szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az autóiparnak nyújtott támogatás növelését szeretné látni az Európai Parlament (EP), szerdai strasbourgi ülésén elfogadott állásfoglalása szerint.

Az európai gépjárműipar közvetve vagy közvetlenül 12 millió alkalmazottat foglalkoztat, amely az Európai Unió munkaerő-állományának 6 százalékát teszi ki. Az EP-állásfoglalás szerint "a tagállamok által nemzeti szinten elfogadott rövid távú intézkedések megzavarhatják az egységes piacon kialakult versenyt, hosszú távon kárt okozva a versenyképességnek". Ezért a testület felhívja a tagállami kormányokat képviselő Tanácsot és az EU "kormányát", az Európai Bizottságot, hogy "gyorsítsák fel, egyszerűsítsék és jelentősen növeljék meg az autóiparnak nyújtott pénzügyi támogatás mértékét az Európai Beruházási Bankon keresztül, valamint az alacsony kamatú hitelekhez állami garanciák nyújtásával".

Gurmai Zita szocialista EP-képviselő a vitához benyújtott írásbeli hozzászólásában úgy vélekedett, hogy a közeljövőben nem várható az autóipari kereslet növekedése, de a tisztességes versenyfeltételek megteremtésével az EU "nemcsak a válság leküzdésében, hanem annak szociális következményei enyhítésében is komoly szerepet vállalhat".

* * * Lakástámogatás meglévő és vállalt gyermekek után

A lakástámogatási rendszer egyik legfontosabb eleme a Családi Otthonteremtési Kedvezmény (CSOK). Az igénylők lakáscéljuk megvalósításához 600 ezer és 10 millió forint közötti összeget kaphatnak meglévő és vállalt gyermekük után. A Bankmonitor CSOK kalkulátorával a támogatási jogosultság könnyen ellenőrizhető, de azt is meg lehet tudni, hogy igényelhető-e a támogatáshoz kapcsolódó kedvezményes CSOK-hitel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Pelenkázni kell az autóipart - állami támogatás nélkül nem megy

A fogyasztói pesszimizmus, az emelkedő munkanélküliség és a gazdasági kilátásokat övező bizonytalanság visszatartja a fogyasztókat a tartós javak, így az autók vásárlásától – állapítja meg elemzésében a Concorde. A tavalyihoz hasonló, illetve azt meghaladó értékesítés csak azokban az országokban tapasztalható, ahol kormányzati ösztönző programok indultak, például Kínában (24 százalékos növekedés) Németországban (21,5 százalékos emelkedés) vagy Brazíliában (2 százalékos csökkenés).

MTI Gazdaság

A Fiat mégsem fuzionálna a PSA/Peugeot-Citroennel

Az olasz Fiat SpA autóipari cég nem terjeszt az igazgatótanács elé fuzionálásra vonatkozó javaslatot egy versenytárssal – olvasható az olasz cég pénteki közleményében, azután, hogy lapértesülések jelentek meg a Fiat és a francia PSA/Peugeot-Citroen fuzionálási szándékáról.

MTI Autó

4100 eurós nyereségrészesedést kapnak a VW dolgozói

Miközben a világ néhány nagy autógyára állami segélyért esedezik, a német Volkswagen hat németországi üzemében 4100 eurós nyereségrészesedést kapnak a dolgozók a cég jó tavalyi eredménye nyomán, 10,8 százalékkal többet a 2007-es eredményből tavaly fizetett 3700 eurónál.

MTI Gazdaság

Menthetetlen az amerikai autóipar?

Fogy a remény, hogy a kisautó-programok megmentik az amerikai autóipart, a piacnak ez a szegmense bedugult - írta a hétfői The Wall Street Journal, a gyártók azonban továbbra is reménykednek.

MTI Autó

Magyar tulajdonosa is lehet a német Opelnek

A németországi Opel-kereskedők beszállnának az Opelbe. Az amerikai General Motors tulajdonában lévő német autógyár kereskedői reményüket fejezték ki, hogy az Opel tőkerészesedéssel való megmentésében a vállalat többi európai kereskedője is részt vesz majd. Végleges döntés az ügyben május közepére várható.