Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"25b288a3-4482-40c5-92ff-cffa7dfa1eba","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Cosmoprof Bologna 2025 nem csupán egy újabb szépségipari szakkiállítás volt – tökéletesen tükrözte, milyen gyorsan változik az iparág. Farkas Zsolt beszámolója.","shortLead":"A Cosmoprof Bologna 2025 nem csupán egy újabb szépségipari szakkiállítás volt – tökéletesen tükrözte, milyen...","id":"20250520_marketing-avolut-markahuseg-hianycikk-szepsegipar-marka-Cosmoprof-Bologna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25b288a3-4482-40c5-92ff-cffa7dfa1eba.jpg","index":0,"item":"2fca2314-c758-4636-97d2-b4e3e41f7280","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_marketing-avolut-markahuseg-hianycikk-szepsegipar-marka-Cosmoprof-Bologna","timestamp":"2025. május. 21. 07:37","title":"A márkahűség hiánycikk 2025-ben – állítják a szépségipari márkák a Cosmoprof Bolognán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bdf7b22e-4b44-4ae8-baf7-2384912b35d9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Becsey Zsolt diplomataként és a második Orbán-kormány államtitkáraként is EU-s ügyekkel foglalkozott, és úgy véli, hogy egy tagállam csatlakozásáról a parlamentnek és nem népszavazásnak kell döntenie, már csak azért is, mert utóbbi esetben Magyarország sem került volna be az unióba.","shortLead":"Becsey Zsolt diplomataként és a második Orbán-kormány államtitkáraként is EU-s ügyekkel foglalkozott, és úgy véli...","id":"20250521_becsey-zsolt-ukrajna-eu-orban-kormany-belpolitika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdf7b22e-4b44-4ae8-baf7-2384912b35d9.jpg","index":0,"item":"b0c37c64-3da6-4d7c-ac47-6c3fa8108a46","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_becsey-zsolt-ukrajna-eu-orban-kormany-belpolitika","timestamp":"2025. május. 21. 09:58","title":"Volt fideszes EP-képviselő: Feltételek és határidők ismerete nélkül azt mondani, hogy nem vesszük fel Ukrajnát, komoly politikai hiba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"898409d5-597a-4baa-a884-d0e0f1627639","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Két hetük volt, hogy megutáltassák magukat egymással.","shortLead":"Két hetük volt, hogy megutáltassák magukat egymással.","id":"20250521_Szornyu-volt-Ryan-Goslinggal-egyuttelni-meselte-Michelle-Williams-a-Kek-valentin-forgatasarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/898409d5-597a-4baa-a884-d0e0f1627639.jpg","index":0,"item":"44bc72d3-7206-483a-8a2f-cadae74c8dc6","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Szornyu-volt-Ryan-Goslinggal-egyuttelni-meselte-Michelle-Williams-a-Kek-valentin-forgatasarol","timestamp":"2025. május. 21. 10:14","title":"Szörnyű volt Ryan Goslinggal együtt élni – mesélte Michelle Williams a Blue Valentine forgatásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"627c20a6-7738-4e0c-ad88-8d70b2c79bdf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A teljesen új Fiat Grande Panda 4× duplamotoros elektromos összkerék-hajtással debütált.","shortLead":"A teljesen új Fiat Grande Panda 4× duplamotoros elektromos összkerék-hajtással debütált.","id":"20250521_feltamadt-az-apro-olasz-legenda-vadonatuj-fiat-grande-panda-4x4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/627c20a6-7738-4e0c-ad88-8d70b2c79bdf.jpg","index":0,"item":"0155c277-10b7-424c-8b97-38f637f245a6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_feltamadt-az-apro-olasz-legenda-vadonatuj-fiat-grande-panda-4x4","timestamp":"2025. május. 21. 07:59","title":"Feltámadt az apró olasz legenda, itt a vadonatúj 4x4-es Fiat Panda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"158280eb-b94d-4c34-a368-5473f4f77b91","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyarország több százezer köbméter földgázt és sok százezer hordó kőolajat vett a közép-ázsiai államtól.","shortLead":"Magyarország több százezer köbméter földgázt és sok százezer hordó kőolajat vett a közép-ázsiai államtól.","id":"20250520_Orban-Viktor-Ilham-Alijev-azeri-elnok-Karmelita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/158280eb-b94d-4c34-a368-5473f4f77b91.jpg","index":0,"item":"75209441-8c33-40b9-b7d2-88dbebe2c441","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Orban-Viktor-Ilham-Alijev-azeri-elnok-Karmelita","timestamp":"2025. május. 20. 13:38","title":"Orbán Viktor a Karmelitában tárgyalt az azeri elnökkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a869519c-f02b-45e5-9a77-da57625c8e3f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A hitelintézetek a saját helyzetüket sem látják valami fényesen, a külső és belső gazdasági környezetet pedig még rosszabbnak értékelik.","shortLead":"A hitelintézetek a saját helyzetüket sem látják valami fényesen, a külső és belső gazdasági környezetet pedig még...","id":"20250520_A-bankok-szerint-romlott-a-helyzet-es-meg-romlani-fog","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a869519c-f02b-45e5-9a77-da57625c8e3f.jpg","index":0,"item":"e999a41b-0af3-460c-b297-69b17a244f50","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_A-bankok-szerint-romlott-a-helyzet-es-meg-romlani-fog","timestamp":"2025. május. 20. 15:39","title":"A bankok szerint romlott a helyzet, és van még lejjebb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6a6a381-d30e-4818-ada9-0c0793d2beeb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Földtől mintegy 40 fényévre található TRAPPIST-1 rendszer bolygóin rengeteg víz lehet, ami miatt nem kizárt, hogy élet is van az égitesteken.","shortLead":"A Földtől mintegy 40 fényévre található TRAPPIST-1 rendszer bolygóin rengeteg víz lehet, ami miatt nem kizárt...","id":"20250520_trappist-1-csillagrendszer-exobolygo-viz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6a6a381-d30e-4818-ada9-0c0793d2beeb.jpg","index":0,"item":"ecd20bee-9852-4aaf-93fc-62e32e3020c9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_trappist-1-csillagrendszer-exobolygo-viz","timestamp":"2025. május. 20. 18:03","title":"Úszhat a vízben hét bolygó, amik olyanok, mint a Föld","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a15f1fd-8941-45c1-bd5f-032d32689214","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Rekordot döntenek az esetszámok, ezért oltani kezdik a legveszélyeztetettebbeket.","shortLead":"Rekordot döntenek az esetszámok, ezért oltani kezdik a legveszélyeztetettebbeket.","id":"20250521_gonorrhea-vakcina-oltas-anglia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a15f1fd-8941-45c1-bd5f-032d32689214.jpg","index":0,"item":"d434b21f-e8c9-4d03-8a9b-7dabb985bdf0","keywords":null,"link":"/elet/20250521_gonorrhea-vakcina-oltas-anglia","timestamp":"2025. május. 21. 14:59","title":"Csecsemőknek kifejlesztett vakcinával harcolnak a kankó ellen Angliában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kategóriájában először összkerékhajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb kisáruszállítója. A 4Motion magas felára azonban csak profi felhasználóknak éri meg.
Komfortos, személyautós a beltér, praktikus, ergonomikus, ingerszegény környezet félautomata klímával és ülésfűtéssel (58 ezer forintért) megspékelve. A mezei Caddyhez képest a mezőjáró négyszernégyest komolyabban szerelték fel: alapból jár hozzá ESP elektronikus stabilizáló program, EDS (elektronikus differenciálzár), hegymenet-asszisztens, és a 4Motion kivitelre hangolt hatfokozatú manuális sebességváltó. A kormány négy irányba állítható, a vezetőülés magassága szabályozható. A műszerfal az ötös Golfból és a Touranból lehet ismerős, a fedélzeti számítógép büszkén hirdeti az autó akár 1100 kilométeres hatótávolságát.
Hasznos teherbírása 730 kiló, extraként maximum 800 kilogrammra bővíthető, legnagyobb össztömege 2,2 tonna lehet, legfeljebb 1,5 tonnás tömeget vontathat. A könnyebb rakodás érdekében a dobozos Caddy 3,2 köbméteres raktere (a Maxi kivitel 4,2 köbméteres) egyrészt tágas, másrészt különösen jól hozzáférhető a 70 centi szélesre nyíló utasoldali tolóajtón, illetve a felárért rendelhető második tolóajtón át. Tesztautómban Cargo válaszfal (felára 123 ezer forint) (előrehajtható válaszfallal és utasüléssel) segítségével könnyedén teljesíthettem feleségem kívánságát: 2,2 méteres lapra szerelt akasztós szekrényt kapott tőlem. Néhány perces agymunkába és több száz elhalt agysejtembe került, amíg rájöttem a válaszfal nyitjára. A műszaki leírást nem találtam meg az autóban, csak miután végre megfejtettem a titkot: egy mozdulattal felhajtható az ülőlap, majd lehajtható a fejtámlával együtt a hátlap. A bibi ekkor jött, ugyanis az ülés nem feküdt síkba, így a sarka megakadályozta, hogy előre nyissam a válaszfalat. Addig kínlódtam, míg elfáradtam és ráhuppantam az összecsomagolt ülésre. Na, ez volt a megoldás: az előválasztó kar lenyomásával együtt az ülést is nyomni kellett, és láss csodát, teljesen eltűnt a vízszintes síkjában. Így a válaszfal ajtaja előrecsuklott, rögzíteni egy karral lehet. Sikerült is az így felszabadított raktér közel egytizedét elfoglalnom áruval. Ez is jóval több volt, mint amennyit egy személyautóba bepréselhettem volna.
A dobozos Caddy vásárlója választhat a szárnyasan nyíló, osztott hátsó ajtó és a nagy helyet elfoglaló, felfelé nyíló hátsó ajtó között, a tesztautóban az előbbi volt. Egyszerűbb pakolni, ráadásul kibillenthető, így teljesen rá lehet tolatni az árukiszolgáló rámpára. A raktérben 6 rögzítőgyűrűvel lehet az árut biztonságosan szállítani.
A VW Caddy összkerékhajtásáról Haldex 4 lamellás tengelykapcsoló gondoskodik, amely a hajtóerőt ezredmásodperceken belül pontosan oda juttatja, ahol szükség van rá. 31 fokos emelkedőkön is képes felkapaszkodni, de vannak korlátai: 15 fokos rámpaszög, 15 fokos első- és 23 fokos hátsó terepszög. Futóműve kemény, munkaautós, 20 milliméterrel magasabb, mint az elsőkerekes Caddy-változatoké, szériakerekei 15 hüvelykesek. Kátyúkon nagyot csattan a hátsó fertály.
A biztonsági öv becsatolására nem figyelmezteti sem a vezetőt, sem az utast, kellemetlenül hangosan és pontatlanul működik a tolóajtó, a kézifék olyan hangosan reccsen a kongó tér miatt, hogy nem ajánlatos késő éjjel hazaérni, biztosan felébred a család.
A motor állati hangos, ám jó volt megint találkozni a VW kihalófélben lévő PDTDI-jével, a folyamatosan szuszogó 105 lovas 1,9 literes ősmocival. Tiszteletet parancsol és megnyugtató a több mint 1000 kilométeres hatótáv. Természetesen üresen, és a teherautókra vonatkozó közlekedési szabályok, sebességhatárok betartásával, országúti használatban. Hetvennel 1300-as fordulaton 3,7-et fogyaszt a komputer szerint az autó, nyolcvannál felmegy 3,8-ra. Az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben 6,5 literes átlagfogyasztást mértem száz kilométerenként. A kormány és a váltó VW-hez méltón precíz.
Ha nem is ítélet, de védhető vélemény, hogy a hetes BMW a most kapható legjobb luxuslimuzin. Vezettem Maybach-ot, Audi A8-at, Volkswagen Phaetont, Jaguar XJ-t és Lexus LS-t - álomautók, de amit tudnak, azt mind nyújtja a megújult, ötödik generációs BMW 7. Nyomatékos belépő motorja a maga 245 lóerejével könnyedén, ha kell, sportosan mozgatja a kéttonnás terhet, miközben átlagfogyasztása 10 liter alatt marad.
A tisztaságot és a környezetvédelmet jelképező, zöld színnel kiemelt fehér gyöngyház ruhát kapott a 308 HybrideHDi tanulmány, a 2007-es Frankfurti Autószalon Peugeot-standjának környezetvédelmi emblémája. A Városliget zöldellő sétányain komoly feltűnést keltett, de villanyüzemével nem zavarta sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok nyugalmát.
Rongyrázós jelenség a Mercedes-Benz GLK. Zavarba ejtően megbámulják, nem könnyű vele felszívódni. Vezetni élmény, birtokolni álom, rettenetesen drága, sokat fogyaszt, de terepen sem ijed meg.
Jól variálható, nagy teherbírású, tágas családi autó a Dodge Journey. Hétszemélyes, praktikus, kiváló a hangrendszere, háromzónás a klímája, mégsem kellene. A kétliteres VW-traktorszív kiábrándító.
Tavasz van, tűz a nap, megérdemlem, hogy kicsit kirúgjak a hámból. Végre arra használok egy BMW-t, amire a tervező szánták. Megyek vele, mint az állat.
Nagyon más, mint az eddigi Daewoo-klónok, a Cruze igazi európai autó, még akkor is, ha nemzetközi csapat fejlesztette Koreában. Ütős a formája, minőségi a beltere, jól felszerelt, kényelmes a futóműve, olcsó – csak kellene bele egy jó benzinmotor.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
A szabad sajtót törvényen kívül helyező abszurd jogszabályt nem lehet betartani, mert nem ír elő semmit, csak azt, hogy Lánczi Tamás és szuverenitásvédelminek nevezett csapata a kormánypárttal karöltve bármit megtehessen.