szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kategóriájában először összkerékhajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb kisáruszállítója. A 4Motion magas felára azonban csak profi felhasználóknak éri meg.

Komfortos, személyautós a beltér, praktikus, ergonomikus, ingerszegény környezet félautomata klímával és ülésfűtéssel (58 ezer forintért) megspékelve. A mezei Caddyhez képest a mezőjáró négyszernégyest komolyabban szerelték fel: alapból jár hozzá ESP elektronikus stabilizáló program, EDS (elektronikus differenciálzár), hegymenet-asszisztens, és a 4Motion kivitelre hangolt hatfokozatú manuális sebességváltó. A kormány négy irányba állítható, a vezetőülés magassága szabályozható. A műszerfal az ötös Golfból és a Touranból lehet ismerős, a fedélzeti számítógép büszkén hirdeti az autó akár 1100 kilométeres hatótávolságát.

© Autómenedzser
Hasznos teherbírása 730 kiló, extraként maximum 800 kilogrammra bővíthető, legnagyobb össztömege 2,2 tonna lehet, legfeljebb 1,5 tonnás tömeget vontathat. A könnyebb rakodás érdekében a dobozos Caddy 3,2 köbméteres raktere (a Maxi kivitel 4,2 köbméteres) egyrészt tágas, másrészt különösen jól hozzáférhető a 70 centi szélesre nyíló utasoldali tolóajtón, illetve a felárért rendelhető második tolóajtón át. Tesztautómban Cargo válaszfal (felára 123 ezer forint) (előrehajtható válaszfallal és utasüléssel) segítségével könnyedén teljesíthettem feleségem kívánságát: 2,2 méteres lapra szerelt akasztós szekrényt kapott tőlem. Néhány perces agymunkába és több száz elhalt agysejtembe került, amíg rájöttem a válaszfal nyitjára. A műszaki leírást nem találtam meg az autóban, csak miután végre megfejtettem a titkot: egy mozdulattal felhajtható az ülőlap, majd lehajtható a fejtámlával együtt a hátlap. A bibi ekkor jött, ugyanis az ülés nem feküdt síkba, így a sarka megakadályozta, hogy előre nyissam a válaszfalat. Addig kínlódtam, míg elfáradtam és ráhuppantam az összecsomagolt ülésre. Na, ez volt a megoldás: az előválasztó kar lenyomásával együtt az ülést is nyomni kellett, és láss csodát, teljesen eltűnt a vízszintes síkjában. Így a válaszfal ajtaja előrecsuklott, rögzíteni egy karral lehet. Sikerült is az így felszabadított raktér közel egytizedét elfoglalnom áruval. Ez is jóval több volt, mint amennyit egy személyautóba bepréselhettem volna.

© Autómenedzser
A dobozos Caddy vásárlója választhat a szárnyasan nyíló, osztott hátsó ajtó és a nagy helyet elfoglaló, felfelé nyíló hátsó ajtó között, a tesztautóban az előbbi volt. Egyszerűbb pakolni, ráadásul kibillenthető, így teljesen rá lehet tolatni az árukiszolgáló rámpára. A raktérben 6 rögzítőgyűrűvel lehet az árut biztonságosan szállítani.

A VW Caddy összkerékhajtásáról Haldex 4 lamellás tengelykapcsoló gondoskodik, amely a hajtóerőt ezredmásodperceken belül pontosan oda juttatja, ahol szükség van rá. 31 fokos emelkedőkön is képes felkapaszkodni, de vannak korlátai: 15 fokos rámpaszög, 15 fokos első- és 23 fokos hátsó terepszög. Futóműve kemény, munkaautós, 20 milliméterrel magasabb, mint az elsőkerekes Caddy-változatoké, szériakerekei 15 hüvelykesek. Kátyúkon nagyot csattan a hátsó fertály.

© Autómenedzser
A biztonsági öv becsatolására nem figyelmezteti sem a vezetőt, sem az utast, kellemetlenül hangosan és pontatlanul működik a tolóajtó, a kézifék olyan hangosan reccsen a kongó tér miatt, hogy nem ajánlatos késő éjjel hazaérni, biztosan felébred a család.

A motor állati hangos, ám jó volt megint találkozni a VW kihalófélben lévő PDTDI-jével, a folyamatosan szuszogó 105 lovas 1,9 literes ősmocival. Tiszteletet parancsol és megnyugtató a több mint 1000 kilométeres hatótáv. Természetesen üresen, és a teherautókra vonatkozó közlekedési szabályok, sebességhatárok betartásával, országúti használatban. Hetvennel 1300-as fordulaton 3,7-et fogyaszt a komputer szerint az autó, nyolcvannál felmegy 3,8-ra. Az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben 6,5 literes átlagfogyasztást mértem száz kilométerenként. A kormány és a váltó VW-hez méltón precíz.

B. Cs.

Műszaki adatok (Oldaltörés)



Volkswagen Caddy 4Motion 1,9 PD TDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1896
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő105 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 250 Nm 1900-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2682
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4405 / 1794 / 1866
Raktér3200 liter
Saját tömeg (kg) 1560
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 164
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)13,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes8,1/5,6/6,6
Tesztfogyasztás6,5
CO2 kibocsátás (g/Km) 172
ÁRA nettó 4,995 millió forinttól



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

BMW 7 teszt: Szent Péter cégautója

Ha nem is ítélet, de védhető vélemény, hogy a hetes BMW a most kapható legjobb luxuslimuzin. Vezettem Maybach-ot, Audi A8-at, Volkswagen Phaetont, Jaguar XJ-t és Lexus LS-t - álomautók, de amit tudnak, azt mind nyújtja a megújult, ötödik generációs BMW 7. Nyomatékos belépő motorja a maga 245 lóerejével könnyedén, ha kell, sportosan mozgatja a kéttonnás terhet, miközben átlagfogyasztása 10 liter alatt marad.

hvg.hu Autó

Vezettük a jövő hibrid Peugeot-ját

A tisztaságot és a környezetvédelmet jelképező, zöld színnel kiemelt fehér gyöngyház ruhát kapott a 308 HybrideHDi tanulmány, a 2007-es Frankfurti Autószalon Peugeot-standjának környezetvédelmi emblémája. A Városliget zöldellő sétányain komoly feltűnést keltett, de villanyüzemével nem zavarta sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok nyugalmát.

hvg.hu Autó

Mercedes-Benz GLK teszt: bámulandusz, lódulandusz

Rongyrázós jelenség a Mercedes-Benz GLK. Zavarba ejtően megbámulják, nem könnyű vele felszívódni. Vezetni élmény, birtokolni álom, rettenetesen drága, sokat fogyaszt, de terepen sem ijed meg.

hvg.hu Autó

Dodge Journey teszt: elefántbébi

Jól variálható, nagy teherbírású, tágas családi autó a Dodge Journey. Hétszemélyes, praktikus, kiváló a hangrendszere, háromzónás a klímája, mégsem kellene. A kétliteres VW-traktorszív kiábrándító.

hvg.hu Autó

Vezettük a Chevrolet Cruze-t

Nagyon más, mint az eddigi Daewoo-klónok, a Cruze igazi európai autó, még akkor is, ha nemzetközi csapat fejlesztette Koreában. Ütős a formája, minőségi a beltere, jól felszerelt, kényelmes a futóműve, olcsó – csak kellene bele egy jó benzinmotor.

hvg.hu Autó

Vezettük a Citroen C3 Picassót

A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.

hvg.hu Autó

Citroen Berlingo teszt: miénk itt a tér

Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.

hvg.hu Autó

Lehet félni tőle - vezettük az Opel Insignia kombit

Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.