét veszi, amely a sebességváltó áthelyezésének köszönhetően megnövekedett, a középső alagút pedig karcsúbb kialakítást kapott. A hátsó lábtér egyedülálló kényelmet kínálva további 19 milliméterrel nőtt. Az új Skoda Superb hosszúsága 4838, szélessége 1817, magassága 1462 milliméter.

A felszereltség gazdagodott, rendelhető érintőképernyős technikával működő és a gyors adathozzáférést 30 gigabájtos merevlemezes tárolójával biztosító új navigációs rendszer, valamint kétzónás automatikus légkondicionáló.

© Autómenedzser
A Skoda mérnökei által kifejlesztett és szabadalmaztatott, egyedülállóan variálható „Twindoor” csomagtér-fedél megoldás kifejezetten gyakorlatias, funkcionális és robusztus megoldást kínál. A hátsó nyílás ugyanis igény szerint – ha csupán egy mozdulattal, kisebb tárgyat kívánunk betenni vagy kivenni – részben, csak a fedél felnyitásával is szabaddá tehető. A csomagtér-fedél fogantyúja alatti két gombbal azonban az elektromechanikus reteszelés oldásával akár a teljes, az ablakkal együtt mozgó hátsó ajtó is felnyitható, kényelmes pakolási lehetőséget kínálva a terjedelmesebb tárgyak esetében is. A hátsó ablak mögé épített harmadik féklámpa rövid felvillanása jelzi, amikor a záró mechanizmus elektromos léptetőmotorjai a fedél mindkét részét reteszelték. A jól kihasználható csomagtér-nyílás e megoldással mintegy kétszeresére növelhető. Álló hátsó ülések mögött 565 liternyi térfogat várja a csomagokat, ami 85 literrel haladja meg az elődét. A hátsó üléseket lehajtva viszont ez az érték már 1670 literre nő, amivel e szegmens ferdehátú modelljei sem könnyen kelhetnek versenyre.

Motorok (Oldaltörés)

Az 1,9 literes TDI PD a dízelmotorok alapkonstrukciója, a legkedvezőbb árfekvésű, mégis kellő teljesítményű belépés lehetőségét kínálva a Superb sorozatba. A négyhengeres teljesítménye 77 kW (105 lóerő), 250 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát pedig 1900 percenkénti fordulatszámnál éri el. A 100 kilométerenként 5,7 literes átlagfogyasztással e motor rendkívül gazdaságosnak számít (gyári adat), s kilométerenként 151 gramm szén-dioxid-kibocsátásával környezetkímélő erényeiről is tanúbizonyságot tesz. E változat végsebessége 190 kilométer/óra, a 0-100 kilométer/óra gyorsuláshoz pedig az alapdízel 12,5 másodpercet igényel. Teljesítményét ötfokozatú manuális sebességváltó továbbítja az első kerekek felé.

Skoda Superb
© Skoda
A dízelek következő teljesítménylépcsőjét a 2.0 TDI PD alkotja, 103 kW (140 lóerő) teljesítménnyel. Maximális forgatónyomatéka az 1800 és 2500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 320 newtonméter, ami álló helyzetből 10,2 másodperc alatt gyorsítja a Superbet 100 kilométer/órás tempóra, s 207 kilométer/óra végsebességet biztosít számára. A kombinált hajtóanyag-fogyasztás 100 kilométerenként 5,9 gázolaj. A kombinált szén-dioxid-kibocsátás 155 grammra adódik kilométerenként.

Még magasabb igények kielégítésére készül a 2.0 TDI, amely common-rail közvetlen befecskendezéssel működik. Teljesítménye 125 kW (170 lóerő), forgatónyomatéki maximuma pedig 1750 és 2500 percenkénti fordulatszám között 350 newtonméter. A Superb kombinált hajtóanyag-fogyasztása ezzel a motorral 6 liter, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 159 gramm. A csúcssebesség 222 kilométer/óra, s a csúcsdízel álló helyzetből 8,8 másodperc alatt gyorsítja a Superbet 100 kilométer/órás tempóra. A két erősebb dízelhez egyaránt hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, de a hatfokozatú kettős tengelykapcsolós, automatizált váltómű (DSG) is rendelkezésre áll. A dízelrészecske-szűrő mindegyik változat alapfelszereltségében szerepel.

A benzinesek kínálatát teljes mértékben a közvetlen benzinbefecskendezés jellemzi. Az 1,4 literes, négyhengeres TSI most debütál a Superb palettáján, s viszonylag kis hengerűrtartalma ellenére is 92 kW (125 lóerő) teljesítményt és 200 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínál, amely az 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre áll. A kompakt, feltöltött aggregát mindössze 10,5 másodperc alatt gyorsítja az új Superb modelleket nulláról 100 kilométer/órára, s 201 kilométer/óra legnagyobb sebességet biztosít. Kombinált hajtóanyag-fogyasztása a gyári sajtóanyag szerint 6,6 liter 100 kilométerenként. Kombinált szén-dioxid-kibocsátása 157 gramm kilométerenként.

© Autómenedzser
Az új Superb legnépszerűbb benzinmotorja várhatóan a 118 kW (160 lóerő) teljesítményű 1,8 TSI lesz. Legnagyobb forgatónyomatéka az 1500 és 4200 percenkénti fordulatszám közötti tartományban eléri a 250 newtonmétert, s az elsőkerékhajtású Superb számára 220 kilométer/óra csúcssebességet biztosít. A 0-100 kilométer/óra gyorsuláshoz e motorral 8,6 másodperc szükséges, a kombinált hajtóanyag-fogyasztás 7,6 literre adódik 100 kilométerenként, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 180 gramm. Az 1,8 TSI erőforráshoz hatfokozatú manuális sebességváltó mellett a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós, automatizált váltómű (DSG) is rendelkezésre áll.

A csúcsmodellt 191 kW (260 LE) teljesítményű, új 3,6 FSI V6-ossal vértezik fel, 2500 és 5000 közötti fordulatszám-tartományban 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Kombinált hajtóanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 10 liter, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 238 gramm. Ez az erőforrás mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a csúcsmodellt, amelynek sebességmérője 250 kilométer/órát is mutathat. A V6-os 3,6 FSI kizárólag az automatizált hatfokozatú DSG váltóművel kapható, s hatalmas erejét állandó összkerékhajtás segítségével adja át megbízhatóan az útfelületre. A rendszer változó nyomatékelosztással működik, amit a negyedik generációs Haldex-tengelykapcsoló elektronikus szabályozással végez. Normál tapadási viszonyok közepette a motor teljesítménye 100 százalékban az első kerekek felé irányul, ám szükség esetén a hátsó kerekekhez akár 2000 newtonméter is vezérelhető.

További információk, árak az Autómenedzser autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Ötcsillagos az új Skoda Superb töréstesztje

Az új Škoda Superb öt csillagot szerzett a független EuroNCAP töréstesztjei során, ami a lehető legjobb minősítésnek számít. A kiváló eredményhez a térdlégzsák is hozzájárult.

automenedzser.hu Autó

A Skodák palotája

Egyszerűen skodálatos. A Skoda mindig is izgalmas autókat gyártott, a Superb különb mindegyiknél. Mindent beletettek a csehek ebbe az autóba, Laurin & Klement felszereltséggel valódi felső-középkategóriás prémiumautó.

hvg.hu Autó

Superb: egyetlen miniszter sem érdemel jobb autót

Bemutatták a cégautópiacot átrendező Skoda Superbet. A cseh óriás már nem csupán a VW Passatnak jelenthet problémát, hanem még az Audi háza táján is okozhat szemrángást. Nagy, tetszetős, izgalmas - és nem drága.