Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"827530dc-c210-4697-8d9b-f63d162cef1f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar adófizetők pénzéből jutott a kormánymédiának és a református egyháznak is.","shortLead":"A magyar adófizetők pénzéből jutott a kormánymédiának és a református egyháznak is.","id":"20250102_Szlovakia-magyar-kormany-kozpenz-foci-tamogatas-euro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/827530dc-c210-4697-8d9b-f63d162cef1f.jpg","index":0,"item":"7f72006a-8911-4860-acbd-bfe02696c50a","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Szlovakia-magyar-kormany-kozpenz-foci-tamogatas-euro","timestamp":"2025. január. 02. 10:47","title":"Ötmillió euróval támogatta a szlovák focit a magyar kormány 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"047202ca-26df-45c5-a5b3-69cba04bdaf4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tavaly kevesebb Tesla talált gazdára, mint 2023-ban, de az utolsó negyedév igen jól alakult.","shortLead":"Tavaly kevesebb Tesla talált gazdára, mint 2023-ban, de az utolsó negyedév igen jól alakult.","id":"20250103_visszaestek-a-tesla-eladasai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/047202ca-26df-45c5-a5b3-69cba04bdaf4.jpg","index":0,"item":"cabbafe9-d035-49dd-8ab6-ada22f72aa33","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_visszaestek-a-tesla-eladasai","timestamp":"2025. január. 03. 09:02","title":"Visszaestek a Tesla eladásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27b5bd98-8043-4472-ad36-f2839ffda1be","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Hyundai Creta Electric egy feltöltéssel több, mint 470 kilométert képes megtenni.","shortLead":"A Hyundai Creta Electric egy feltöltéssel több, mint 470 kilométert képes megtenni.","id":"20250103_itt-az-elektromos-suzuki-vitara-uj-koreai-kihivoja-hyundai-creta-electric","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27b5bd98-8043-4472-ad36-f2839ffda1be.jpg","index":0,"item":"c52729ed-3516-424d-b9a0-b604adc79de0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_itt-az-elektromos-suzuki-vitara-uj-koreai-kihivoja-hyundai-creta-electric","timestamp":"2025. január. 03. 09:52","title":"Itt az elektromos Suzuki Vitara új koreai kihívója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5842b1b-4f79-471b-b04a-8db2b47a5265","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az FBI szerint semmi sem utal arra, hogy nem egyedül követte volna el Samszúd bin Dzsabbar a merényletet.","shortLead":"Az FBI szerint semmi sem utal arra, hogy nem egyedül követte volna el Samszúd bin Dzsabbar a merényletet.","id":"20250102_fbi-New-Orleans-i-merenylet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5842b1b-4f79-471b-b04a-8db2b47a5265.jpg","index":0,"item":"9ea9ec32-f84b-465e-a161-4d5498a4e942","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_fbi-New-Orleans-i-merenylet","timestamp":"2025. január. 02. 18:21","title":"FBI: Nem voltak társai a New Orleans-i merénylőnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3bf5c5a-4f49-4554-88b5-c03cd5814ea9","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Január elsejével a Gazprom nem exportál tovább gázt Ukrajnán keresztül, így a magát Dnyeszter Menti Köztársaságnak nevező orosz bábállamba sem küld többet, bár ha akarna, megtehetné.","shortLead":"Január elsejével a Gazprom nem exportál tovább gázt Ukrajnán keresztül, így a magát Dnyeszter Menti Köztársaságnak...","id":"20250103_moldova-transznisztria-gazellatas-gazprom-moszkva-tiraszpol-chisinau","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3bf5c5a-4f49-4554-88b5-c03cd5814ea9.jpg","index":0,"item":"dfcbf621-379b-47a0-b400-156d283840db","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_moldova-transznisztria-gazellatas-gazprom-moszkva-tiraszpol-chisinau","timestamp":"2025. január. 03. 18:05","title":"A moldovai orosz kamuállam vezetői nem kérnek az uniós gázból, pedig nekik semmilyen sincs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54.jpg","index":0,"item":"5654a0c3-d9f0-483d-9590-b69d1c600fee","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","timestamp":"2025. január. 02. 08:00","title":"Tóta W.: Dáridó Donalddal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","shortLead":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","id":"20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631.jpg","index":0,"item":"3843f5ef-6791-4596-93de-96318f50bc35","keywords":null,"link":"/elet/20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","timestamp":"2025. január. 03. 15:53","title":"A hétvégén még kell a jégkaparó, majd vasárnap jön egy melegfront","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6517552-fecf-46e8-9ac6-1f353c436b7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 34 éves férfi két gyerek édesapja volt. ","shortLead":"A 34 éves férfi két gyerek édesapja volt. ","id":"20250102_letavertes-tuzijatek-halalos-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6517552-fecf-46e8-9ac6-1f353c436b7e.jpg","index":0,"item":"6d88bdb6-10bb-4b77-86d3-08417c948d51","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_letavertes-tuzijatek-halalos-baleset","timestamp":"2025. január. 02. 10:36","title":"Engedélyköteles tűzijáték okozhatta a szilveszteri halálos balesetet Létavértesen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legkisebb autóját is felcicomázta az Audi, a nappali fénycsík a látványról, a közös nyomócsöves dízelmotor a sportos és takarékos menetről gondoskodik.
Sokat számít a facelift, főként, ha van értelme is. Az Audi A3 megújulása szemmel és tapintással is nyomon követhető, az autó orra nagyon szép lett, a különleges fényforrások bámulatosan hangulatosak, tátották is a szájukat az utcán a járókelők. Az új lámpák mellett minőségében javult a beltér, bővült az autó technikai tudása, új a kétliteres TDI és megsokszorozódott az extralista oldalainak száma.
A kerek levegőbeömlők, a hibátlan illesztések maradtak, az anyagválasztás jó, az új műszeróraegység kifejezetten szép, a sportos kormány jó fogású, multifunkciós. Az A3-as valódi prémiumautó, a fehér szépségben ülésfűtés, parkolóautomata, két SD-kártyás, DVD-navigációs, hatlemezes cédétáras szórakoztató és információs rendszer (MMI) kényeztet, a klíma automatikus és kétzónás, a futómű keménysége állítható. A telefon Bluetooth-os összeköttetése működik, a navigáció pontos és Pest megyét jól ismeri.
Az, hogy az MMI bekerült az Audi A3-ba, sokat elárul a márka törekvéseiről, a Xenon-fény, az ESP és az alap hat légzsák a biztonságérzetünkért felel. Rossz pont, hogy a rendszer csak a vezető biztonsági övének bekapcsolására figyelmeztet. A peres 17 hüvelykes gumik a sötétszürke könnyűfém felnikkel a sportosságot hangsúlyozzák, pedig ott díszeleg a TDI-felirat a kocsi fenekén. Úgy néz ki, mint egy S3-as, pedig nem az, de a sportosság illúziója alapáras egy ilyen kétliteres, háromajtós dízelben. A kézi váltó, a pontos kormány és a feszes futómű partner a száguldásban, de a városi dugókban sem idegesítő. Ezért lepett meg a teszt végén a kedvező fogyasztás: a kis Audiba a 700 kilométeres egyhetes autókázás alatt vegyes használatban, tempós és bedugult szakaszokkal 6,1 liter gázolajat préseltem száz kilométerenként. Lehet, ebben közrejátszott, hogy a fedélzeti számítógép folyamatosan jelzi a legoptimálisabb sebességfokozatot. Lassan, de biztosan megtanítja a vezetőt az autó, hogyan közlekedjék takarékosan.
Bár kifejezetten jól néz ki a háromajtós verzió, mégis a Sportback ötajtós a nyerő széria, a beszállás ugyanis elég körülményes, 180 centi fölött komoly kihívás. El lehet benne férni, négy felnőttel kipróbáltam hosszabb távon is. Panasz csak a fejbeverős, hajletépős, marasztalós be- és kiszállás miatt érte az autót, de emiatt sok. Biztosan a sportülések teszik, a szűk ajtónyílás és a peres gumik miatti aszfaltközelség. Nekem nem volt bajom, igaz, én már hozzászoktam, a bőr ülés jól tart, nem fárasztja a hátat. A nagyméretű oldalsó visszapillantók könnyűvé teszik a parkolást és a manőverezést, az első, hátsó parkolóradar révén az autó képes magától is beparkolni. A VW-ből jól ismert kütyü érzékeli a megfelelő helyet és bekormányozza az autót probléma nélkül.
A futómű alaphangon is kemény, az adaptív mágneses töltésű lengéscsillapítók sportosra állításával azonban betonná változik, úgy pattog, mint egy harci szekér. A Bimbó úton lefelé az összes nem létező tejfogam kihullott. A kanyargós utakat nagyon szereti, szépen tolja az orrát.
A 140 lovas CR TDI jól muzsikál, kicsit hangosabban, mint például a Passatban, vagy a Skoda Octaviában. Ez meglepett, de nem zavart, főleg, hogy a kipufogó hangja szebben szólt azokénál.
Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.
Az Audi a többi gyártót fricskázza az új erőművel. A luxusterepjáróba a Le Mans-i háromszoros győztes dízel versenyautó motorját építették be, megalkotva így a világ legerősebb SUV-ját. Csodálatos autó, ám bármennyire lenyűgöző a vezetése, értelmetlen teremtmény, egyetlen dolga a világban, hogy hirdesse, a teljesítmény hajszolásában nincs megállás.
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.
Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a győri TT-sorozat csúcsmodellje nyáron érkezik a kereskedőkhöz, de már rendelhető 13,5 millió forintos alapáron. A 272 lovas összkerekes felnőtt a feladathoz, valódi élményautó.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.