© Autómenedzser |
Magyarországot az átlagnál jobban érintette a visszaesés: míg 2008 utolsó három hónapjában a személyautók értékesítése Európában 20 százalékkal zuhant, addig nálunk 23 százalékos volt a negatívum. Ugyanez a tendencia érvényesült az abroncsok piacán is: az európai 10 százalékos visszaesés nálunk 13 százalékos volt.
Az idei trend a környezetvédelem és a takarékosság, a piacon elszaporodtak a "zöldgumik". Ezek kisebb gördülési ellenállásúak, könnyebbek, környezetbarátabb adalékokkal készülnek és újrahasznosításuk is hatékonyabb.
A gumigyártók tudomásul veszik, hogy az autipar a padlóra került, ám pánik helyett tovább fejlesztenek, hisz a kiút a válságból csak előre vezet. Bár jelentősen visszaesett az európai újautó-piac, a gumigyártók a tavasz beköszöntével sorra mutatják be újabb modeljeiket. A Goodyear világszerte 50 terméket vezet be, nálunk mostantól három új gumit kínálnak, egy különleges kettős futófelületű esőgumit (előnye, hogy a futófelület kopásával a mintázat nem tűnik el, hanem a különböző vegyi rétegeknek köszönhetően átalakul, új csatornák jelennek meg, amelyek kopottan is biztosítják a vízelvezetést), egy zöldgumit, illetve egy olcsóbb minőségi abroncsot a szlovén Sava kínálatában.
B. Cs.